[OT]BRAK

[OT]BRAK
Bål Rygg Armar Knä.. Typ.. Kommer inte ihåg riktigt. Men det är vanlig gympa man kör på morgonen. Armhävningar, rygglyft, sittups, bla bla bla...
 
[OT]BRAK
SOLIS (så otroligt långt innan slutet)
ATOM (alla talar om MUCK)
CVA (civilaspirant)
FFA (farlig för allmänheten)


IKA (intressklubben antecknar...)
 
[OT]BRAK
SARA = Ställning, Andning, Riktning, Avfyrning

Fanns en ramsa för allt möjligt i lumpen:-D

Varför dom skriker åt varandra är väl för att tja jag vet inte riktigt. Man gör så i lumpen ibland. Det är betydligt lugnare på repmötena. Då är man mer fokuserad på att få jobbet gjort och slösar inte så mycket energi på annat.
 
[OT]BRAK
AFSE = Anmälan av Förlust Som Ersättes
Efter tre bort tappade persedlar fick man betala ur egen ficka. Halsduk 3kr :)

Defensiv: Skyl, skydd
Offensiv: Eld och rörelse
 
[OT]BRAK
Lumpen, finns det ens längre? För att inte tala om repmöten...

Häromdan kunde man ju läsa att Svenska försvaret som mest kan mobilsera en styrka på 5000 personer och det om man får ett helt år på sig. Ändå kostar detta sk "försvar" nästan lika mycket som det gjorde på dem tiden man hade något som skulle kunna kallas beredskap.
 
[OT]BRAK
Huvva... nu tänker man tillbaka på den tiden i lumpen. Har gott alldeles för kort tid sedan man muckade så man kommer ihåg alldeles för många gräsligheter ;-)

Hehe, på tal om krigsplacering. Jag fick min ett halvår efter jag muckat. Blev ju lite förvånad. Jag fraktade stridsvagnar (med lastbil) då jag var där men min krigsplasering vart som terrängbilsförare... Jag fick aldrig köra terrängbil i lumpen och jag har ännu mindre signatur på "körkortet" därifrån att jag skulle vara terrängbilsförare. Hmm... förvisso kör jag mycket terrängbil hemma men det är det nog inte många som vet om och med tanke på att dom skulle vara nedrans tröga på att fatta att man faktiskt kan köra lastbil och har en del erfarenhet av det från det civila, ja det var inget dom bryde sig om. Men så skrotades det ju också en lastbil i plutonen och femtielva backspeglar då jag låg inne. Det var många hos oss som aldrig tidigare suttit i en lastbil tidigare som sedan skulle köra lastbilar som väger uppemot 100T som är 3.2m bred.

Så man kan ju börja fundera på hur många fler som blivit krigsplacerad på nått dom inte gjort i lumpen. Kan bli riktigt spännande om det blir krig då :-p
 
Tillbaka
Topp