[OT] Bilväg till Åre?

kakad

Ny medlem
[OT] Bilväg till Åre?
Hallå happyiter.

I morgon ska jag åka bil till Åre från Västerås. Det jag funderar på är vilken väg som är bäst och snabbast.

Ska jag åka via Borlänge - Ljusdal eller via Borlänge - Mora - Sveg?

Har ni nå tips på vilken väg jag ska välja?

[OT] Bilväg till Åre?
Aha, tack för varningen. Ska ta det lugnare där.

Fan Eniro visar att jag ska åka Sala - Gävle - Hudik.. upp, ser ju längre ut. Kan der vara en bra väg för Västeråsare?

[OT] Bilväg till Åre?
Tjena Håkan, hela vägen fram till Mora via Borlänge är ju stor och fin. Därifrån vet jag inte hur det är. Testade att söka rutt på www.se.map24.com också, de föreslog antingen Gävle-Bollnäs-Ljusdal (kortast) eller Gävle-Sundsvall (snabbast). Såg inte så kul ut (tycker jag som är van med vägen åtminstone fram till Mora).

[OT] Bilväg till Åre?
Tjena!

Rakt upp till Borlänge.. Sen finns två alterantiv.. Om man inte bryr sig om sin rosa lapp så tar man då vägen över Insjön och sen till höger vid Rättvik och drar den vägen rakt upp till Kårböle.. svänger vänster till ytterhogdal efter två kilometer och sen rakt på till Svenstavik där man tar 321 åt vänster..

Om man vill köra på snabbare vägar men lagligt så kör man via Falun och Bollnäs... Till vänster vid Ljusdal och sen samma väg efter Kårböle..

Småvägarna är ju oftast 90 dom också och dessutomk slipper man de flesta semastertrafikanter.. Inlandsvägen är ett rent helvete runt vinterhelgerna när man ska norrut..
En trejda variant är att dra höger in innan Alfta.. Sen via Edsbyn in på "småvägarna" till Kårböle..

[OT] Bilväg till Åre?
Tack alla, jag tar Borlänge - Mora - Sveg, ev KC's första variant. Kollade på vv.se och det verkar vara ok väglag gemfört med de andra vägarna.

Tillbaka
Topp