[OT] böcker om cykling eller annat mög?

wildernessbiker

Aktiv medlem
Någon som har några böcker osv angående cykling? "allt från touring, mtb racer,"

något som kan rekommendera böcker eller har du böcker som bara dammar i bokhhyllan/källarlokal som du behöver bli av med?

även ute efter andra tips på något som är läsbart! helst biography eller liknande. <3

Om-vägen: tvärs över jorden på cykel av ann Johansson t.ex en bok jag är på jakt över!

Någon som har några böcker osv angående cykling? "allt från touring, mtb racer,"

något som kan rekommendera böcker eller har du böcker som bara dammar i bokhhyllan/källarlokal som du behöver bli av med?

även ute efter andra tips på något som är läsbart! helst biography eller liknande. <3

Om-vägen: tvärs över jorden på cykel av ann Johansson t.ex en bok jag är på jakt över!
Boktips: JUST RIDE av Grant Petersen, ISBN 978-0–7611-5558-4.

Snubblade över ”Frihet på två hjul” av Henrik Höjer (ISBN: 9789180020879) på något museum förra sommaren.

Var riktigt trevlig sommarläsning.

Boktips: JUST RIDE av Grant Petersen, ISBN 978-0–7611-5558-4.
Bra tips! Jag gillar boken jättemycket, även om jag inte håller med om precis allt. Att moderna cyklar många gånger är rent mög, hur man får till en enkel tillvaro med cykeln i sitt liv och en massa annat är verkligen läsvärt. Att man själv får en känga för att man sitter för lågt med händerna och har för tighta kläder på sig har jag överseende med...?

"Tre män i en båt" känner du till, va? Jerome K. Jerome skrev även en "Tre män på cykel". Asrolig den också, fast så många inspirerande tips får du inte.

Tillbaka
Topp