[OT] Chans att rädda karriären?

DT sa:
Helt OK lön var det väl inte om han kämpar på marginalen varje månad...

För övrigt gravt avundsjuk på FRA-velodromen, på MUST har vi bara ett källargym med lite skivstänger och en Monark-testcykel. :-(

Har de inte släppt in dig i den extra-superhemliga 3d-cykelsimulatorn?

geologen sa:
Kharasho, tavaritsj!

Jag tror de fick 85 ansökningar totalt.

Bra gissat inte såå långt ifrån.

"Hej Henrik!

Jag vill uppmana din kompis att själv söka de tjänster han tycker är intressanta och att han på egen hand tar kontakt med oss så har vi en möjlighet att föra en diskussion med honom om den aktuella tjänsten.

Antalet sökande varierar mycket mellan olika tjänster, till geologtjänsten du nämner hade vi ett 30-tal ansökningar och vi har valt att gå vidare med några kandidater i ett första skede.
Academic Works tips till din vän är att söka tjänsten så fort han ser den.

Hoppas du känner att du har fått svar på dina frågor.

Hälsningar Emma Alkner "

Luthman Photography sa:
Ett 30-tal!!!

Man kanske skulle skola om sig till geolog, konkurrensen verkar ju inte vara nåt problem i alla fall.

Hur menar du då? Det är ju minst 29 andra som med all säkerhet är mer meriterade och står före i kön. Visst, om man ringer och fjäskar kanske man kan fuska sig före i kön till plats 20 eller så, men det är kört i alla fall. :-(

geologen sa:
Du, frossarn, får tycka precis vad du vill.
Tack, den rätten förbehåller jag mig själv också, precis som du får tycka vad du vill. Dock skall du kanske inte förvänta dig att världen förändrar sig enligt ditt tyckande! Speciellt inte när du har tyckande som går på tvärs av vad som är praxis (arbetsmarknaden) eller behovet av underrättelser som du totalt underskattar.

DT sa:
Luthman Photography sa:
Ett 30-tal!!!

Man kanske skulle skola om sig till geolog, konkurrensen verkar ju inte vara nåt problem i alla fall.

Hur menar du då? Det är ju minst 29 andra som med all säkerhet är mer meriterade och står före i kön. Visst, om man ringer och fjäskar kanske man kan fuska sig före i kön till plats 20 eller så, men det är kört i alla fall. :-(

Galghumor deluxe.

GoranS sa:
Vore lite intressant i sammanhanget att veta hur stor andel som var hyggligt rimliga av de 30.

Fiskade lite efter det svaret i första mailet.
Kanske intressant hur det såg ut...

Men dom ger sig inte , snart får jag flytta till Göteborg och börja jobba med berg...?

Senast ändrad:
Jag har slutat titta på mexikanska telenovelas och läser numera endast den här tråden för stilla mitt behov av bisarr underhållning.

Hm, rätt osnyggt gjort i mina ögon att inte anonymisera frågan. Förmodligen lägger människan på rekryteringsfirman inte det hela på minnet eller gräver vidare i det via den "välvilligt" bifogade länken. Skulle det ske vore det dock klart obra för oavsett vad man tycker om denna tråd så tror jag få skulle säga att den målar upp positivast möjliga bild av geologen, och om det är något som inte behövs om tråden ska få ett lyckligt slut är det bortsortering vid ev. framtida rekryteringsprocesser firman är involverad i.

+1

Jag tror tråden har nått sin ände. Geologen har fått alla tips han kan behöva, nu måste han bara göra som alla sagt.

Men för hans egen skull tror jag det är bra om tråden försvinner.

Kupa sa:
+1

Ska det här behöva bli en av få trådar som raderas från Happy?

Frågar du mig så är det nog läge att överväga det för admins... hade jag varit admin hade jag frågat geologen om han hade velat ha den raderat och sedan följt det önskemålet.

(sen går det ju att starta en ny tråd om samma ämne, men jag känner nog att det här tog död på det hela...)

GoranS sa:
Hm, rätt osnyggt gjort i mina ögon att inte anonymisera frågan. Förmodligen lägger människan på rekryteringsfirman inte det hela på minnet eller gräver vidare i det via den "välvilligt" bifogade länken. Skulle det ske vore det dock klart obra för oavsett vad man tycker om denna tråd så tror jag få skulle säga att den målar upp positivast möjliga bild av geologen, och om det är något som inte behövs om tråden ska få ett lyckligt slut är det bortsortering vid ev. framtida rekryteringsprocesser firman är involverad i.

Jaja lite fult gjort kan jag väl erkänna .
Men den var väl anonym, Inga namn nämna.
Bara ett mail till en människa på en rekryteringsfirma som inte anställar utan vill ha så många arbetslösa som möjligt i sin portfölj.
Och söker man på geolog , jobb ligger den här tråden bland dom första osponsrade förslagen, så den är ju inte direkt hemlig och sånt gillar ju inte heller geo...

Förlåt.

( skyll inte på mig om geologen nu skulle råka bli kontaktad av nån rekryteringsfirma)

Att utifrån länken till detta forum ta rätt på personens identitet är nog inte direkt svårt. Vidare hade det nog t.o.m. varit enklare att ställa frågan i en anonymiserad form än den verkliga.

hm sa:
GoranS sa:

Jaja lite fult gjort kan jag väl erkänna .
Men den var väl anonym, Inga namn nämna.
Bara ett mail till en människa på en rekryteringsfirma som inte anställar utan vill ha så många arbetslösa som möjligt i sin portfölj.
Och söker man på geolog , jobb ligger den här tråden bland dom första osponsrade förslagen, så den är ju inte direkt hemlig och sånt gillar ju inte heller geo...

Förlåt.

( skyll inte på mig om geologen nu skulle råka bli kontaktad av nån rekryteringsfirma)

Du glömmer att jag inte är arbetslös.

Att nån rekryteringsfirma skulle kontakta mig är nog lika sannolikt som att ett svart hål skulle dyka in från yttre rymden och svälja Stockholms stadshus.

Säg inte det .

Bäst att rådfråga allvetande happy först innan jag svarar på några fler mail.
Jag funderar på att om jag haft geologen mail, kunde jag be dom kontakta honom och fråga vad han kan och vill.
Ska jag svara något på senaste mailet.? Eller ska jag bara vara tyst istl.

20160929_220544.png

Duckar...

Senast ändrad:
Mr Orange sa:
Oddsen på att Stockholms stadshus skulle sugas in i ett svart hål ger just nu bara pengarna tillbaka på Unibet.

Vittnar i så fall om att oddssättarna på Unibet är dumma i huvudet. På den typen av spel där de aldrig kommer att behöva betala ut någon vinst kan de sätta vilka odds de vill och jag misstänker att spelarna (om det nu finns några som är dumma nog att spela på något sådant) är mer benägna att satsa om vinsten på satsat kapital är hög än om den är låg.

GoranS sa:
Mr Orange sa:
Oddsen på att Stockholms stadshus skulle sugas in i ett svart hål ger just nu bara pengarna tillbaka på Unibet.

Vittnar i så fall om att oddssättarna på Unibet är dumma i huvudet. På den typen av spel där de aldrig kommer att behöva betala ut någon vinst kan de sätta vilka odds de vill och jag misstänker att spelarna (om det nu finns några som är dumma nog att spela på något sådant) är mer benägna att satsa om vinsten på satsat kapital är hög än om den är låg.

Sure bacon. Göteborgs stadshus blev uppslukat igår!

Du borde sökt jobbet som frågeredaktör på SVT i Göteborg. Det hade passat dig som handen i handsken. Fritt men med tydligt krav på leverans, strukturerat och logiskt, tydlig process. En kollega träffade dem i jobbsammanhang och när han beskrev dem lät det som att det var dig (den bilden jag har av dig) han beskrev.

Jag sökte det jobbet. Fick efter nån månad ett "tack, men nej tack". Och det sörjer jag verkligen, för jag inbillar mig också att det skulle passat mig perfekt. Men till en sån jobbeskrivning fick de nog några tusen ansökningar. Förmodligen åkte 75 procent i papperskorgen utan att läsas ens.

Senast ändrad:
Konkret sa:
GoranS sa:
Mr Orange sa:

Sure bacon. Göteborgs stadshus blev uppslukat igår!

Har ingen koll på vad som händer i den där västkusthålan, men det var inget svart hål i alla fall. Hade det varit fallet hade jag inte suttit där jag gör just nu. Därmed har det ingen bäring på mitt resonemang.

"Hej,
Jag vill härmed ansöka till tjänsten som frågeredaktör. Eller det vill jag inte, men jag känner mig tvungen och gör det för att kunna säga att jag inte fått jobbet. Jag vill dock redan nu klargöra att jag kommer inte att umgås med någon kollega på fritiden om ni skulle vara så ondsinta att ni tvingar mig att jobba för er. Jag kommer heller inte att följa upp den här ansökan på något sätt då det strider mot min etik och moral. Om frågorna skulle på något sätt vara hemliga så skär jag hellre upp mina handleder.

Ser inte alls fram emot att höra av er,
Geologen"

TBone sa:
"Hej,
Jag vill härmed ansöka till tjänsten som frågeredaktör. Eller det vill jag inte, men jag känner mig tvungen och gör det för att kunna säga att jag inte fått jobbet. Jag vill dock redan nu klargöra att jag kommer inte att umgås med någon kollega på fritiden om ni skulle vara så ondsinta att ni tvingar mig att jobba för er. Jag kommer heller inte att följa upp den här ansökan på något sätt då det strider mot min etik och moral. Om frågorna skulle på något sätt vara hemliga så skär jag hellre upp mina handleder.

Ser inte alls fram emot att höra av er,
Geologen"

Nu var du väl lite väl cynisk....

Jag håller fast vid att geologen är en tillgång i verkligheten. Det är bara i teorin som man inte hänger med i alla svängar. Fast ett inslag av självplågare tycker jag kunna ana. Oklart varför den sidan finns.

Tillbaka
Topp