[OT] Bluff-faktura

DIRAVI

Ny medlem
[OT] Bluff-faktura
Jag har blivit utsatt för en bluff-faktura.

Ett företag som kallar sig fordonspris.com har skickat mig ett brev, innehållande en värdering av min bil. Och en faktura på värderingstjänsten.

En tjänst som jag inte beställt.

Jag har bestridit fakturan, med hänvisning till att jag inte beställt någon tjänst.

De hävdar att jag har beställt en tjänst, eftersom de känner till mitt telefonnummer, en av mina E-postadresser och min ip-adress.

Jag tänker inte betala, utan ämnar, om de inte viker ner sig innom ett par dagar, gå vidare och polisanmäla.

Är det någon fler som har erfarenheter, kunskaper eller råd?

[OT] Bluff-faktura
kennenneth skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför vänta med polisanmälan ?
> Visa blankt stål direkt !

Där har vi plötsligt en vettig företagsidé! Kör på den kennenneth.

[OT] Bluff-faktura
Vi får en del sånt där skit till jobbet, främst från diverse katalogtjänster. Mitt tips är enkelt, polisanmäl alltid. Skicka en kopia på fakturan med texten "Har ej beställt" på till skojaren. Ring aldrig upp, dom brukar banda och klistra och klippa en hel del.

[OT] Bluff-faktura
ostkaka skrev:
> Internettjänst? Hävda dessutom din ångerrätt
> enligt distansavtalslagen.

För att ångra sig måste man väll ha beställt tjänsten från första början?

[OT] Bluff-faktura
Oskar skrev:
> Får man en bluff-faktura är nog det enklaste att
> inte göra något alls.

precis, varför lägga möda på dylik skit. Och absolut ej värt skicka brev till dem, ej värt portot.

Först om man - mot all förmodan - får ngt från tingsrätten, eller kronofogden, som det är mödan värt att bestrida.

Inkasso behöver man inte bry sig om, om man inte vill. Att det gått till inkasso innebär INTE att man får betalningsanmärkning, även om en del lite oseriösa inkassoföretag formulerar sig lite medvetet vagt för att den oinsatte skall kunna ges det intrycket.

Inkasso innebär inte mer än att man ber ngn annan att be den man kräver på pengar att kräva åt en. - Alltså en helt privat sak.

Jävla parasiter.

Tillbaka
Topp