ostrand
Aktiv medlem
[OT] Chans att rädda karriären?
Raggamuffin sa:ooms sa:De blev alltså bara uppsagda, inte avskedade? Jag kan ju tycka att båda har gjort sig skyldiga till brott mot arbetsgivaren, och det brukar utgöra grund för avsked.Raggamuffin sa:Alltid tråkigt att inte få återkoppling, men den där känslan du bär på hänger nog ihop med andra lite tokiga inställningar / syn på saker.
Antagligen begriper din chef ännu mindre och kan inte bedöma det utan kör på no news is good news från era kunder i sin tur. Kan han bara faktura så är allt väl, den mängd katastrofer jag haft som kollegor genom åren är stor.
Två har blivit uppsagda, en tog en firmabil och körde till Tyskland där han sålde den och sa till chefen den hade blivit stulen. Den andra drog på semester i åtta veckor men skickade in tidsedlar med 40 timmars arbete var vecka. Jag tror du är safe.
Båda blev först varslade för arbetsbrist en månad innan så facket var nöjda. Nej, de blev såklart avskedade, men poängen var på annat håll. De blev av med sin anställning för att de inte riktigt följde sina arbetsuppgifter.
"inte riktigt".... XD