[OT] Dagens ungdom? ;|

nenja

Aktiv medlem
[OT] Dagens ungdom? ;|
Jag måste skriva av mig nu...
Tidigare idag såg jag en filmsnutt som någon hade klippt ihop, lagt till en låt och lagt ut på internet. Den innehåll så äckligt stötande material av folk som blev "owned" alltså skadades allvarligt på ett eller annat sätt.

Jag brukar säga att barnen bara blir sjukare och sjukare och deras tillgång till den vidriga verkligheten via internet samt möjlighet att där kunna uppföra sig hur de vill utan att bli tillrättavisade är säkerligen ett stort bidrag.

När en ungdom kan lägga ut en sådan här film som visar klipp på folk som skadar sig, misshandlas allvarligt och till och med dör och tycka att det är roligt och nästan skratta åt sakerna så har det gått för långt. När sedan 10000 andra ungdomar tittar på klippet och tycker det är minst lika kul...

Är det bara så att man ser mer av det äckliga här i världen eller blir barn och ungdomar så avtrubbade av verkligheten att de kan se på sådant här och tycka det är roligt?

Jag vet inte om jag skall posta filmen här men jag gör det iaf för annars kommer ni bara tycka att jag sitter här och svamlar i bitterhet...

Filmen innehåller grovt stötande material!
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/12337/

Jag har inte kollat på hela filmen och tänker inte göra det heller för jag blir så förbannad.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Gör som jag gjorde när jag ledsnade på hela skiten, arga gubbar och vandaliserande skitungar... Köp dig ett stycke hushåll långt utåt helsike på landet, gärna mitt i skogen, köp dig ett par skygglappar (såna till hästar duger fint) och avskaffa fenomenet television...

Mina dagar har iallafall fyllts av klarare luft i lungorna, mindre stress i huvudet och ett gladare humör! Vem behöver omvärlden egentligen? Den är stor nog för att klara sig själv nu, hehe... :-)

[OT] Dagens ungdom? ;|
Niko/Frost skrev:
-------------------------------------------------------
> Gör som jag gjorde när jag ledsnade på hela
> skiten, arga gubbar och vandaliserande
> skitungar... Köp dig ett stycke hushåll långt
> utåt helsike på landet, gärna mitt i skogen,
> köp dig ett par skygglappar (såna till hästar
> duger fint) och avskaffa fenomenet television...
>
> Mina dagar har iallafall fyllts av klarare luft i
> lungorna, mindre stress i huvudet och ett gladare
> humör! Vem behöver omvärlden egentligen? Den
> är stor nog för att klara sig själv nu, hehe...
> :-)

En vacker dag, en vacker dag säger jag bara... ;)

[OT] Dagens ungdom? ;|
Jag må vara en dålig människa men jag tyckte faktiskt scenen vid 2:38 och några sekunder framåt var riktigt rolig :)

Men visst va där många hemska saker annars.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Niko/Frost skrev:
>

fan va soft!

Om owned o dylika fenomen kan jag säga som så, att en kille som kommer ut med en nyköpt pizza, och klipps av en bil som kommer i typ 120kmh så han flyger typ 3 m upp i luften tycker i alla falll inte jag är särskilt kul. karln var säkert nåns pappa. Eller nån som genar över järnvägen och klipps av ett höghastighetståg. undrar om dagens ungdom har nog med "grey matter" för att tänka så långt och/eller relatera till offrets anhöriga.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Niko/Frost skrev:
>
> Mina dagar har iallafall fyllts av klarare luft i
> lungorna, mindre stress i huvudet och ett gladare
> humör! Vem behöver omvärlden egentligen? Den
> är stor nog för att klara sig själv nu, hehe...
> :-)

Jag har också kommit fram till att den metoden funkar. Jag slutade med lokaldagstidniing för att slippa höra om alla misshandlar och personrån i närområdena. I övrigt håller jag med Nenja att verklighetsbilden är skruvad.

[OT] Dagens ungdom? ;|
När man börjar förfasa sig över ungdomars beteende och säga att det var bättre förr, då vet man att man själv börjar bli gammal...

Är det så att det blir värre med åren eller är det så att vi med åren glömmer hur det var?

Ps. Har inte tittat på videoklippet utan tänker lite högt bara. Har ingen lust att se folk bli skadade på riktigt till någon fräck musik.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Super Ingo skrev:
> När man börjar förfasa sig över ungdomars
> beteende och säga att det var bättre förr, då
> vet man att man själv börjar bli gammal...
>
> Är det så att det blir värre med åren eller
> är det så att vi med åren glömmer hur det
> var?
>
> Ps. Har inte tittat på videoklippet utan tänker
> lite högt bara. Har ingen lust att se folk bli
> skadade på riktigt till någon fräck musik.

Nu vet inte jag om jag var en mentalt grå idiot som skrattade åt när folk misshandlades eller skadades när jag var 15 heller men va är felet med att börja bli gammal? ;D
Det handlade väl inte om att jag tycker alla ungdomar är helt tokiga som inte tänker som en 40-åring utan mer om att jag fann vissa av de där klippen sjukt stötande och blev upprörd över att barn, undomar och garanterat även vuxna sitter och skrattar åt det och skriver saker så som:
"Well, there was definitely some ownage going
on. Ownage turns me on... "
Och
"HAHAHAHAHA, that's my kind of entertainment!"

Olsson visst var väl något klipp lite smålustigt, en viss kontorsfight där 3 personer sitter kvar och låtsas som ingenting när en kille hoppar över hela bordet och slår den andre med ett tangentbord... ^^

Jag kanske skulle tillägga för dem som inte vet det att jag själv är en ungdom... :D

[OT] Dagens ungdom? ;|
TigerMale skrev:
.....
Om owned o dylika fenomen kan jag säga som så,
> att en kille som kommer ut med en nyköpt pizza,
> och klipps av en bil som kommer i typ 120kmh så
> han flyger typ 3 m upp i luften tycker i alla
> falll inte jag är särskilt kul. karln var
> säkert nåns pappa.

Nu har jag inte sett videon (sitter på jobbet) Men det klippet du beskriver är vida känt för att var trickfilmat... Och det är inte en riktig människa utan en docka
(nu kan det ju vara ett nytt klipp som är dom det trickfilmade, men jag betvivlar det)

Sen bekräftar också det nenja skriver om kontorsslagsmålet också det jag försöker bevisa... Man ska inte tro på allt som visas på Internet (inte TV heller för den delen). Det finns så mycket trickfilmning och folk som försöker manipulera andra genom video nuförtiden.

Mycket av det du ser till vardags på TV är vinklat av någon smart maktstinn person. Ja till och med nyheterna är vinklade (ja de som får dem vinklar dem inte, men de som ger ut dem till media)...
Det man läser och ser får man helt enkelt tänka efter om alla parter i nyheten är med och att det är trovärdigt. Annars är risken att man blir lurad

Nu var detta kanske lite OT i OT

[OT] Dagens ungdom? ;|
Det mest störande är "musiken". What absolute fucking bollocks.

Det finns mycket värre at se från krigszoner, misslyckade självmordsbombare skadade barn etc.

Är inte "ownage" när någon har segrat över en annan person på något sätt? Att hoppa ur ett fönster in i en bassängkant, är det ownage? Eller bara korkat.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Dagens ungdom? ;|
Håller med dig BigPhil, enda som är "ownage" i filmen är väl killen som spöar den andra killen med sin skateboard. Personligen så är det väl det klippet jag stör mig på. Många av de andra klippen är faktiskt ganska roliga som t.ex. krokodilen :-)

[OT] Dagens ungdom? ;|
Personligen tycker jag den är skönast när kontorssnubben får damp, krälar upp på bordet slänger sig över sin medarbetare och slåt honom med tangentbordet var roligast : )

[OT] Dagens ungdom? ;|
Jag känner mig lite tveksam till att detta är en ny företeelse.
Det är lätt att skylla på youtube (Ewwtube? Jewtube?) för att 3 ungdommar misshandlar nån och filmar.
Men är det verkligen bra att ta ifrån nugdommarna sitt ansvar?

Skillnaden nu mot förut är väl snarare att det syns mer.
Men för det tror jag inte att det är direkt vanligare..

Men sjukt är det i vilket fall som helst.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Surfaren skrev:
> Håller med dig BigPhil, enda som är "ownage" i
> filmen är väl killen som spöar den andra killen
> med sin skateboard. Personligen så är det väl
> det klippet jag stör mig på. Många av de andra
> klippen är faktiskt ganska roliga som t.ex.
> krokodilen :-)

Dock skulle jag vilja påstå att de försöker göra något som misslyckas radikalt vilket gör dom ägda, som exempel så äger krokodilen ganska stenhårt. Nu sitter jag på jobbet så jag kunde inte höra musiken men jag tycker såna här klipp är riktigt roliga, och då är inte jag något barn eller ungdom, rooster kallar mig till och med för gubbe

[OT] Dagens ungdom? ;|
pajjdeg skrev:
> Surfaren skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Håller med dig BigPhil, enda som är "ownage"
> i
> > filmen är väl killen som spöar den andra
> killen
> > med sin skateboard. Personligen så är det
> väl
> > det klippet jag stör mig på. Många av de
> andra
> > klippen är faktiskt ganska roliga som t.ex.
> > krokodilen :-)
>
>
> Dock skulle jag vilja påstå att de försöker
> göra något som misslyckas radikalt vilket gör
> dom ägda, som exempel så äger krokodilen ganska
> stenhårt. Nu sitter jag på jobbet så jag kunde
> inte höra musiken men jag tycker såna här klipp
> är riktigt roliga, och då är inte jag något
> barn eller ungdom, rooster kallar mig till och med
> för gubbe

Jo visst fan är det så att vissa av de saknerna dom gör är ganska dömda att misslyckas med tillslut, som att hoppa 10 meter mellan 2 hus som är 8 meter höga, fan va han måste landa tungt.

Jag tyckte väl kanske mer att scenerna när en killes ansikte stampas ner i en trotoarkant så att det ryker om det och när två räddningsarbetare ramlar ner för ett berg och eventuellt dör är lite tråkiga...

Sen är det säkerligen så att det inte är vanligare utan bara syns mer, problemet med internet är att snorungen kan lägga upp filmen och massa andra hyllar det. Hade han tagit med sig filmen till skolan kanske han skulle fått en korrekt hurring istället. :D

[OT] Dagens ungdom? ;|
Tänk om dagens ungdom istället för att vara ute och bråka kunde sitta hemma och spela lite spel istället. Man träffar folk från hela världen som man umgås och har trevligt med...

[OT] Dagens ungdom? ;|
Jag tycker så här, när "någon" ska "styla" för kameran och det går åt skogen, då får de skylla sig själva, och jag kan garva, men när det är olyckor, som bilar och sånt, då är det bara vidrigt.

[OT] Dagens ungdom? ;|
Super Ingo skrev:
> Tänk om dagens ungdom istället för att vara ute
> och bråka kunde sitta hemma och spela lite spel
> istället. Man träffar folk från hela världen
> som man umgås och har trevligt med...

Hahaha jag älskar filmen och jag älskar killen, han påminner så sjukt mkt om en gammal vänn som spelat för mycket av just Wow. Han påminner antagligen om alla som spelat för mycket wow. :D

the_TnT HAHA måste läsa mer där senare, verkar riktigt fult. ^^

Tillbaka
Topp