[OT] Camilla Läckbergs träningshat -- vanligt?

Woodknocker

Aktiv medlem
Hej alla. Eftersom Camilla Läckberg verkligen är en författare som intresserar mig då hon skriver så fruktansvärt dåligt men ändå får miljoner läsare tänkte jag starta en tråd om detta ämne som är högst Happyride-aktuellt.

Camilla Läckberg är något så vanligt som en person "som hatar att träna", jag vet själv hur det är att vara en sådan. Jag höll aldrig på med sport förutom när jag cyklade (vilket jag iofs gjorde rätt så ofta) men jag identifierade mig extremt starkt som en aktivitetshatare i tonåren och så fort pulsen ökade fick jag avsmak, om jag var deltagare i en amerikans ungdomsfilm skulle jag helt klart ha varit en typisk nörd. Min tes är väldigt enkel: Alla som ser sig som hatare av träning har helt enkelt inte börjat träna ännu. Vad har ni att säga om den tesen då?

Det är snarare förändring av beteende som är svårt. Så är det med allt från att börja träna till att sluta snusa. Tro fan att det är svårt och tråkigt om man inte tränat på 47 år.

1: Tråkigt och svårt
2: Tråkigt och lätt
3: Kul och lätt

Det gäller att hålla ut till steg 3. :)

Det var skrivet rätt mycket i den texten utöver vad som återgavs i rubriken. Men verkar isf som Simon har en hyggligt sund attityd och att det inte måste vara svett och blodsmak varje gång och att 5 minuter är otroligt mycket bättre än inget.

Det som jag själv går igång på med cykling är ju frihetsupplevelsen, känslan av att man är ute i naturen och det är skön luft, man träffar andra som också är ute i naturen och man kan cykla vart man vill om man vill etc. Det här med att man får grym kondis och benmuskler av att cykla mtb är för mig nästan en sidoeffekt.

Jag tror att de som inte gillar att träna helt enkelt inte hittat något de tycker är kul ännu. Vissa gillar kampsport, bygga muskler i gym, simning, golf, ridning, fotboll, innebandy, tennis etc etc. Det bästa man kan göra för sina barn är nog att låta dom testa en massa olika sporter så att de hittar något de tycker är kul, och om det inte är svindyrt är det såklart bra också.

Avskydde också träning i tonåren. Numera är jag bland de lyckligt lottade som mår som bäst under och efter ett rejält träningspass. Trots detta blir det inte alltid så mycket träning som jag vill. Måste vara svårt att få till det med tillräckligt motion om man hatar när pulsen går upp.

I dessa tider är väl träningshat en avvikande åsikt som nästan är lite fräsch...

Är inte hennes symptom mer att hon säger vad som helst för att synas i media. Hon skulle äta bajs för en förstasida (ja, jag menar allvar). Det bästa råd jag kan ge är:

Stop following influencers, ignore them. Follow artists, athletes, philosophers. People who give to the world instead of taking. Help make the world a better place by encouraging those who already started the journey

Är inte hennes symptom mer att hon säger vad som helst för att synas i media. Hon skulle äta bajs för en förstasida (ja, jag menar allvar). Det bästa råd jag kan ge är:

Stop following influencers, ignore them. Follow artists, athletes, philosophers. People who give to the world instead of taking. Help make the world a better place by encouraging those who already started the journey
Atleter tillför inte världen ett jävla någe. Har aldrig gjort. Kommer aldrig göra.
Stalle

Hur går det till när dom skriver en sådan artikel?
Ringer reportern runt till b/c-kändisar och frågar dom om det hänt något på sistone eller ringer "kändisen" till skvallenposten och ber dom skriva en artikel om vad fan som helst?

Ringer reportern runt till b/c-kändisar och frågar dom om det hänt något på sistone eller ringer "kändisen" till skvallenposten och ber dom skriva en artikel om vad fan som helst?
Vilka är a-kändisarna då? (Iom att du har delat upp dem i klasser)

Dessa människor har ju PR konsulter, som de anställt själva. Att själv ta kontakt med skvallerposten är ju bara "för pinsamt". Bättre att någon annan säger till skvallerposten när man vädrar sina trosor på instagram. Sedan kan man snyfta om att skvallerposten inkräktar på ens privatliv och att "rampljuset blev för mycket", det blir en fin artikel det med.

man behöver inte gilla träning, men samhället har en bild att träning är viktigt och automatiskt hälsosamt, vilket helt enkelt inte är sant. En viss daglig motion är det, men om det är bättre uppfyllt med en promenad eller högintensiv träning borde vara upp till var och en.

influencer e för övrigt bara en marknadsföringsterm och det är ingen större skillnad på dem och konstnärer i "traditionella medier", och vad är en sponsrad atlet om inte influencer?

ket i den texten utöver vad som återgavs i rubriken. Men verkar isf som Simon har en hyggligt sund attityd och att det inte mås

Hej.

Camilla Läckberg är absolut ingen b-kändis, det där är bara störtlöjligt. Förövrigt har jag läst alla era inlägg men jag fick huvudvärk. jaa lite så där med svaren

Hej.

Camilla Läckberg är absolut ingen b-kändis, det där är bara störtlöjligt. Förövrigt har jag läst alla era inlägg men jag fick huvudvärk. jaa lite så där med svaren
Ännu mer övertygad.
1623267738589.png

Jajaja det får du väl tycka då. En av landets mest kända författare är en b-kändis? Störtlöjligt som sagt.

Vad är det du vill att jag ska bevisa? Mina watt, w/kg? Det kan du ju glömma. Du får ta mitt uteblivna skryt som bevis för att de existerar, det är nämligen så det brukar vara att desto mer kapabel man är desto mindre skryter man. Enda gången jag skriver om det är när någon anför det som argument.

Nu lyckades du få mig at tskriva ett långt inlägg trots allt.

Tror snarare produktionsbolaget som ligger bakom nya serien/filmen kontaktat tidningen.

Vad är det du vill att jag ska bevisa? Mina watt, w/kg? Det kan du ju glömma. Du får ta mitt uteblivna skryt som bevis för att de existerar, det är nämligen så det brukar vara att desto mer kapabel man är desto mindre skryter man. Enda gången jag skriver om det är när någon anför det som argument.
Va? Vad hände här?

Nytolkning av Darwin alltså... Kör hårt!
Ingen nytolkning här inte. Darwin sade att man ska optimera sina chanser. Att träna kostar kalorier och är inget vi vill kosta på oss då vi fortfarande lever i grottan rent mentalt. Att rejsa känns aldrig som rätt och här är känslan faktiskt det viktiga för känslan är grundad i överlevnadsinstinkten.

Kroppen är rätt smart men den är rätt dum också. Anledningen till att man tappar kondis och styrka när man inte tränar är ju för att kroppen vill spara energi. Egentligen skulle man bara vilja trycka på en knapp på magen där det står "oändlig energitillgång i matbutiken", så att dumkroppen slutade tappa kondis bara för att det ösregnat i två veckor och man inte haft någon lust att träna.

Ingen nytolkning här inte. Darwin sade att man ska optimera sina chanser. Att träna kostar kalorier och är inget vi vill kosta på oss då vi fortfarande lever i grottan rent mentalt. Att rejsa känns aldrig som rätt och här är känslan faktiskt det viktiga för känslan är grundad i överlevnadsinstinkten.
Hur förklarar du då dopamin och träning? Jag är helt 100 på att det snarare handlar om motstånd och förändring av beteende.

Det där har Betnér avhandlat; om bilden i artikeln stämmer överens med texten i artikeln är det personen ("kändisen") själv som ringt upp och arrangerat artikeln. Om bilden inte stämmer överens med texten är det ett scoop. Tydligen. ?

Vad ska jag skriva för att inte trolla då? Åh gud, jag antar att jag är "kontratrollad". A
Hur förklarar du då dopamin och träning? Jag är helt 100 på att det snarare handlar om motstånd och förändring av beteende.
Det förklarar jag rätt lätt. När vi bodde i grottan och började röra på påkarna fick vi också väldigt ofta foder i kistan. Eller så kanske vi sprang ifrån ett lejon och även det måste belönas. Nu kan man såklart säga att grottmänniskan kunde ha lurat systemet och börjat springa av bara det, helt utan anledning men då kommer alltid hungern och den är starkare än kicken av träning.

Rätt roligt det här med dopamin och belöning, nu läste jag att genier oftare får kickar av att ägna sig åt tankevärlden, rätt lockande tanke alltså. En förändring i deras hjärnor.

Vad ska jag skriva för att inte trolla då? Åh gud, jag antar att jag är "kontratrollad". A

Det förklarar jag rätt lätt. När vi bodde i grottan och började röra på påkarna fick vi också väldigt ofta foder i kistan. Eller så kanske vi sprang ifrån ett lejon och även det måste belönas. Nu kan man såklart säga att grottmänniskan kunde ha lurat systemet och börjat springa av bara det, helt utan anledning men då kommer alltid hungern och den är starkare än kicken av träning.

Rätt roligt det här med dopamin och belöning, nu läste jag att genier oftare får kickar av att ägna sig åt tankevärlden, rätt lockande tanke alltså. En förändring i deras hjärnor.
Så vi som kan träna utan att avsky det har med andra ord utvecklats ifrån grotthenniskan medans träningshatarna inte har utvecklats?

Hon gjorde något med Covid också, hennes företag som hon åkte dit på. Någon produkt som skulle motstå C19. ?

Jag tycker inte alls om att träna, jag gillar oftast inte en klubbrunda på lvg eller en random mtb-tur i skogen nå värst heller egentligen. Enda icke-tävlingscyklande som är roligt är shuttle/lift.

Men jag tycker det är väldigt roligt att tävla, det är bara därför jag tränar och motionerar.

Det är snarare förändring av beteende som är svårt. Så är det med allt från att börja träna till att sluta snusa. Tro fan att det är svårt och tråkigt om man inte tränat på 47 år.

1: Tråkigt och svårt
2: Tråkigt och lätt
3: Kul och lätt

Det gäller att hålla ut till steg 3. :)
Underskatta inte hur snabbt "kul och lätt" försvinner.

Jag tycker inte alls om att träna, jag gillar oftast inte en klubbrunda på lvg eller en random mtb-tur i skogen nå värst heller egentligen. Enda icke-tävlingscyklande som är roligt är shuttle/lift.

Men jag tycker det är väldigt roligt att tävla, det är bara därför jag tränar och motionerar.
Jag avundas dig inte, jag älskar att cykla, när det väl blir av... Skulle vilja gå så långt som att jag har älskat varenda rundtramp jag någonsin har gjort, givetvis har jag älskat vissa mer än andra. Så det är inte lite av en fluga i mitt fall.

Det där är nog mer ett personlighetsdrag sen kan jag även tänka mig att man kan bli skadad, har man sprutat in mycket action i systemet är det svårt gå tillbaks. Fast egentligen vill jag vara lite fisförnäm och säga att det finaste av allt är att älska det.

Det där har Betnér avhandlat; om bilden i artikeln stämmer överens med texten i artikeln är det personen ("kändisen") själv som ringt upp och arrangerat artikeln. Om bilden inte stämmer överens med texten är det ett scoop. Tydligen. ?
Genom sig själv (Betnér alltså), känner man andra, antar jag...

Hon har haft ett tv team som filmat ”dygnet runt” för en kommande tv serie så det är väl där som AB snappat upp det.
Om hon avskyr att träna är det väl bara att låta bli det. En lite längre promenad om dagen utan att bli svettig kanske hon iaf kan mäkta med för den allmänna hälsans skull. Vill man gå ner i vikt finns det bättre sätt än att träna så man får blodsmak i munnen. Det borde väl maken Simon veta.

Vem mår bra av att göra något man hatar? Finns säkert andra saker hon kan göra/förändra i sitt liv för att få ett bättre mående...! Köpa en cykel tex...?.

Måste vara jobbigt att se maken dra till gymmet tre gånger om dagen när man själv är en slöfock.

Tillbaka
Topp