[OT] Bilförsäkring prel. på reg.nummret?

Brakastruten

Aktiv medlem
Letar bil, men vill veta i förväg vad olika modeller kan kosta mig där jag bor. (Finns mycket skojigt!) Har hört att det finns försäkringsbolag som har den funktionen online, att man kan knappa in regnr och personuppg. för förhandsbesked. Någon som vet var man kan hitta sådana tjänster?
Ställde av min lilla svetsloppa och lät försäkringsbolaget lösa in den igår.. :-(

forts. från:http://happymtb.org/forum/read.php/1/842958/844792#msg-844792

Senast redigerad av en moderator:
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet var man kan hitta
> sådana tjänster?

På försäkringsbolagens hemsidor.

www.if.se

www.trygghansa.se

www.lansforsakringar.se

www.folksam.se

Finns säkert fler som har det.

MVH

Senast redigerad av en moderator:
www.insplanet.com finns så får du upp olika försäkringsbolag. dock kommer dom ringa upp dig och försöka sälja deras försäkring till dig. vilket e ganska drygt annars är det bara att ringa runt till dom olika vad är det för bil?

/Niclas

Insplanet har aldrig matchat mina manuella sökningar, nån gång har deras förslag till och med varit 50% dyrare än det jag letat fram själv.. Nej tack.

Man kan spara några tusen på att inventera marknaden själv varje år. Fast i år gick jag bet, faktum är att nästan alla bolag är nästan 100% dyrare än Moderna på att försäkra Forestern..

Kom ihåg att priset inte alltid är allt.
Kolla tex hur många mil maskinskadedelen i försäkringen gäller!

Glöm inte att ring runt efteråt och fråga direkt, det har skiljt 1000-lapp när man ringt dom. Länsförsäkringar har varit billiga men nu har jag Nordeas danska alternativ (kombinerat med husförsäkring).
/A

Hmmm.. Billigaste företag får jag återkomma till. Nu är det billig bil som hägrar.
Att det skiljer mellan företagen märkte jag, när jag gick från folk- till akt-sam. Tusen kronor att behålla i fickan! Tveksamt om maskinskada blir aktuellt på de gamla bilar jag har i åtanke..

jag kolla på atava, de verkade rätt billigt där. Beror ju lite på vad du tänkt köpa för bil, men om det inte är nått fin åk så räcker ju en halvförsäkring!

mest för att när man har "häck" och den skär på motorvägen eller kör av, så får man bärgning.

Tillbaka
Topp