OT: Besvärliga katter

bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> Hejsan!
> Dom smyger omkring runt huset och
> jag känner mig obehgligt iaktagen i princip hela
> tiden jag befinner mig på nedervåningen. Jag har
> verkligen försökt att ignorera dem men det går
> inte. Dom är alltid där utanför.

Hahaha :D
SKRÄM!

Deimos katt gillar iaf cyklar. (Jag kunde inte låta bli) :D

SovamedcykelnSmall.JPG

matsu skrev:
-------------------------------------------------------
> http://www.katthemmet.nu/ och andra liknande
> organisationer omplacerar herrelösa katter.
> Det är fan lite sjukt att så många här verkar
> njuta av att avliva helt oskyldiga djur... Om det
> dessutom handlar om katter som tillhör en granne
> är det inte bara respektlöst mot djuret utan även
> mot grannen. Jeez!

Där jag bor har vi brutus problem med katter.

Ungefär två gånger per år har man katter inomhus, dvs någon annans katt som smitit in för att det kändes bra. För några sommrar sedan (när jag hade saltvattensakvarium) så lät det konstigt från akvariet. Gick dit och kollade då jag hade en hel del dyr fisk i tanken och vad ser jag om inte en katt som satt på kanten och slog i vattnet för att fånga fisk. Hade kunnat bli intressant med tanke på att jag hade en stor Drakfisk (giftig) och en agressiv muräna däri. Fast jag skrämde bort den innan något hände.

Man kan inte lämna mjuka dynor (till utemöbler) utomhus om man inte är där för vips så har man katter där som vilar, som vässar klorna eller som markerar revir.

Att vässa klorna på altanen är ett trevligt nöje tycker flera katter.

Att bajsa i sandlådan, att bajsa på tomten och att bajsa på eller under altanen tycker andra katter är en bra sysselsättning.

På våren och sommaren så pinkar de små liven in reviren. Bokstavligen! Jättetrevligt med katturin på ytterdörr, på fönstren och på allt man har på tomten.

Fast problemet är ju inte katterna, det är kattägarna. Fattar inte varför man skaffar katt och sedan lämnar dom utomhus...

Men det är kul med supersoaker på sommaren. Alla katter utom två har lärt sig att man skall hålla sig undan. Men dom två är så korkade att dom knappast kommer föra kattsläktet vidare. Kommer troligen sluta som mos under någon bil.

Det knepiga är att bevisa vem som äger en katt. Många av dom har halsband men ingen information om vem som äger dom. Hade en granne som konsekvent lämnade katterna i en kartong till polisen.

Mina föräldrar hade liknande problem - de ringde kommunen som fångade och avlivade en hel del katter.... som det inte gick att hitta någon ägare till, kändes drastiskt då... trist men ibland blir även gulliga djur en sanitär olägenhet...

Tillbaka
Topp