[OT] Bråkande granne
Ganska ofta nuförtiden är det ett jäkla liv hos min granne, en ensamstående tjej med 2 små barn. Hon gapar på ungarna som gråter, det smälls i dörrar och det dunsar högt. Det är så att det vänder sig i magen på mig när det är som värst. Socialt och utåt sett verkar hon vara en "normal" medelklasskvinna och hon lever inte en undanskymd tillvaro då hon verkar ha ett lagom umgänge med släkt och vänner som hälsar på. Men nu för en liten stund sedan kl 7 på morgonen var det dags igen och jag satte kaffet i halsen.. antar att hon tappade tålamodet när ungarna inte "lyder" och det tar sig i uttryck med gap och skrik samt dörrsmällande.
Vad tycker det samlade happykollektivet att jag ska göra? Om jag fick önska skulle jag önska att hon slutade ha så bråttom och istället kramade om ungarna istället för att skälla ut dem. Men hur förmedlar jag det till en granne jag inte ens vet vad hon heter i förnamn? Jag är rädd för att det kanske skulle göra saken värre för ungarna om jag konfronterade henne!
Vad tycker det samlade happykollektivet att jag ska göra? Om jag fick önska skulle jag önska att hon slutade ha så bråttom och istället kramade om ungarna istället för att skälla ut dem. Men hur förmedlar jag det till en granne jag inte ens vet vad hon heter i förnamn? Jag är rädd för att det kanske skulle göra saken värre för ungarna om jag konfronterade henne!