marr
Aktiv medlem
[OT] Bra chef?
Bengt-re sa:Bullabus sa:Bengt-re sa:Mini_me sa:Konkret sa:Mini_me sa:En tekniker på mitt jobb körde på en bil på jobbet. Dvs 2 skadade kundbilar.
Fråga ett var att kolla så han kände sig ok.Jag förklarade att shit happens och att ingen är arg.
Påminde att man får dra lärdom av det inträffade.
Företaget gjorde rätt mot drabbade parter.
Dagen efter var allt som vanligt bortsett från en erfarenhet vunnen.
Dagens skämt. Shit happens. Cyklist påkörd, shit happens. Barn påkört, shit happens.
Bruka allvar.
TS hade för kort avstånd till framförvarande punkt slut. Shit happens för folk som inte kan följa reglerna.
Tror du är skämtet här.
Tråden handlar om huruvida chefen var bra eller inte.
Sen att muppar gör om allt till att TS är fan själv för han hamna i en situation alla kan hamna i. Men att likställa att TS kört på en bil med att han oxå kommer köra på barn/cyklister/+ANNAT är inget annat än absurt.
Är det verkligen det? Det finns forskning som visar på att folk som är inblandade i en olycka är väldigt mycket mer benägna att "hamna" i fler "olyckor".
Så för att nå nollvisionen så ska alltså alla som råkar ut för olyckor aldrig mer få köra bil. Och med hjälp av statistik så kan vi också förutse vilka som kommer att råka ut för olyckor, alltså inget kk till dem heller. Vips så har vi trollat bort miljöproblem och nollvisionen är äntligen ett faktum för ingen kommer någonsin mer att kunna köra bil :D
Tyvärr ligger det en hel del i det. Ganska få personer står för en orimligt stor andel av olyckorna och ofta har dessa olycksfåglar befunnits "oskyldiga" vid tillbud och olyckor. Beklaglig nog så är det troligen en sådan missförstådd individ som kommer att köra ihjäl dig en kulen höstdag och hen kommer att ha en bra och trovärdig bortförklaring även den gången.
Flygvapnet gjorde en studie för många år sedan och notetade samma mönster bland piloter vilket ledde bland annat till DMT testet i antagningen. 99 piloter dog i J29. 0 har dött i J39....
En thailändsk pilot har dött i krasch med J39. Om jag inte minns helt galet var det under en uppvisning. Men kan ha fel.