kais01
Aktiv medlem
[OT] Coca-Cola Zero Sugar, Ny smak.
i högsta grad. fast det är ett talesätt:)vänta nu.
är inte potatis mat?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
i högsta grad. fast det är ett talesätt:)vänta nu.
är inte potatis mat?
i högsta grad. fast det är ett talesätt:)
Kött SAUS och potatis IMHO.Här uppe säger man kött och potatis ??![]()
Men så lyxar ni ju också till det med GUL LÖK.På Östermalm säger vi Biff Rydberg.
| Colasmak | Sötma | Färg | Kemisk? | Betyg | Lukt | Gissning | Facit | |
| A | Svag | Svag Artificiell | Lite | 1 | Sockerfri | Pepsi Max | ||
| B | Svag | Svag | Nej | 2 | Svag urinlukt | Coca Cola Energy | Coca Cola Energy | |
| C | Normal | Normal | Nej | 4 | Coca Cola | Pepsi | ||
| D | Normal | Normal | Nej | 3 | Coca Cola | |||
| E | Svag | Svag Artificiell | Lite grumlig | lite | 2 | Sockerfri | Nya Coca Cola Zero | |
| F | Normal Lime? | Normal | Nej | 3 | Lime? | Pepsi Max Lime | Pepsi Max Lime | |
| G | Normal | Normal | lite grumlig, inte lika grumlig som e | lite | 4 | Pepsi | Gamla Coca Cola Zero |
Det är för mycket gissningar, spekulationer och urspårning här! Det behövs mer fakta!
Jag tog lite ansvar och utförde en helt vetenskaplig blindtest.
Visa bilaga 476846
Efter lite luktande och smakande utkristalliserade sig följande tabell.
Det var ingen speciell skillnad på färgen i de olika glasen, förutom att två var aningens grumliga.
Colasmak Sötma Färg Kemisk? Betyg Lukt Gissning Facit A Svag Svag
ArtificiellLite 1Sockerfri Pepsi Max B Svag Svag Nej 2Svag urinlukt Coca Cola Energy Coca Cola Energy C Normal Normal Nej 4Coca Cola Pepsi D Normal Normal Nej 3Coca Cola E Svag Svag
ArtificiellLite grumlig lite 2Sockerfri Nya Coca Cola Zero F Normal
Lime?Normal Nej 3Lime? Pepsi Max Lime Pepsi Max Lime G Normal Normal lite grumlig, inte lika grumlig som e lite 4Pepsi Gamla Coca Cola Zero
Visa bilaga 476848
Som inbiten Coca Cola-fan, var det ju en aningens irriterande att jag inte prickade in den, samt att den inte ens fick betyg 4.
Så, nu vet ni! ?
Tillsamman med hallontårta och småkakor kände jag ingen skillnad mot annan lågkaloricoladryck.
Oj, du tog the pepsi challenge!Det är för mycket gissningar, spekulationer och urspårning här! Det behövs mer fakta!
Som inbiten Coca Cola-fan, var det ju en aningens irriterande att jag inte prickade in den, samt att den inte ens fick betyg 4.
Så, nu vet ni! ?
Oj, du tog the pepsi challenge!
Jepp, Pepsi! Jag blindtestade som sagt tidigare cola och gamla cola zero på en bunt grannbarn och zero tog jordskredsseger. Med argumentet mindre söt mer colasmak. Skulle smugit in pepsi...Blir jag tvungen att dricka Pepsi nu?
Jag finner en liten tröst i att den sockerfria jag gav högre betyg än min favorit inte finns längre, jag gillar ju inte artificiella sötningsmedel ?
Världen gungar under mina fötter ?
Jag dricker inte mycket läsk, men oftast när jag gör det är det för att få i mig lite socker, så light-varianterna går bort oavsett.
Troligen samma sörja i men med ny etikett för att skapa lite buzzBlindtesta gamla och nya zero här hemma. Båda misstog nya för att vara originalet, samt fick bäst betyg. Kändes fräschare.
Kudos till personen som kom på denna kampanjen för att marknadsföra nya varianten. Lite litet forum bara.
Troligen inteTroligen samma sörja i men med ny etikett för att skapa lite buzz