OT: Datanörd = cyklist?

Dajja

Ny medlem
Lite spånande med vänner resulterade i nedanstående...

Observation 1: många data-intresserade människor gillar att cykla.

Observation 2: dataintresserade människor sitter ofta i den sk "Tyranosaorus Rex"-ställningen. Den innefattar hyffsad krummad rygg med tillhörande 90 graders vinkling på armbågarna samt lätt gamnacke.

Observation 3: den optimala cykel-ställningen/-positionen överensstämmer med observation 1:s.

Hypotes: då sittställningarna för observation 2 och 3 överlappar i hög grad, borde det vara sittställningen som är den störst bidragande faktorn till observation 1.

/Dajja - min 2:a OT-tråd

PS Jag är medveten om mitt pretto sätt i ovanstående kvasi-vetenskapliga framställning :) DS

Det där med sittställningen är evolution (jag sympatiserar inte med den nedre delen av teckningen men hittade ingen utan och är för slö att göra min egna version):

c_evolut.jpg

stämmer inte på mig...ja lutar mig nästan alltid bakåt å har ena benet upp på bordet när ja sitter vid datorn...när ja hojjar så har ja sadeln så låg så att det mer är chopperstuk än tyranusaurus rex rygg elelr va du nbnu kallade...=)

Tänk att det fanns en vetenskaplig orsak till att jag fastnade för cykling, och jag som trodde jag gjort ett eget fritt val "snacka om torsk alltså", men datanörd är jag ju så teorin verkar stämma.

Tobbe:
Du kan ju alltid prova att beskära bilden i ett bildprogram!

Bosse

Pontus skrev:

> Känns som om din teori stämmer ganska bra på dom flesta på
> happy iaf.

Hmm publicering med American Psychological Association? Men allvarligt, finner det lustigt att så pass många av mina dataintresserade vänner cyklar. Övrig bekantskapskrets (ej datorintresserade) känner jag ingen som cyklar.

/Dajja

Lonewolf skrev:

> Tänk att det fanns en vetenskaplig orsak till att jag fastnade
> för cykling, och jag som trodde jag gjort ett eget fritt val
> "snacka om torsk alltså", men datanörd är jag ju så teorin
> verkar stämma.

Vi måste komma ihåg att datanördar och Internetforum inte är någon direkt ovanlig kombination, så att göra en gallup på Happy kan inte bli annat än fel.

Det finns tre sorters lögn;

Lögn
Förbannad lögn
Statistik

> Tobbe:
> Du kan ju alltid prova att beskära bilden i ett bildprogram!

Det var det jag menade med att jag var för slö för att göra en egen version, men tack för tipset!

the_TnT skrev:

> Det finns tre sorters lögn;
>
> Lögn
> Förbannad lögn
> Statistik
>

Nu tycker jag du smutskastar en fint instrument. Vissa använder statistik som alkoholister använder lyktstolpar -- för stöd istället för upplysning.

Apropå ingenting, fin cykel. Synd att man inte ser vilken gaffel det är: (OBS! Bilden kan uppfattas sexistisk och stötande. Om det är emot någon policy jag inte hittat, så ta bort detta!)

http://pr0n.biz/images/women/amature_misc/amature_misc5/f0011.jpg

/Dajja - är bokbekant med Nina Björk

Dajja skrev:

> Nu tycker jag du smutskastar en fint instrument. Vissa använder
> statistik som alkoholister använder lyktstolpar -- för stöd
> istället för upplysning.

Man kan vrida statistik till sin fördel nästan jämt.

De flesta som druknar kan simma. Slutsats: Lär dig inte simma.
De flesta som blir påkörda av en bil korsar vägen på övergångsställe. Slutsats: Gå över vägen på annat ställe.

Osv..

> Apropå ingenting, fin cykel. Synd att man inte ser vilken
> gaffel det är: (OBS! Bilden kan uppfattas sexistisk och
> stötande. Om det är emot någon policy jag inte hittat, så ta
> bort detta!)
>
> http://pr0n.biz/images/women/amature_misc/amature_misc5/f0011.jpg

Oj! Hon såg snäll ut, eh, jag menar. Det är V-bromsar på cykeln och den är mörkgrå. Fabrikat, någon?

Hoppas verkligen inte det finns någon policy mot sådan läcker cykelporr!

Som en god väns far alltid brukar säga:

Tro ingen statistik som du inte själv har förfalskat!

Skämt osido så ligger det ju ganska mkt i det. Hur många stapeldiagram har man inte sett i dagstidningarna där man, för att få stor skillnad på två staplar, normerat om staplarna så att det man tror är noll på y-axeln egentligen motsvarar ett ganska högt värde.....

Tillbaka
Topp