[OT] Covid-19 aktiviteter som vi genomför.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Jag är med i riskgrupperna och sköter inköp till några andra som inte ska eller kan vara ute i butiker.
Jag väljer lämpliga tider och handlar till oss alla. Enkelt och rätt trevlig. Annars blir det lite nya rätter som testas.
Bakar ni eller något annat?

Senast redigerad av en moderator:
Storhandlar fast vi har nära till ICA och stödjer inte den lokala take away näringen. Tyvärr, sushi känns i sammanhanget ofräscht.
Barnen får inte träffa farmor och farfar - så klart. När de gäller min egen mormor och morfar är det väl osäkert om vi alls hinner träffa dem igen - samma gäller delvis släkt i utlandet.

EDIT. Sen arbete hemma och olika manövrar kring neddragen arbetstid. Som chef läger jag dessutom 90% av min kvarvarande tid på att administrera dessa manövrar.

Försöker äta, dricka och shoppa minst lika mycket som tidigare för att supporta näringsidkarna.

Take away från restauranger för att stötta.

Annars jobbar jag hemma sedan ett antal veckor tillbaka, har börjat baka surdegsbröd igen och storhandla på udda tider för att minimera behovet av att springa i butiker onödigt mycket. Detta då vi har en bebis hemma och vill undvika att jag eller frun blir liggande en längre tid i feber.

Största förändringarna är väl hemmajobb (sjätte veckan nu, tror jag) och att ha dragit ner på springet i butiker. Käkar lunch ute, men oftast lite senare då det är glesare med folk. Börjat dricka kaffe hemma igen, skedde endast sporadiskt förut.

Hemarbete sedan sex veckor. Sociala kontakter sker utomhus eller digitalt. Handlar åt svärmor. Är mer sällan och handlar mat och annat.

Jobbar på precis som vanligt för att dra in skattepengar till staten/vården men framförallt för att förhindra en mycket allvarlig kris(dvs att skethuspappret tar slut) om 20-80 år.

Deltidspermitterad, motionerar som aldrig förr. Handlar åt mor och far. Kommer dra igång nån renovering av huset. Träffar inget folk förutom familjen.

• Har börjat med alla avstannade och icke påbörjade husprojekt
  • Äter ute på stan varje dag varannan vecka
  • Försöker rädda fotbollsklubben i stan

Jobbar hemifrån sen några veckor. Stödjer enda bra restaurangen där jag bor, men har även börjat laga mer mat. Övningsbakade två limpor igår (safe recept men blev riktigt bra). En del projekt har dammats av pga. att jag är hemma så mycket. Cyklar mer (stig) också, men med viss försiktighet och extra hänsyn.

Försöker stötta företag och restauranger i närheten så gott jag kan men samtidigt vara försiktig att inte sprida.
Cyklar på morgonen, lunch och eftermiddagen för att få någon sorts rutin, annars hemma arbete i ett förråd (Nu corona kontor)

Jobbar hemma; besöksstopp för far- och morföräldrar till barnbarnen; försöker stödja Casual Burgers här där jag bor som just har flyttat till tredubbelt så stor lokal för ett par månader sedan genom att handla takeaway; lekdejter sker utomhus.

Annat likt handla matvaror på internet och baka surdegsbröd gjorde vi redan innan detta slog till. Problemet är nu att man måste klicka in en matvarubeställning typ en vecka i förväg, vilket gör att det är klart svårare att planera inköpen. Alltså måste vi stödhandla på lokala coopbutiken, vilket känns kasst ur smittspridningssynvinkel.

Ute med hunden i vanlig ordning (blir en del socialt tugg den vägen), men skruvar kanske mer än jag kollar av butiksutbudet numera. Handlar åt min åldriga moder, och långsiktigt inför stugsäsong. Tycker att det blivit mycket trevligare, sedan trängseln avtagit!

Jobbar hemifrån sedan 6 veckor. Cyklar hem på morgonen och hem på eftermiddagen. Växlar mellan mtb och landsväg. Handlar till åldriga föräldrar och sjuka storasyskon.
Mer kort- och brädspel med barnen. Det är uppskattat av alla.

Försöker stötta det lokala näringslivet med take awaymat.

Jobbar hemma och mindre och tränar på dagtid istället för kvällstid. Kan både lämna och hämta barnen på skola och dagis. Handlar åt min mamma. Ska dra igång fotbollslek för yngsta barnet och hans dagiskompisar (de träffas ändå varje dag) då den lokala klubben sköt upp sin start till hösten. Rent allmänt färre helgaktiviteter och mer tid med familjen. Vilket ju är rätt trevligt på många sätt.

Tillbaka
Topp