[OT] Blade Runner - världens bästa film?

Jag tycker att blended scotch och is passar bra. Det klingar mulligt om inte annat. Mytis - du är borttagen ur testamentet nu.

Jerry skrev:
-------------------------------------------------------
> Klaga nu inte på Kiruna-whiskeyn;-)

men det är sant ju, att där man kan köpa slots 33cl burkar kan man i 9 fall av 10 köpa famous oxå;)

Famous = fulwhisky, Gisses. Betyder att min 'vardagswirre' har blivit fulwhisky.
Jag skall byta forum :-)

Jag fattar inte riktigt att den skulle vara sämre för att man kan köpa den lite här och var. Så länge innehållet är det samma är det väl bara en fördel.
Dricker iofs hellre en mildare singlemalt typ speyburn, Glenfiddich etc, men bland blended tycker jag nog att famous är en av de bättre...

/putte

Iofs sant, men Kiruna-Whiskeyn förtjänare bättre sällskap än dom däringa 33 cl burkarna:-D

TigerMale skrev:
<->
> men det är sant ju, att där man kan köpa slots
> 33cl burkar kan man i 9 fall av 10 köpa famous
> oxå;)

Intermezzo skrev:
> Famous = fulwhisky, Gisses. Betyder att min
> 'vardagswirre' har blivit fulwhisky.
> Jag skall byta forum :-)
>
> Jag fattar inte riktigt att den skulle vara sämre
> för att man kan köpa den lite här och var. Så
> länge innehållet är det samma är det väl bara
> en fördel.
> Dricker iofs hellre en mildare singlemalt typ
> speyburn, Glenfiddich etc, men bland blended
> tycker jag nog att famous är en av de bättre...
>
> /putte

hey hey. jag är minst lika uoorörd, fattar inte att just den blivit etta på smuggeltoppen. Men det är den ju, så den har bli'tt fulwhisky. icke desto mindre är den god;)

Fin bild. Den har karaktär vilket kan vara bättre än att den är perfekt enligt någon gubbig fotoklubbsstandard.

Blade Runner har betytt enormt mycket för sci-fi-filmgenren. Läste boken på svenska ("Androidens drömmar" av Philip K. Dick) någon gång i ungdomen innan jag såg filmen och för en gångs skull blev jag inte besviken på filmen, de är så olika om jag minns rätt.

De som är intresserade av förhållandet mellan konstgjort och mänskligt liv kan också läsa Isaac Asimovs robotlitteratur.

Tyvärr buntas denna slags sci-fi ofta samman och förväxlas med sådant som "Sagan om ringen", "Harry Potter" och annan barnlitteratur.

Prometheus missar jag tyvarr (flyttar till Sverige igen en manad innan) annars hade det nog varit en skojj film att se pa IMAX 3D...

Hursom, jag ar lite intresserad av whiskeyglasen, vet nagon ett vettigt stalle att handla i mindre kvantiteter?

Tackar!

Äh köp en flaska Grant's i stället så får du ett trekantigt tjockt glas på köpet ju. Mycket enklare, lite bonnigare, lika gott.

Vafasen, höjdes priset på glasen från roligaprylar, 1099 kr för två nu, hade för mig de var billigare tidigare?

IMG_08812.JPG

Har tyvärr haft sönder ett glas.

JLarsson sa:
Jag ser inga fyrkantiga glas, men annars verkar det ju lovande

Har verkligen svårt för uppföljare som kommer så långt efter originalet. Har Hollywood verkligen så dåligt med idéer för nya filmer så dom måste gräva i arkivet för att hitta filmer som dom kan göra dåliga uppföljare på?

Paco sa:
JLarsson sa:

Har verkligen svårt för uppföljare som kommer så långt efter originalet. Har Hollywood verkligen så dåligt med idéer för nya filmer så dom måste gräva i arkivet för att hitta filmer som dom kan göra dåliga uppföljare på?
Du tror inte tex Indiana Jones 5 blir bra alltså;)

Snuten sa:
Fin bild. Den har karaktär vilket kan vara bättre än att den är perfekt enligt någon gubbig fotoklubbsstandard.

Blade Runner har betytt enormt mycket för sci-fi-filmgenren. Läste boken på svenska ("Androidens drömmar" av Philip K. Dick) någon gång i ungdomen innan jag såg filmen och för en gångs skull blev jag inte besviken på filmen, de är så olika om jag minns rätt.

De som är intresserade av förhållandet mellan konstgjort och mänskligt liv kan också läsa Isaac Asimovs robotlitteratur.

Tyvärr buntas denna slags sci-fi ofta samman och förväxlas med sådant som "Sagan om ringen", "Harry Potter" och annan barnlitteratur.

Vi får se hur de lyckas med Altered Carbon som TV-serie...
http://www.imdb.com/title/tt2261227/

zyklom sa:
Paco sa:
JLarsson sa:

Du tror inte tex Indiana Jones 5 blir bra alltså;)

Aldrig lika bra som Polisskolan 75 eller Fredagen den 13:e, del 61.

Måst nämna the mothership av dåliga uppföljare. "Lake Placid 2"
Såg "Lake Placid" på Canal+ som det hette då (tror jag), den gick aldrig upp på bio, men var en trevlig/mysig matinéfilm. När TV4 köpte upp Canal+/CMore/whatever för mycket pengar började dom spara pengar å det grövsta. B-filmer var ljusglimtar i C-filmmörkret. Men så skulle "Lake Placid 2" visas. Gött tänkte jag, 1an var ju bra. Tror aldrig att jag sett en sämre D-produktion, kändes mer som en parodi.

Polisskolan femtielva känns som ett mästerverk i jämförelse.

Beställt! Tack som f*n för tipset. Letade för en sisådär 20 år efter vilka glas det var utan framgång. När dom dyker upp ska det provdrickas framför "Final Cut".

Och, ja. Det är världens bästa sci-fi film.

Men ärligt talat. Slö, katastrofalt dåligt klippt, otydlig handling, töntiga namn och miljöer, och ett abrupt och ofärdigt slut. Vad finns det att tycka om?

Tillbaka
Topp