(OT) Bostadsbubbla??! Vem går på det??!
marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Det beror på vad du menar med storstadsfenomen.
> Lägenhetspriserna i Umeå har stigit otroligt
> mycket, samma sak i Kiruna. Knappast vad jag
> skulle kalla storstäder.
I Kiruna följer priserna alltid lks konjunkturcykel, det har varit stekhett ett par år men nu ska det sparas och skäras i personalen, så när folk friställs och entreprenörerna inte behöver köpa hus och lägenheter att inhysa sin personal i så kommer priserna falla igen.
När jag funderade på att köpa lägenhet på Berghem i ume i början av 00-talet kostade tvåor mellan 500 till 900k, nu verkar de ligga ca en miljon högre. Och då har det ju ändå byggts massor sen dess. Det känns ju definitivt som drivet av räntorna.
-------------------------------------------------------
> Det beror på vad du menar med storstadsfenomen.
> Lägenhetspriserna i Umeå har stigit otroligt
> mycket, samma sak i Kiruna. Knappast vad jag
> skulle kalla storstäder.
I Kiruna följer priserna alltid lks konjunkturcykel, det har varit stekhett ett par år men nu ska det sparas och skäras i personalen, så när folk friställs och entreprenörerna inte behöver köpa hus och lägenheter att inhysa sin personal i så kommer priserna falla igen.
När jag funderade på att köpa lägenhet på Berghem i ume i början av 00-talet kostade tvåor mellan 500 till 900k, nu verkar de ligga ca en miljon högre. Och då har det ju ändå byggts massor sen dess. Det känns ju definitivt som drivet av räntorna.
Senast ändrad: