OT coolaste iPhone appen cyclemeter

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Menar du "Cyclemeter GPS Cycling Computer for Road
> & Mountain Biking"?
>
> 38 SEK

ja, precis! :) varit uppe förut?

Det finns också en Cyclemeter Wired, som är ett av de roligare fulhacken till iPhone/iPod Touch. Den funkar så här:
Installera appen. Sätt en tejpstump på en eker så att tejpen slår i framgaffeln varje hjulvarv. Tejpa fast mikrofonen till headsetet så att den kan fånga upp ljudet från tejpen. Ställ in hjulstorleken.
Häpp! Du har nu gjort om din iPhone till en 39-kronors cykeldator som inte tål regn och som måste laddas obehagligt ofta :-p¨

http://musicatalog.web.fc2.com/cycle.html

/s-o

Brakastruten skrev:
> Runke-Per.. Hade inte Meduza en om Runkeballe?
> Inte den mest genialiska låt han gjort, men
> typisk ändå.

spotify:track:1TGNEbCpVPCy9TiCt34p2L

oakhammer skrev:
> Kör själv med BikemateGPS 22:-

Ser man kartorna med tydlig bild och detaljerat på den appen??

Tja, enligt mig så är det ok. Blir som google visar, sen väljer man typ, karta,hybrid,foto. Finns en lite version som är gratis. Köpte min idag, så kan inte alla funktioner än på fullversionen.

Står i valet och kvalet om jag ska köra på Cyclemeter eller på en annan app som heter B.iCycle. Någon som har testat och kan uttala sig?

gaisan skrev:
> Runkeeper är riktigt trevlig faktiskt. Testkörde
> den lite idag efter att ha slängt på
> sommardäcken på fixin.
>
> Eportexempel: http://rnkpr.com/a4i67k

Runkeeper är trevlig även till jogging/löpning och sånt. Ibland tappar den kontakten med satelliter om man kör under en tunnel, men det antar jag att alla liknande apps gör.

Jag kör runkeeper och tycker det funkar rätt bra i alla fall. Har märkt att det ibland är fel i den version som ligger på webben, samtidigt som det ser rätt ut i iphonen. Då har det löst sig med att gå in på aktiviteten -> options -> resend. Nu då de fått ghost läge (som jag iofs inte provat ännu) så kan man ju tävla mot sig själv på morgonpendlingen i brist på andra medtrafikanter :)

//Edvard

Tillbaka
Topp