Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det gällde väl kanske på Cary Grants tid. Men idag kan man se ut hur som helst och ändå vara något. Klädseln säger t.ex. ingenting om hur mycket du kan.geologen sa:Cary Grant är en av mina förebilder här, för han insåg att hur man ser ut påverkar otroligt mycket hur andra ser på och tycker om en, och såg därför till att alltid vara välklädd, välrakad, osv.
Snackar vi rulla upp nerifrån och upp?RN sa:Om man skulle träffa en kund som inte kör kavaj/kostym går det att ta av sig kavajen och rulla upp skjortan så blir det lite mer avslappnat.
eketjall sa:Cyklar 5mil/v, släpper ett gäng fisar, sitter på någon offentlig plats etc.Luthman Photography sa:eketjall sa:Vad köper ni för skitjeans som färgar av sig? Inga av mina jeans jag köpt senaste 10 åren (alla under 300kr/st) har färgat av sig.
Efter en veckas användning är vilka byxor som helst färdiga för tvätten, vad än hipsterexpediten säger (har iaf aldrig handlat av en hipsterexpedit så jag har aldrig fått rådet att kläder inte ska tvättas)
Vad gör du till vardags om du behöver tvätt brallorna efter en vecka?
Jag minns inte när jag tvättade ett par jeans senast. Mitt problem är snarare att de pajar i grenen. Alla glr det för mig, oavsett modell, märke och pris.
mikipedia_ sa:Luthman Photography sa:eketjall sa:Vad köper ni för skitjeans som färgar av sig? Inga av mina jeans jag köpt senaste 10 åren (alla under 300kr/st) har färgat av sig.
Efter en veckas användning är vilka byxor som helst färdiga för tvätten, vad än hipsterexpediten säger (har iaf aldrig handlat av en hipsterexpedit så jag har aldrig fått rådet att kläder inte ska tvättas)
Vad gör du till vardags om du behöver tvätt brallorna efter en vecka?
Jag minns inte när jag tvättade ett par jeans senast. Mitt problem är snarare att de pajar i grenen. Alla glr det för mig, oavsett modell, märke och pris.
Har du så stor pung???
Simpanovic sa:Att inte tvätta denim gäller ju för övrigt bara otvättad/raw denim. Köper man andra jeans, vilket jag aldrig gör förvisso, spelar det ju ingen roll.
Jag är sannerligen inget modelejon och håller mig inte uppddaterad kring trender, men just vad gäller jeans har jag mina åsikter, Raw denim skall inte tvättas om man vill ha så snygga jeans som möjligt. Bryr man sig dock inte om att få personliga slitningar med åren kan man strunta i det och tvätta bäst man vill. Problemet som snarare uppstår är, som någon antydde, att det går hål i grenen innan de hunnit bli sitt snyggaste.
geologen sa:Haha! Kanske inte, men det är i alla fall bra mycket roligare än att traska runt med paket under armen i vinterkyla.
kalis sa:Simpanovic sa:Att inte tvätta denim gäller ju för övrigt bara otvättad/raw denim. Köper man andra jeans, vilket jag aldrig gör förvisso, spelar det ju ingen roll.
Jag är sannerligen inget modelejon och håller mig inte uppddaterad kring trender, men just vad gäller jeans har jag mina åsikter, Raw denim skall inte tvättas om man vill ha så snygga jeans som möjligt. Bryr man sig dock inte om att få personliga slitningar med åren kan man strunta i det och tvätta bäst man vill. Problemet som snarare uppstår är, som någon antydde, att det går hål i grenen innan de hunnit bli sitt snyggaste.
Man använder ju oftast sina selvadge/raw-jeans mycket hårdare, därför spricker de i grenen. Dessutom påverkar olika partiklar som fastnar i materialet livslängden betydligt. Men går man till en vettig skräddare lappar de ihop det snyggt och ännu bättre är att vända sig till någon denim-kunnig som t.ex Unionville.se i Stockholm!
Luthman Photography sa:Jag vet inte vad jag har för jeans, men alla havererar i grenen. Jag har dem bara till civil aktivitet. Har vare sig jättelår eller jättepung. Trorjag.
JTF (fd Johan Falk) sa:Luthman Photography sa:Jag vet inte vad jag har för jeans, men alla havererar i grenen. Jag har dem bara till civil aktivitet. Har vare sig jättelår eller jättepung. Trorjag.
Du kanske cyklar och gnider civilt?
eketjall sa:Hm, brallor som förstörs av tvätt, färgar av sig, nöts i grenen. Gissningsvis inte särskilt billiga.
Låter jobbigt... ;-)
Luthman Photography sa:eketjall sa:Hm, brallor som förstörs av tvätt, färgar av sig, nöts i grenen. Gissningsvis inte särskilt billiga.
Låter jobbigt... ;-)
Jag har testat allt från hm's billigaste till dyrare "märkes"-grejer, allt havererar i skrevet.
Luthman Photography sa:eketjall sa:Hm, brallor som förstörs av tvätt, färgar av sig, nöts i grenen. Gissningsvis inte särskilt billiga.
Låter jobbigt... ;-)
Jag har testat allt från hm's billigaste till dyrare "märkes"-grejer, allt havererar i skrevet.
Miss Lycka sa:Se över din sadelinställning om det är sadelslitage.
Vi snackar om att rulla upp ärmarna, var lite otydlig, ber om ursäkt.Fältprästen sa:Snackar vi rulla upp nerifrån och upp?RN sa:Om man skulle träffa en kund som inte kör kavaj/kostym går det att ta av sig kavajen och rulla upp skjortan så blir det lite mer avslappnat.
geologen sa:Så, jag lovade ju att återkomma när jag hade nåt positivt att berätta.
Nästa månad börjar jag på ett nytt jobb. Tänker inte berätta i nån större detalj här, men det är inte geo, även om det finns beröringspunkter med vissa saker jag läst under utbildningen, och då främst GIS. Litet företag, men ingår som en delverksamhet i ett större företag som har en starkt nischad verksamhet.
Kontorsjobb, fräscha lokaler, inget öppet kontorslandskap utan små rum med 2-3 pers i varje. Vardagar, dagtid, med flex. Bekvämt gångavstånd (mindre än en kvart) till kontoret hemifrån mig.
Initialt via bemanningsföretag, men planen är överrekrytering inom ett år.
Jag fick faktiskt gå ner i lön igen, för fjärde jobbytet i rad, men det är ok. Jag behöver inte månadskort för kollektivtrafiken längre, och kan äta hemmagjorda matlådor i stället för att köpa mat varje dag (som är fallet nu), så sammantaget bör mina arbetsrelaterade omkostnader sjunka med en tusenlapp per månad, så det blir plus minus noll i totalen, och därmed ingen reell försämring. Jag räknar också med att lönen stiger med ett par tusen vid överrekryteringen, så inom ett par år är jag förhoppningsvis uppe på mina önskade 25 000. Tur att jag ändå hade bestämt mig för att inte tävla. Nu kommer jag varken ha semester eller pengar till nåt sånt.
Och jag fick jobbet genom att skicka in ansökan på en annons. Första och enda jobbet jag sökt sen maj förra året! Blev uppringd, fick komma på intervju, sen en andra intervju, och därefter anställningskontrakt, allt på lite drygt två veckor. Inga personliga kontakter eller andra saker inblandade. Inga lögner eller överdrifter. Ren process, precis som det ska vara! Det känns riktigt bra!
Den utlösande faktorn till att jag satte mig och började leta, och hittade det som jag nu fick, var ett samtal med min nuvarande chef, där min kattallergi ifrågasattes. Det tyckte jag inte om, så det blev sparken i rumpan att ta tag i detta, en gång för alla.
Mitt stora bekymmer nu blir att skaffa kläder och skor. Jag har nästan inga kontorsfähiga vardagskläder, så nu får jag motvilligt lägga lite fritid och en hel del pengar på att shoppa. Ska leta second hand också, men storlekar är ett problem då. Har lite udda storlek, åtminstone på byxor.
Supertramp sa:Detta inlägg har jag läst (men tack i alla fall Hasse!). Sen började allt klädsnack som jag inte orkat följa riktigt. Men vi vet ju fortfarande inte vad det är för tjänst han fått, eller ens vilken typ av jobb (förutom att det är ett kontorsjobb, anställd av ett bemanningsföretag och tydligen ännu sopigare betalt än nuvarande).
Luthman Photography sa:Miss Lycka sa:Se över din sadelinställning om det är sadelslitage.
Jag cyklar inte med jeansen. På sin höjd 300 meter till affären, ibland till tåget 450meter. Mitt skrev är spretigt och vasst.
Jimel sa:Luthman Photography sa:Miss Lycka sa:Se över din sadelinställning om det är sadelslitage.
Jag cyklar inte med jeansen. På sin höjd 300 meter till affären, ibland till tåget 450meter. Mitt skrev är spretigt och vasst.
Sluta raka eller raka oftare så inte stubben river sönder ?
Hur mår era kallingar? Om ni inte kör comando.
Hasse#7 sa:Supertramp sa:Detta inlägg har jag läst (men tack i alla fall Hasse!). Sen började allt klädsnack som jag inte orkat följa riktigt. Men vi vet ju fortfarande inte vad det är för tjänst han fått, eller ens vilken typ av jobb (förutom att det är ett kontorsjobb, anställd av ett bemanningsföretag och tydligen ännu sopigare betalt än nuvarande).
Jag kan tyvärr inte bidra med mer även om jag vet lite mer. Det är upp till geologen. Jag förmodar att det lossnar lite när han väl börjat. Om han nu vill dela med sig. Jag kan personligen känna att jag skulle vara mer öppen med det jag inte har än med det jag har. Nånstans kommer det ju in ett förtroende i bilden. I övrigt tycker jag att det är lite synd att inriktningen av tråden fallit till svettiga byxskrev som nån stackare skall laga. Tidigare inlägg har ju ibland varit guld värda för alla som velat läsa och försöka.
Någon vetenskapsman sa på radio för några år sedan att en fis innehöll ca 90% gas, resten var ANNAT, mer fast eller flytande materia. :)Luthman Photography sa:Om du måste tvätta byxorna är det inte fisar.....
Det hade varit mycket roligare om det var från midjan och uppåt. :)RN sa:Vi snackar om att rulla upp ärmarna, var lite otydlig, ber om ursäkt.
80 sidor med konkreta tips från alla nivåer i yrkeslivet om hur man söker jobb är väl i sig guld värt.K sa:@hasse - exakt vilka inlägg i denna tråden har varit guld värda??
K sa:Hasse#7 sa:Supertramp sa:Detta inlägg har jag läst (men tack i alla fall Hasse!). Sen började allt klädsnack som jag inte orkat följa riktigt. Men vi vet ju fortfarande inte vad det är för tjänst han fått, eller ens vilken typ av jobb (förutom att det är ett kontorsjobb, anställd av ett bemanningsföretag och tydligen ännu sopigare betalt än nuvarande).
Jag kan tyvärr inte bidra med mer även om jag vet lite mer. Det är upp till geologen. Jag förmodar att det lossnar lite när han väl börjat. Om han nu vill dela med sig. Jag kan personligen känna att jag skulle vara mer öppen med det jag inte har än med det jag har. Nånstans kommer det ju in ett förtroende i bilden. I övrigt tycker jag att det är lite synd att inriktningen av tråden fallit till svettiga byxskrev som nån stackare skall laga. Tidigare inlägg har ju ibland varit guld värda för alla som velat läsa och försöka.
@hasse - exakt vilka inlägg i denna tråden har varit guld värda??
Frankenstein's Bike sa:Foto på den nya stassen?
geologen sa:Inte shoppat nåt än.
Fältprästen sa:Det hade varit mycket roligare om det var från midjan och uppåt. :)RN sa:Vi snackar om att rulla upp ärmarna, var lite otydlig, ber om ursäkt.