[OT] Billig och prisvärd actioncam.

floors

Aktiv medlem
Den för tidiga 40-årskrisresan närmar sig och jag hade kanske tänkt föreviga de nya zeeländska stigarna med någon action cam. Om jag tänker mig att den max får kosta 1500 spänn (för jag är rätt osäker på om jag kommer att använda den efter resan) och jag i den bedömningen då utgår från Gopro Hero (som kostar just det på Webhallen, men då tillkommer kameraskal och fästen m.m.), vad har ni annars att rekommendera? Finns det något fulmärke som funkar lika bra?

Senast ändrad:
Sjcam - SJ4000 eller ngn av de nyare modellerna. För 1500 får du kamera, extra batterier, extern laddare, "stor" väska med massor av olika fästen och kanske något specialfäste...
På Ebay förståss

Har tittat på SJCam i evigheter, men aldrig fått tummen ur. Här är en annan kamera som skulle kunna vara intressant:

Han som kallar sig Techmoan på YouTube har recenserat ett helt gäng kameror av den varianten. En jävla massa andra prylar också för den delen...

Edit:
Här är alla actionkamerarecensioner!

Senast ändrad:
Fulkinesen skrev:
-------------------------------------------------------
> Där finns en stor community av RC-flygare som
> använder sig av Mobius Action Cam:
> https://www.mobius-actioncam.com/
>
> Den är mindre och lättare än de flesta andra
> med en lägre profil. Och du kommer inte se ut som
> en idiot när du kommer cyklandes med den på
> hjälmen

Har du hittat något bra hjälmfäste till den? Jag har ett med remmar som är ganska kass.

Sedan är den inte vattentät vilket är ett problem. Jag har sett ett vattentätt skal till den men inte hittat att köpa det någon stans. Vet du?

Jag tycker Vasses ide var perfa! Köp en beggad kamera, typ GoPro eller Sony, som redan tappat i värde. Då kan du sälja den utan någon större förlust om du inser att du aldrig kommer använda den!

GoPro Hero från Siba eller Elgiganten för 1250:-
Sedan snorbilliga fulkopior på fästen, väska etc.
(Jag testade en kinakamera också, men den var inte riktigt så vattentät som den utgav sig för att vara, så en billig actionkamera förvandlades till en dyr engångskamera.)

Tack för beggattipset. Missade precis ett köp här på happy. Får se vad jag hittar i Australien. Verkar bli tight om tid att få till det på hemmaplan nu. :/

Köpte en Denver Acg 850w på Kjelle nyss för 999:-
Hoppas få testa den i helgen. Tror att den uppfyller mina krav med råge. wifi, gps 60fps i 1080, slowmo och timelapse men framför allt under tusingen, dvs ingen katastrof om man skulle trilla sönder den.bhar ingen länk till nåt test på engelska men killen bakom disken sa att den hade fått bra kritik så nåt test borde finnas.

Jag köpte SJ4000 utan WiFi till min far i höstas. Bra pris på Foxoffer.com. Massor av fästen följde med. Tycker den funkar utmärkt. Klart vassare än min Mobius (men även större etc)

En varning: Det cirkulerar en hel del SJ4000 fake-kameror och även minst en website som utger sig för att officiella SJ men inte är det.

GoPro är ju annars det säkra kortet, fästen följer ju inte med så får man köpa på eBay då original är hutlöst kostsamma.

Wifi eller minst en skärm är guld värt för att få till vinkeln på hjälmkameran. Jag har inget sånt på Mobiusen och det är minst sagt jobbigt att få till det...

Köpte en SJCAM M10+. Väntar på leverans. Det finns en annan tråd med massa info om aktionkameror och köpråd. Sony, GoPro, mobius och SJCAM tillsammans med Denver var väl de som nämndes i den tråden med

Akoa skrev:

>
> Har du hittat något bra hjälmfäste till den?
> Jag har ett med remmar som är ganska kass.
>
> Sedan är den inte vattentät vilket är ett
> problem. Jag har sett ett vattentätt skal till
> den men inte hittat att köpa det någon stans.
> Vet du?

Eftersom jag kameran under tävlingar så vill jag ha så låg vikt som möjligt och då använder jag eltejp för att fästa kameran till hjälmen. Sen kan man ha kvar den där egentligen, det finns ju ingen orsak att ta av den. Man kan båda ladda den och hämta ner filer genom USB-sladd medan kameran är på hjälmen.

Vattentät vet jag inte. Jag har använt den i ösregn och det har fungerat bra. Dock inte under vatten.

Nu rinner tiden ut. Drar på lördag. Oh, well, mellanlandar i Dubai. Någon som vet om man kan köpa billiga grejer där i taxfree-zonen?

Tillbaka
Topp