[OT] Billig (gratis?) parkering Malmö?

Niklasberglund

Aktiv medlem
Ok, Almighty Happy!
Följande Scenario behöver lösas!

Jag ska på Söndag 2/8 till Köpenhamn för att gå på konsert.
Vi är två pers och utgår från Köping eller eventuellt Stockholm.

Snabbtåg är smidigt, men inte helt billigt för två pers, jag inbillar mig att en snål diesel-bmw som finns att tillgå skulle kunna kapa resekostnad P/P avsevärt.

Och med bilen, styr vi själva hur och när vi väljer att resa hem.

Så!
Jag tönker mig att billigast och smidigast blir att ta bilen till malmö, hitta en vettig parkering att stå på över dagen/kvällen och ta tåger över sundet. Gå på konserten, sen tåg tillbaka över sundet.
Right?

Har ni andra förslag, kör på!

Så, frågan som egentligen ställs: vart ska jag parkera som inte är andra änden av stan från Centralstationen?

Ni behöver inte hoppa på tåget vid Centralen. Kolla på platser vid någon annan station. Samma tågpris tror jag.

På söndagar är det gratis i nästan hela Malmö - med, vissa undantag. Åk in via Föreningsgatan och parkera på den eller på någon av smågatorna mot kanalen. Det är trygga kvarter. Sedan har ni en kort promenad till Triangeln och tåget. Ni kan även åka förbi Triangeln och parkera på gatorna mellan Östra/ Västra Rönneholmsvägen och Regementsgatan.
Således inga som helst problem - lite trafik dessutom så bara leta efter ett bra ställe. Jag har aldrig varit med några skador på parkerade bilar i dessa kvarter.

Pildamsvägen, den biten mellan sjukhusområdet och pildammsparken är också bra. Stora träd längs pilldamsparkkanten ger lite skugga. Mycket folk som rör sig minskar inbrottsrisken. Nära till station Triangeln.

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Seved eller Holma.

Ja, då får man både uppleva Malmös färgrika mångkultur samt en ny bil på försäkringen.
Har man tur så hamnar även bilen på löpsedlarna efter sprängning..:)

Tillbaka
Topp