Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Azog sa:scrap skrev:
-------------------------------------------------------
> Är hamilton serien bra?
Japp
Själv har jag mest läst fantasy på sista tiden, Robert Jordan, Robin Hobb, Terry Brooks, Katharine Kerr tex är bra författare i genren. Och så Tolkien förstås.
En hysteriskt rolig och totalt vrickad författare är Douglas Adams (Liftarens guide till glaxen, Tedags för dystra själar, etc.)
Bland historisk skönlitteratur kan jag rekommendera tex. Wilbur Smith och Ken Follet.
Raggamuffin sa:Azog sa:scrap skrev:
-------------------------------------------------------
> Är hamilton serien bra?
Japp
Själv har jag mest läst fantasy på sista tiden, Robert Jordan, Robin Hobb, Terry Brooks, Katharine Kerr tex är bra författare i genren. Och så Tolkien förstås.
En hysteriskt rolig och totalt vrickad författare är Douglas Adams (Liftarens guide till glaxen, Tedags för dystra själar, etc.)
Bland historisk skönlitteratur kan jag rekommendera tex. Wilbur Smith och Ken Follet.
Läst Elizabeth Moon? Paksenarrion jag tänker på främst.
Kerr är min favorit.
Dumskallarnas Sammansvärjning är den bok jag läst flest gånger. Närmast biblisk för mig när jag växte upp. Var osäker på om jag skulle tycka att den höll fortfarande när jag läste om den för nåt år sedan. Men den gjorde den ju. I kvadrat.John Kennedy Toole, "Dumskallarnas sammansvärjning". Riktigt rolig bok! Tragiskt författaröde.
Stephen Booth, har skrivit deckare om Ben Cooper och Diane Fry. Har läst alla och tycker de är riktigt bra.
Giles Blunt, har skrivit deckare om kriminalkommissarien John Cardinal. Riktigt bra böcker.
Johan Theorin, har skrivit spännande böcker om Öland. Skumtimmen var riktigt bra.
Tycker man om att diskutera/läsa personlig utveckling och vad som driver folk kan jag rekommendera böcker som Malcolm Gladwell skrivit. Blink och Tipping point var riktigt bra. Kan även rekommendera böcker av Katarina Gospic om hjärnan och hjärnforskning, med avseende på varför man gör som man gör. Eller varför inte böcker av Olof Rölander?
Får jag tipsa om en tung klassiker får det bli Brott och straff av Fjodor Dostojevskij. Trots att den är skriven för ganska länge sedan är språket ändå modernt.
Daniel Khaneman, Tänka snabbt och långsamt...den väntar på mig.
Det här var några tips...