[OT] Bra chef?

[OT] Bra chef?
Är jag medveten om att det är snorhalt så försöker jag hålla ett rejält avstånd.
Problemet med att hålla bra avstånd är andra bilister som ser möjligheten att komma snabbare fram i den andra filen så fort dom ser en lucka på minst 1,5-2 billängders storlek.
Då blir det direkt, för mig, ett avstånd som inte känns säkert.

Och väljer jag då att sakta ner ytterligare för att skapa avstånd från den bil som klämt sig in, så visst fan kommer det en annan och trycker sig in där också.

Så om ALLA förare tänkte på samma sätt, håll säkert avstånd vid halt väglag, så hade vi förmodligen levt i en perfekt värld.

[OT] Bra chef?
HåkanC sa:
tomcaten sa:
Häromdagen låg jag på E4 södergående längst till höger av tre filer, snart kom en påfartsväg/fil så jag lägger mig i mittenfilen.

Då kommer den som har tålamodet som en 8-åring bakom ratten, gasar om mig på höger sida(orsakar förvirring för de som ska på E4) sedan lägger han ut sig i filen framför mig.
Två fel gör inte ett rätt, men
Bytte du alltså till mittfilen precis framför en upphinnande bil,
trots att det inte fanns någon trafik som kom på påfarten?

/Håkan

Viss skalavvikelse kan förekomma 1:200^5

Bilagor

• 1.png
    1.png
    4.8 KB · Besök: 171
  • 2.png
    2.png
    4.6 KB · Besök: 154
[OT] Bra chef?
Jomen då kan det ju vara precis som HåkanC skriver, att idioten just skulle kora om dig och just då så flyttade du over till vansterfilen.
Lite idiotiskt...

[OT] Bra chef?
Det är roligt med folk...

Vet inte vilka man blir mest brydda på, chefer som skriker via telefon eller tomtar som gormar om vårdslöshet i trafik på ett forum.

Shit happends...tur att det (som det framgår av TS) bara blev plåtskador. Sedan kan givetvis det vara olika känsligt i olika verksamheter...en vanlig personbil eller skåpbil är lätt att ersätta under tiden, men börjar man prata taxi eller andra specialbyggen blir det bökigare och kostsammare, men huvudsaken är ju ändå om det gått bra med folk och fä....

[OT] Bra chef?
staine sa:
Jomen då kan det ju vara precis som HåkanC skriver, att idioten just skulle kora om dig och just då så flyttade du over till vansterfilen.
Lite idiotiskt...

Lika idiotiskt är det att lasta framförvarande vad som händer bakom. Ja, man skall byta fil på ett säkert sätt men det är bilen bakom som bär ansvaret om det smäller. Jämför med den beryktade vänstersvängen.

[OT] Bra chef?
Nja, filbytare är ansvariga om det smäller, inte bakomvarande!

Äh, höll jag bara med där eller? Lite väck i bollen men vi är kanske överens.

Senast ändrad:
[OT] Bra chef?
h.g.j sa:

Vet inte vilka man blir mest brydda på, chefer som skriker via telefon eller tomtar som gormar om vårdslöshet i trafik på ett forum.

Shit happends...tur att det (som det framgår av TS) bara blev plåtskador. Sedan kan givetvis det vara olika känsligt i olika verksamheter...en vanlig personbil eller skåpbil är lätt att ersätta under tiden, men börjar man prata taxi eller andra specialbyggen blir det bökigare och kostsammare, men huvudsaken är ju ändå om det gått bra med folk och fä....

Ja är glad för ja kan underhålla lilla dig men hörrudu bolibompa har redan slutat så ja hoppas att du ligger till sängs nu...

Nej Staine, bakomvarande skulle inte just precis köra om. Kanske borde jag ha skrivit det men för mig är det självklart att jag inte byter till en fil där en upphinnande bil precis kommer. Jag försöker ju inte undvika en olycka för att råka ut för en annan.

Fridens därute

[OT] Bra chef?
En tekniker på mitt jobb körde på en bil på jobbet. Dvs 2 skadade kundbilar.

Fråga ett var att kolla så han kände sig ok.Jag förklarade att shit happens och att ingen är arg.

Påminde att man får dra lärdom av det inträffade.

Företaget gjorde rätt mot drabbade parter.

Dagen efter var allt som vanligt bortsett från en erfarenhet vunnen.

[OT] Bra chef?
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:
Grattis till veckans dumhet och du tror och vissa andra i tråden att du får ut något på försäkringen då du är vållande.

Grattis till veckans fria fantasi när du lyckas tolka in att TS och vissa andra i tråden tror att hen skall få ut något påse försäkringen.
Det är hans chef som får ut på försäkringen då bilen är en firma bil.
Sen får man väl hopps att det finns
Arbetskadeförsäkring då det troligen kommer att klassas som en sådan.

Hehe, nädå, det är allt trafikförsäkringen som täcker det. Sen möjligtvis även ev arbetsskadeförsäkring, annars står arbetsgivaren själv för fiolerna. Du tror väl inte att frånvaron av en försäkring innebär ett allmänt ansvarsfriskskrivande ?
Du bör nog ta reda på mera hur en försäkring fungerar och vad dom olika delarna i en försäkring fungerar .

[OT] Bra chef?
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:
Grattis till veckans dumhet och du tror och vissa andra i tråden att du får ut något på försäkringen då du är vållande.

Grattis till veckans fria fantasi när du lyckas tolka in att TS och vissa andra i tråden tror att hen skall få ut något påse försäkringen.

Hehe, nädå, det är allt trafikförsäkringen som täcker det. Sen möjligtvis även ev arbetsskadeförsäkring, annars står arbetsgivaren själv för fiolerna. Du tror väl inte att frånvaron av en försäkring innebär ett allmänt ansvarsfriskskrivande ?
Du bör nog ta reda på mera hur en försäkring fungerar och vad dom olika delarna i en försäkring fungerar .

Om du inte vet vad du snackar om så kan du väl hålla käften?

[OT] Bra chef?
Mini_me sa:

Fråga ett var att kolla så han kände sig ok.Jag förklarade att shit happens och att ingen är arg.

Dagens skämt. Shit happens. Cyklist påkörd, shit happens. Barn påkört, shit happens.

Bruka allvar.

TS hade för kort avstånd till framförvarande punkt slut. Shit happens för folk som inte kan följa reglerna.

[OT] Bra chef?
Konkret sa:
Mini_me sa:

Dagens skämt. Shit happens. Cyklist påkörd, shit happens. Barn påkört, shit happens.

Bruka allvar.

TS hade för kort avstånd till framförvarande punkt slut. Shit happens för folk som inte kan följa reglerna.

Så länge det bara är plåt och pengar det rör sej om...shit happens.

[OT] Bra chef?
ForesterGuy sa:
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

jag vet nog fan vad jag pratar om men du verkar vara helt jävla borta i kolan Ta för fan och ring ett försäkrings bolag så får du reda på hur en försäkring på fordon fungerar .

[OT] Bra chef?
Men om jag står stilla vid ett rödljus och lastbilen jag kör börjar glida efter ca 20 sekunder med alla hjul låsta och puttar ut 2 bilar som står framför mig i korsningen.

Då kan väl inte jag bli vållande eftersom jag höll 3-sekundersregeln?

Mycket stollar i den här tråden som inte har en aning om hur det är att köra i riktig halka...

ps. Ovanstående berättelse har hänt mig i verkligheten...

[OT] Bra chef?
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

Heja, heja sdx. Undervisa oss okunniga.

[OT] Bra chef?
Lainen sa:
Men om jag står stilla vid ett rödljus och lastbilen jag kör börjar glida efter ca 20 sekunder med alla hjul låsta och puttar ut 2 bilar som står framför mig i korsningen.

Mycket stollar i den här tråden som inte har en aning om hur det är att köra i riktig halka...

Vem är vållande då?

[OT] Bra chef?
Kristoffer R sa:
Och jag tänker tvärtom, kör alltid odubbade vinterdäck.

En typisk Göteborgsvinter är 95% barmark och möjligen blött. Optimalt då är ett typ ”europeiskt vinterdäck” som är anpassat för det väglaget. För då kör alla ändå som om det vore högsommar. Jag har själv med blotta förskräckelsen undvikit en olycka - bilen _bakom_mig körde in i bilen _framför_ mig och dubbarna bara kasade hjälplöst mot asfalten när den passerade förbi. Jag hann flytta mig åt höger innan....

Svart-is brukar jag bara råka ut för nån gång varje år. Det kan vara riktigt läskigt såklart. Men oftast finns det en tunn grussträng nära vägkanten som man kan använda.

En inte helt enkel effekt är också att de som kör dubbat river upp isen vilket gagnar de som kör odubbat.

Men bodde jag ... säg i Östersund eller norr om skulle dubbat vara en 100% självklarhet.

Tjena!

I Norrland behövs inte dubbdäck, där är det snö på vägarna eller barmark när snön slits bort. När jag bodde i Åre körde jag dubbfritt på alla bilar utom en, där jag fick dubbdäck till när jag köpte den. Sen när jag flyttade ner till Småland så blev det dubbat direkt.
Svartis är det lömskaste som finns, blir inte bättre av saltskiten, som dels för att slasket blir stenhårt knaggel när det blir såpass kallt att saltet inte funkar länge. Eller som i morse när jag kör på en saltad väg och det är finfint grepp, svänger av för att köra ut på motorväg, avfarten är som en skridskorink. Jag var beredd och tog det lugnt i korsningen, bilen bakom inte lika beredd och gled rakt in i refugen istället. Hade det inte varit refug hade det solklart blivit en krok med bilen som stod på andra sidan refugen. Dels förare som inte tänker efter och dels dubbfria däck. Jag körde dubbat och med bra hjälpsystem i bilen samt att jag körde lungt. Inte för att bilen bakom kom fort men föraren var bevisligen inte beredd för fem öre.

[OT] Bra chef?
tomcaten sa:
h.g.j sa:

Ja är glad för ja kan underhålla lilla dig men hörrudu bolibompa har redan slutat så ja hoppas att du ligger till sängs nu...

Nej Staine, bakomvarande skulle inte just precis köra om. Kanske borde jag ha skrivit det men för mig är det självklart att jag inte byter till en fil där en upphinnande bil precis kommer. Jag försöker ju inte undvika en olycka för att råka ut för en annan.

Fridens därute

Jag syftade inte på dig eller TS, utan på sdx mfl som går igång på alla cylindrar...

Jag själv är egenföretagare med anställda i fordon och maskiner ute både på och på sidan av vägen (avsiktligt), ibland händer det saker, det kan man inte alltid undvika, men så länge det inte blir några personskador så går det mesta att lösa.

+1 på mini_me =)

[OT] Bra chef?
sdx sa:
ForesterGuy sa:
jag vet nog fan vad jag pratar om men du verkar vara helt jävla borta i kolan Ta för fan och ring ett försäkrings bolag så får du reda på hur en försäkring på fordon fungerar .

Personangrepp av det här slaget är inte OK, så lugna ner er båda två.

/moderatorshatt på

[OT] Bra chef?
sdx sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

Jag har ju försäkring på såväl Subarun som Volvon, men Hondan är avställd.

[OT] Bra chef?
ForesterGuy sa:
sdx sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

Men tydligen nollkoll på försäkringar och hur man kör bil.
Shit happens.

[OT] Bra chef?
Konkret sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

Shit happens.

Bilagor

• sheep-happens.png
    sheep-happens.png
    4 KB · Besök: 131
[OT] Bra chef?
Konkret sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
ForesterGuy sa:
sdx sa:
Frankenstein's Bike sa:
sdx sa:
Oskar sa:
sdx sa:

Shit happens.

För ett tag sen läste jag en tråd som handlade om att en person registrerade flera konton för att på så vis kunna sitta och diskutera med sej själv. Kom att tänka på den nu.

[OT] Bra chef?
jomper sa:
Var det odubbade däck på bilen? Det är just när det är blixthalka / svartis som de är läskiga. Har inte varit med om någon incident men väl fått rätt hög puls när jag behövt sänka farten på motorväg och det bara gliiiiiider. Tack vare väldigt väl tilltaget avstånd så blev det inga stora marginaler. Och avståndet väljer man ju inte alltid själv som sagt.

Ja, odubbade däck på bilen.

sdx sa:
Grattis till veckans dumhet

Jaha?
Då ska du väl vara tacksam att du slapp stå för veckans dumhet den här veckan?

DRQ96 sa:
Typiskt läge när jag iaf skulle byta chef.

En chef skall primärt jobba för att du/övriga i organisationen skall prestera så bra som möjligt.

I sista hand skall hen bedöma din körförmåga, om det inte är vanligt förekommande att krocka eller begå trafikbrott....

Tack.
När det är torrt och varmt så är skyltat + 10 ganska vanligt.
Men det har jag inte fått någon skit för.

tomcaten sa:
Häromdagen låg jag på E4 södergående längst till höger av tre filer, snart kom en påfartsväg/fil så jag lägger mig i mittenfilen.

Då kommer den som har tålamodet som en 8-åring bakom ratten, gasar om mig på höger sida(orsakar förvirring för de som ska på E4) sedan lägger han ut sig i filen framför mig.

Skjuter av några härliga hellysen, personen framför står på bromsen för markera något ja inte vet åtminstone att han inte känns vid kritiken, avslutar med ett sista hellyse men Yes tänker jag ironiskt som bara den för de bilister som finns därute.

Det hade varit rätt så ironiskt om någon gör en sån manöver med hård inbromsning för att markera/straffa någon och bakomvarande inte lyckas bromsa/sakta ner tillräckligt så att det blir en krock av det.
Då kan man undra hur lyckat den som ställer sig på bromsen tycker att det var...

Jag är uppenbarligen inte felfri.
Inte för att jag trodde det innan denna händelsen heller.

Men folk som leker poliser i trafiken och ska straffa andra hör inte hemma i trafiken.

Man har hört storys om folk som kört motorcykel och någon bilist som försökt preja dem av vägen.
Visst de på motorcykel kan ha kört för fort och/eller gjort andra fel.
Kanske även cyklister som råkat ut för att någon försökt (eller lyckats :( ) preja dem av vägen?
Men om man aktivt försöker preja någon av vägen, speciellt en oskyddad trafikant, så är steget till att ta fram en pistol och skjuta någon inte jätte stort. Förutom att tillgången till fordon är bättre än på skjutvapen i Sverige.

Att göra fel i trafiken är inte bra.
Men om man ser någon annan som gör något dumt att då göra ännu värre själv för att straffa dem är inte någon bra "lösning".

Om jag ser någon som gör vad jag tycker är en idiotomkörning eller dyl så kan jag kommentera det om jag är i en bil med andra eller tänka vilken dåre eller något om jag är själv.
Men jag försöker inte ta lagen i egna händer för att straffa dem.

staine sa:
Enda gången jag krockat med arbetsgivarens bil (taxi) var när jag för säkerhets skull dammade in i en annan bil bakifrån ahem lalala.
Aningen pinigt. Men chefen flinade bara och börja fylla i blanketter. Han var van :)

Damma in i en annan bil bakifrån för säkerhets skull?
Utan mer info så låter det väldigt konstigt.

Stervelo sa:
Sen är det ju så att det kan ha varit mindre halt på andra ställen, sen knashalt där olyckan hände, det är grymt lätt att bli överraskad av.

Ja det är skillnad på halt och halt.
Lite halt hade det varit på andra ställen tidigare under dagen. Så det var inte så att man räknade med sommarväg.
Men att det var så halt där blev jag överraskad av.

Stervelo sa:
Nä, det är inte bra, självklart, men när det i princip inte ens går att köra med de avstånden i trafik, plus att vi inte har en aning om hur halt det var, säg att bilen framför hade dubb, TS har dubbfritt, många med dubbfritt har bromsat där, det blir spegelblank is av det, så är det lite drygt att hudflänga TS.

Jag var lite chockad efter händelsen.
Men tyckte mig se dubbdäck på den andra bilen när jag pratade med föraren.
Jag hade odubbat.

JockeS sa:
Så om ALLA förare tänkte på samma sätt, håll säkert avstånd vid halt väglag, så hade vi förmodligen levt i en perfekt värld.

Vi hade haft en bättre trafikmiljö då.
Sen finns det väl andra problem i världen.
Men jag gillar din positiva attityd. :)

Lainen sa:

Låter otäckt.
En sak att komma med fart, även om det inte är hög fart och inte kunna stanna, inte kul...
Men att stå still och bara börja glida.
Då är det ännu mer som allt är emot dig. Att du bara skulle stängt av väckarklockan, dragit täcket över huvudet och aldrig gett dig ut den dagen.
Tänk om man hade haft en väckarklocka som sagt, sjukanmäl dig idag, stanna hemma, gå inte ut, det är inte värt det.
Försäkringspremierna borde gå ner. För vem hade gett sig ut om de vet att de kommer krocka eller råka ut för något annat hemskt just den dagen.

Tack till er som klarar av att skriva inlägg utan diverse påhopp (oavsett om det är mot mig eller andra).
Ni gör världen till en lite bättre plats :)

[OT] Bra chef?
GuessWho sa:
jomper sa:
Var det odubbade däck på bilen? Det är just när det är blixthalka / svartis som de är läskiga. Har inte varit med om någon incident men väl fått rätt hög puls när jag behövt sänka farten på motorväg och det bara gliiiiiider. Tack vare väldigt väl tilltaget avstånd så blev det inga stora marginaler. Och avståndet väljer man ju inte alltid själv som sagt.

Ja, odubbade däck på bilen.

sdx sa:
Grattis till veckans dumhet

Jaha?
Då ska du väl vara tacksam att du slapp stå för veckans dumhet den här veckan?

DRQ96 sa:
Typiskt läge när jag iaf skulle byta chef.

En chef skall primärt jobba för att du/övriga i organisationen skall prestera så bra som möjligt.

I sista hand skall hen bedöma din körförmåga, om det inte är vanligt förekommande att krocka eller begå trafikbrott....

Tack.
När det är torrt och varmt så är skyltat + 10 ganska vanligt.
Men det har jag inte fått någon skit för.

tomcaten sa:

Skjuter av några härliga hellysen, personen framför står på bromsen för markera något ja inte vet åtminstone att han inte känns vid kritiken, avslutar med ett sista hellyse men Yes tänker jag ironiskt som bara den för de bilister som finns därute.

Det hade varit rätt så ironiskt om någon gör en sån manöver med hård inbromsning för att markera/straffa någon och bakomvarande inte lyckas bromsa/sakta ner tillräckligt så att det blir en krock av det.
Då kan man undra hur lyckat den som ställer sig på bromsen tycker att det var...

Jag är uppenbarligen inte felfri.
Inte för att jag trodde det innan denna händelsen heller.

Men folk som leker poliser i trafiken och ska straffa andra hör inte hemma i trafiken.

Man har hört storys om folk som kört motorcykel och någon bilist som försökt preja dem av vägen.
Visst de på motorcykel kan ha kört för fort och/eller gjort andra fel.
Kanske även cyklister som råkat ut för att någon försökt (eller lyckats :( ) preja dem av vägen?
Men om man aktivt försöker preja någon av vägen, speciellt en oskyddad trafikant, så är steget till att ta fram en pistol och skjuta någon inte jätte stort. Förutom att tillgången till fordon är bättre än på skjutvapen i Sverige.

Att göra fel i trafiken är inte bra.
Men om man ser någon annan som gör något dumt att då göra ännu värre själv för att straffa dem är inte någon bra "lösning".

Om jag ser någon som gör vad jag tycker är en idiotomkörning eller dyl så kan jag kommentera det om jag är i en bil med andra eller tänka vilken dåre eller något om jag är själv.
Men jag försöker inte ta lagen i egna händer för att straffa dem.

staine sa:
Enda gången jag krockat med arbetsgivarens bil (taxi) var när jag för säkerhets skull dammade in i en annan bil bakifrån ahem lalala.
Aningen pinigt. Men chefen flinade bara och börja fylla i blanketter. Han var van :)

Damma in i en annan bil bakifrån för säkerhets skull?
Utan mer info så låter det väldigt konstigt.

Stervelo sa:
Sen är det ju så att det kan ha varit mindre halt på andra ställen, sen knashalt där olyckan hände, det är grymt lätt att bli överraskad av.

Ja det är skillnad på halt och halt.
Lite halt hade det varit på andra ställen tidigare under dagen. Så det var inte så att man räknade med sommarväg.
Men att det var så halt där blev jag överraskad av.

Stervelo sa:
Nä, det är inte bra, självklart, men när det i princip inte ens går att köra med de avstånden i trafik, plus att vi inte har en aning om hur halt det var, säg att bilen framför hade dubb, TS har dubbfritt, många med dubbfritt har bromsat där, det blir spegelblank is av det, så är det lite drygt att hudflänga TS.

Jag var lite chockad efter händelsen.
Men tyckte mig se dubbdäck på den andra bilen när jag pratade med föraren.
Jag hade odubbat.

JockeS sa:

Vi hade haft en bättre trafikmiljö då.
Sen finns det väl andra problem i världen.
Men jag gillar din positiva attityd. :)

Lainen sa:

Låter otäckt.
En sak att komma med fart, även om det inte är hög fart och inte kunna stanna, inte kul...
Men att stå still och bara börja glida.
Då är det ännu mer som allt är emot dig. Att du bara skulle stängt av väckarklockan, dragit täcket över huvudet och aldrig gett dig ut den dagen.
Tänk om man hade haft en väckarklocka som sagt, sjukanmäl dig idag, stanna hemma, gå inte ut, det är inte värt det.
Försäkringspremierna borde gå ner. För vem hade gett sig ut om de vet att de kommer krocka eller råka ut för något annat hemskt just den dagen.

Tack till er som klarar av att skriva inlägg utan diverse påhopp (oavsett om det är mot mig eller andra).
Ni gör världen till en lite bättre plats :)

Här är en till som börjat glida stillastående, hade stannat till vid en parkeringsficka/busshållplats för det kom två grusbilar mötandes och smal väg.
Stod still och började glida av från vägen. Detta var med dubbdäck. Bilen stannade på vägen men sen dess kommer det vara dubbdäck på mina bilar

[OT] Bra chef?
Fänriken i lumpen lyckades köra i diket med en lastbil, med en hel pluton på flaket. Han hade stannat för att svänga vänster när lastbilen gled sidledes ner i diket...
Vi förlät honom efter att ha försökt korsa vägen till fots, vi fick krypa på alla fyra för att ta oss över. ;-)

[OT] Bra chef?
Konkret sa:
Mini_me sa:

Bruka allvar.

Tror du är skämtet här.

Tråden handlar om huruvida chefen var bra eller inte.
Sen att muppar gör om allt till att TS är fan själv för han hamna i en situation alla kan hamna i. Men att likställa att TS kört på en bil med att han oxå kommer köra på barn/cyklister/+ANNAT är inget annat än absurt.

[OT] Bra chef?
staine sa:

Förtydligande då, en klantig påkörning bakifrån, i ungdomligt oförstånd. "För säkerhets skull", syftar till självironi, som vanligt är för mig. Dvs, maximal klantighet, för säkerhets skull :)

(så min chef var en bra chef, i det avseendet)

Senast ändrad:
[OT] Bra chef?
Mini_me sa:
Konkret sa:
Mini_me sa:

Bruka allvar.

Tror du är skämtet här.

Sen att muppar gör om allt till att TS är fan själv för han hamna i en situation alla kan hamna i. Men att likställa att TS kört på en bil med att han oxå kommer köra på barn/cyklister/+ANNAT är inget annat än absurt.

Är det verkligen det? Det finns forskning som visar på att folk som är inblandade i en olycka är väldigt mycket mer benägna att "hamna" i fler "olyckor".

[OT] Bra chef?
Bengt-re sa:
Mini_me sa:
Konkret sa:
Mini_me sa:

Bruka allvar.

Tror du är skämtet här.

Är det verkligen det? Det finns forskning som visar på att folk som är inblandade i en olycka är väldigt mycket mer benägna att "hamna" i fler "olyckor".

Så för att nå nollvisionen så ska alltså alla som råkar ut för olyckor aldrig mer få köra bil. Och med hjälp av statistik så kan vi också förutse vilka som kommer att råka ut för olyckor, alltså inget kk till dem heller. Vips så har vi trollat bort miljöproblem och nollvisionen är äntligen ett faktum för ingen kommer någonsin mer att kunna köra bil :D

[OT] Bra chef?
Bullabus sa:
Bengt-re sa:
Mini_me sa:
Konkret sa:
Mini_me sa:

Bruka allvar.

Tror du är skämtet här.

Så för att nå nollvisionen så ska alltså alla som råkar ut för olyckor aldrig mer få köra bil. Och med hjälp av statistik så kan vi också förutse vilka som kommer att råka ut för olyckor, alltså inget kk till dem heller. Vips så har vi trollat bort miljöproblem och nollvisionen är äntligen ett faktum för ingen kommer någonsin mer att kunna köra bil :D

Tyvärr ligger det en hel del i det. Ganska få personer står för en orimligt stor andel av olyckorna och ofta har dessa olycksfåglar befunnits "oskyldiga" vid tillbud och olyckor. Beklaglig nog så är det troligen en sådan missförstådd individ som kommer att köra ihjäl dig en kulen höstdag och hen kommer att ha en bra och trovärdig bortförklaring även den gången.

Flygvapnet gjorde en studie för många år sedan och notetade samma mönster bland piloter vilket ledde bland annat till DMT testet i antagningen. 99 piloter dog i J29. 0 har dött i J39....

[OT] Bra chef?
Bengt-re sa:
Flygvapnet gjorde en studie för många år sedan och notetade samma mönster bland piloter vilket ledde bland annat till DMT testet i antagningen. 99 piloter dog i J29. 0 har dött i J39....

Hmm en del av förklaringen... Första sökträff på "J29" blev flygande tunnan...Första träff på "J39" blev "stol i bok"... Men jag gissar att du menar "jävlar, jälvar, jävlar - fan, fan, fan - planet" eftersom det handlar om olyckor med firmafordon...

[OT] Bra chef?
En av de mest svårflygna jetplanen som vi haft(J29) inte så kul statistik nej. Det regnade ned flygplan från himlen då men jag har faktiskt träffat en som flög AJS 35 och hans pappa hade manövrerat J29 och överlevt den tom.

äsch, god jul & kör försiktigt

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp