[ot] Blåtandheadset för tal

Mr Handley

Ny medlem
Nu har jag tröttnat på alla blåtandsheadset som tar upp mer gatbrus/fläktljud/störningar än vad de tar upp tal.

Så vad har ni för erfarenhet av bra BT headset för tal. Inte musik, inte spel, inte bygel över huvudet, inte sladd mellan telefon och hörlur(ar).

Prioriteterna är:
1. Bra talmikrofon
2. Bra oljudsreducering
3. Diskret

Vad känslig man kan vara, visste du inte att man måste ha med sig ett tält att slå upp varje gång man ska svara i telefon utomhus?

Rätt taskiga erfarenheter faktiskt. Jag har ett Sony Ericsson HBH-GV435A som iofs är väldigt diskret, batteriet sitter i öronbygeln och det har något slags aktiv brusreducering. Det funkar bäst av de jag använt, men fortfarande inte bra.

Mitt trådheadset som kom med SE-luren (W910i) funkar däremot bra även i blåst, när man cyklar osv.

cactuz: Hur gör man på kontoret då när BT headsettet plockar upp fläktljudet från AC:n och folk tror att man står mitt på kungsgatan?

Jomper: Tack, skall kolla på den.

Någon som har Sony E HBH-GV435A blåtandsheadset, och isåfall erfarenhet av brusnivån när man cyklar? Typ, funkar det att åtminstone svara på samtal med vettig kvalitet, medan man rullar? Sitter mojängen kvar bra i örat trots att det inte har bygel?

Annars, erfarenhet något annat av SonyE:s "enörade" blåtandsheadset utan öronbygel vore inte heller fel!

Jag har hittat två som verkar riktigt intressanta. Jawbonendödar nästan allt ljud runtomkring, så den skulle garanterat funka. Samsungen passar väl bättre på cykeln egentligen då den är svett tålig.

Jag köpte en HBH-GV435A men kommer inte riktigt överens med den. svårt att få den att sitta kvar ordentligt, känns alltid som att den sitter lite fel. Dessutom är den riktigt knepig med hopparningen. När man avslutar samtalet så stänger headsettet av hopparningen, så nästa samtal får man ta i telefonen.

Man skulle kunna tro att jag gör något fel, men med mina andra BT headset så blir det inte så.

Här är ett inlägg om två intressanta headset:
http://www.spinell.se/vill-ha-samsung-wep-430-sport-bt-headset-samt-the-new-jawbone/

Åååh... Jawbone!
Fast säljs bara inom US på deras hemsida, hm... finns möjlighet att köpa i CAN och UK också, hm igen...

Senast redigerad av en moderator:
Oj, nu var jag bara millimetrar från ett impulsköp! Ska fundera 3 minuter till, men jag vet hur det kommer att sluta! Heheee...
Tack för tipset, detta headset verkar ju grymt bra!

Jag använder det här och är väldigt nöjd med det. Funkar bra ihop med min HTC-tfn och jag har inte hört nån som klagar på brus.

Jag har också använt SE:s stereoheadset som OdenXT skriver om, men är inte lika imponerad. I teorin är headsetet perfekt för den som vill lyssna på musik och cykla och kunna svara när det ringer, men i praktiken är laddningsförmågan kass (jag prövat två generationer), antagligen för att strömmande musik suger musten ur batteriet. Dessutom är mikrofonen hyfsat vindkänslig. Om enheten hänger innanför tröjan blir talnivån låg, men vindbruset mindre.

Nån som prövat något annat bluetoothstereoheadset som funkar medan man cyklar?
/mixt

mixt>> Det där med laddningen håller jag med om, men jag brukar lägga den på laddning på natten så i praktiken är det inget problem.
Sen cyklar jag ALDRIG med handsfree/hörlurar, jag vill höra trafiken/fågelkvitter/däcken som sjunger mot asfalten.
/G

Tillbaka
Topp