[OT] Blåtandshörlurar, tips?

anubah

Aktiv medlem
Min fru önskar sig blåtandshörlurar till sin löpning. Jag har sökt lite men blir inte så klok av det, blandade recensioner minst sagt. Finns det någon med positiva erfarenheter som kan dela med sig eller är det generellt sett bortkastade pengar?

Mvh /Jesper

Kör med Sony SBH50 + Philips SHQ3300 har funkat fint för både svettiga trainerpass och ändlösa telefonmöten.

Vad har du för budget?
Dessa har fått bra i test.
:http://www.ljudochbild.se/test/horlurar/10-tradlosa-traningslurar/jaybird-bluebuds-x

Jag ska köpa uppföljaren till dessa för ca 1600 kr som heter x2 där har de bland annat tagit hand om det som det gnälls om i testet med passformen, de börjar precis dyka upp på Komplett.se och liknande ställen. Blubuds x går nog att hitta för ca 1100

Sony NWZ-WS610
Svinbra ljud, vattentät och sitter som en smäck på min skalle. Kan dessutom användas som en standalone mp3-spelar utan telefon. Medföljande tumfjärren funkar riktigt bra.

Bilagor

• bbe11c5cffabf3038a45c813ef33b2d2.png
    bbe11c5cffabf3038a45c813ef33b2d2.png
    12 KB · Besök: 20
Jag kör med Jabra sport pulse. Har inte haft dem så länge.
Ljudet blir mycket bra om man får lurarna att sluta tätt, det blir en väldig skillnad om de inte gör det. Så det är värt att experimentera lite med de olika delar som följer med. Jag har t.ex. olika passning på vänster och höger sida.
Min telefon stödjer inte appen som behövs för pulsvisningen, den är för gammal (Galaxy S). Det framgick inte speciellt tydligt i specen tycker jag.

Jag kan INTE rekommendera Jabra Sport ... sämsta skit jag någonsin använt. Bluetooth funka skit. Hackade så fort men hade fler enheter kopplade till telefon samtidigt, tex Garmin 510. Ljudet fruktansvärt tunt. Den inbyggda FM radion är ett skämt. Radiodelen funkade bara OK (mottagningen) om jag sträckte ut höger och vänster lur men då går det ju inte lyssna... Laddningen av batteriet slutade funka efter ca 1 år och självklart hade man inte sparat kvittot... I min mening skitprodukt rakt igenom.

Hoppas att min bara var ett måndags ex men jag skulle inte rekommendera att chansa.

Tyvärr har alla blåtandslurar så taskig batteritid tycker jag. Sladd har fördelen att de alltid funkar..

Körde med ett Sony SBH-52 som är en "minitelefon" som även går att köra separat utan lurar, funkade helt ok tills jag tvättade den i tvättmaskinen. Kan visa aviseringar etc också, smidigt med lilla luren när man har en större smartphone, man behöver inte ta fram den för att svara i telefon osv.

Pratar dock inte så mycket i telefonen annat än vid skypemöten på jobbet och då är det skönt med headset.

Jag har kört med Sonys dyrare business-BT-headset. Har fungerat bra men börjar tycka att hållbarheten är lite för dålig för priset om man tar ut dem utanför kontoret...
Därför började jag fundera på heltäta lösningar. Men konstaterade att jag fick 5-8 stycken av Sonys simplaste lurar för de pengarna.
Efter några veckor med dessa kan jag konstatera att det är rätt trist att ha så billiga lurar.

Mart24speed skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan INTE rekommendera Jabra Sport ... sämsta
> skit jag någonsin använt. Bluetooth funka skit.
> Hackade så fort men hade fler enheter kopplade
> till telefon samtidigt, tex Garmin 510. Ljudet
> fruktansvärt tunt. Den inbyggda FM radion är ett
> skämt. Radiodelen funkade bara OK (mottagningen)
> om jag sträckte ut höger och vänster lur men
> då går det ju inte lyssna... Laddningen av
> batteriet slutade funka efter ca 1 år och
> självklart hade man inte sparat kvittot... I min
> mening skitprodukt rakt igenom.
>
> Hoppas att min bara var ett måndags ex men jag
> skulle inte rekommendera att chansa.

Mina har inte radio så jag antar att det är den tidigare versionen du har, inte Pulse.
Den tidigare versionen har jag läst inte skulle vara speciellt bra.

Jag har ett par Denon -ah-w150
http://usa.denon.com/us/product/headphones/sports/ahw150bk
Verkar har ett par timmars batteritid vid musiklyssning, laddar på en halvtimme.
Fått bra betyg i tester i höstas/vintras. Bra ljud, jag har svårt att få dem att sitta tight i örongången, när jag får in dem så är det jäkligt bra ljud.
Tänkte ha dem för cykling, men jag måste höra bättre bakom mig på de vägar jag cyklar på så nu har jag dem mest när jag kör bil och crosstrainer.
Rekommenderas.

Oomph skrev:
> Jaybird Bluebuds X

Använder dessa till vardags och tycker de har riktigt bra ljud. Tyvärr aldrig sportat med dem så vet inte hur bra de håller sig kvar vid mer fysisk aktivitet. När jag köpte för snart två år sedan minns jag det som att inga av konkurrenterna hade i närheten av så liten form factor, men nu har ju många kommit ikapp.

Väntat för närvarande på leverans av Earin som har i princip samma storlek men även utan kabel mellan de två lurarna. Som alla Kickstarter-projekt är det försenat, skulle ha skeppat i januari men verkar äntligen vara på gång nu närsomhelst…

https://www.kickstarter.com/projects/1629248706/earin-the-worlds-smallest-wireless-earbuds

Mart24speed skrev:
> Jag kan INTE rekommendera Jabra Sport ... sämsta
> skit jag någonsin använt. Bluetooth funka skit.
> Hackade så fort men hade fler enheter kopplade
> till telefon samtidigt, tex Garmin 510. Ljudet
> fruktansvärt tunt. Den inbyggda FM radion är ett
> skämt. Radiodelen funkade bara OK (mottagningen)
> om jag sträckte ut höger och vänster lur men
> då går det ju inte lyssna... Laddningen av
> batteriet slutade funka efter ca 1 år och
> självklart hade man inte sparat kvittot... I min
> mening skitprodukt rakt igenom.
>
> Hoppas att min bara var ett måndags ex men jag
> skulle inte rekommendera att chansa.

Jag har haft samma problem. Kontakten med telefonen är mycket bristfällig, jag var tvungen att ha telefonen högt upp på högerarmen för att det inte skulle hacka. Jag tyckte att den släppte in för mycket runtomkringljud. Batteriet la av i mina också efter ca ett år. Nu kör jag med ett par Sony MW600 som jag hittade i en realåda.
Jabra Sports fördel är konstruktionen, de är inte i vägen, inga sladdar som flaxar och far. Nu blev jag ju riktigt sugen på ett par Sony NWZ-WS610!

Utöver Bluebuds 2 som jag int ehar testat själv än utan bara går på recensioner, så kan jag verkligen rekommendera (om man klarar av att ha en med sladd utan Bluetooth), Bose Sie2. Skitbra ljud, plus att de sitter bra när man springer och de släpper igenom bakgrundsljud, dvs trafik mm. vissa gillar det inte, men jag anser nästan det är ett måste om man cyklar eller springer bland folk.
Finns 2 varianter en för IOS och en för android.
Jag har dem, men råkat tappa bort en av kuddarna till snäckan så jag måste beställa nytt.

Mr Orange skrev:
> Sony NWZ-WS610
> Svinbra ljud, vattentät och sitter som en smäck
> på min skalle. Kan dessutom användas som en
> standalone mp3-spelar utan telefon. Medföljande
> tumfjärren funkar riktigt bra.

Verkar intressant då hon simmar en massa också, över huvud taget har det där med träning gått lite överstyr.

Gör den där SongPal-appen att det går att styra spotify med fjärren eller måste du rippa musiken till mp3 på något sätt och spara ned på spelaren?

/Jesper

Tillbaka
Topp