[OT] Chiliodlande

• Trådstartare Trådstartare TM
  • Start datum Start datum
[OT] Chiliodlande
Jag har kört med en självvattnande kruka och fått typ 60 stora (i snitt 10 cm skulle jag gissa) frukter. Har haft biobact tomat/paprika-näring i vattnet för det mesta.

Plantan sätter fortfarande nya blommor, står på inglasade balkongen. De stora frukter som sitter på mognar dock inte, behövs nog både mera värme och ljus.

[OT] Chiliodlande
jomper sa:
Jag har kört med en självvattnande kruka och fått typ 60 stora (i snitt 10 cm skulle jag gissa) frukter. Har haft biobact tomat/paprika-näring i vattnet för det mesta.

Plantan sätter fortfarande nya blommor, står på inglasade balkongen. De stora frukter som sitter på mognar dock inte, behövs nog både mera värme och ljus.

Klipp av frukterna så kan dom mogna efteråt!

[OT] Chiliodlande
Värme behövs för att de ska mogna. In med plantan, eller om de är nästan mogna kan du enkelt klippa av grenarna som frukterna sitter på. Mognar snabbt när de kommer in i värmen då.

Senast ändrad:
[OT] Chiliodlande
Jo jag har tänkt ta in hela plantan. De är blekgröna så de har inte ens börjat känns det som. Sen funkar de väl att äta även nu.

[OT] Chiliodlande
Lillgammal sa:
Nice tråd, har gått i banorna att odla ghost pepper (bhut jolokia) och reapers. Måste ju testa någon gång

Mmm, vilka goda sorter ;-)

Tog in min planta från inglasade altanen för ett par veckor sedan och det verkar den gilla för nu blommar den igen! Ska skörda de sista i helgen och torka tror jag. De är drygt 15cm stora så man lär väl dela dem om de inte ska mögla inifrån under torkningen?

[OT] Chiliodlande
dnleriksson sa:
Lillgammal sa:
Nice tråd, har gått i banorna att odla ghost pepper (bhut jolokia) och reapers. Måste ju testa någon gång

Mmm, vilka goda sorter ;-)

Tog in min planta från inglasade altanen för ett par veckor sedan och det verkar den gilla för nu blommar den igen! Ska skörda de sista i helgen och torka tror jag. De är drygt 15cm stora så man lär väl dela dem om de inte ska mögla inifrån under torkningen?

Man kan sticka många hål i dom så möglar dom inte, alt så skär på ett snitt i dom. Hänger på ett soligt och torrt ställe med snöre igenom.

Tillbaka
Topp