[OT] De tankspriddas tråd

Det händer titt som tätt att kasskörskan på stormarknaden ber att få titta i min ryggsäck så att jag inte har snott något. En gång öppnade jag ryggsäcken, tog på mig den och gick hastigt iväg djupt försjunken i andra tankar. Lagom till jag är på väg ut genom dörren kommer kassörskan springandes ifatt mig -"Du glömde dina varor". Det var lite pinsamt att gå tillbaka till bandet och packa ner mina varor framför en kö av småleende människor...

Annars är ju en klassiker att cykla nånstans och glömma bort att jag cyklat för att sen ta bussen hem.

Jag undrar när vi får se första postningen med något som redan berättats p.g.a. att berättaren glömt bort att det redan berättats.

GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag undrar när vi får se första postningen med
> något som redan berättats p.g.a. att berättaren
> glömt bort att det redan berättats.

Jag har redan suttit och oroat mig för det för min egen del. Kom ihåg en annan höjdare från förr. En av mina bröder ringde mig och sa att han behövde skjuts för att hans bil blivit stulen i Vällingby och att han precis varit och polisanmält det. Jag mötte honom vid parkeringsgaraget där brottet hade skett, plockade upp honom och bestämde mig för att ta en runda per plan bara utifall att. När vi kommer upp en bit säger han att han parkerat längre ned, jag frågar om hans regnummer är xxx.... Han undrar hur jag kan veta det och jag svarar att det står det på bilen där. Fan vad brått han fick tillbaka till polisen. :-)

Låser ofta in jobbnyckeln i nyckelskåpet för firmabilarna, lika störigt varje gång, eftersom jag märker det när jag ska in på min avdelning och återigen står utlåst i trapphuset mellan två våningar med en bilnyckel i handen.

Före semester satt jag på kontoret och försökte dubbelklicka och öppna ett document, synd bara att det var utprintat och uppsatt på väggen brevid mig, min kollega mittemot fick iaf sig ett riktigt gott skratt och påpekade snabbt att det var dags för lite vila kanske!

Hehe, det påminde mig om när jag var på en träningsanläggning och blev uppmanad att registrera mig på en dator. Jag stod och tryckte envist på knappen på skärmen för att starta registreringen. Inget hände, så jag sa det till personalen. Med ett fniss blev jag hänvisad till musen och tangentbordet som låg precis under skärmen...

Det här tilldrar sig under gymnasietiden, jag spelade en del basket då. Det var en skolturnering och i en av slutspelmatcherna, det var några minuter kvar så blir det straffkast. Den första trillar i, den andra missar han och jag rusar fram får tag på bollen, gör några snygga dribblingar och dunkar i bollen i korgen. Gör en segergest och skriker ”där satt den”. Tittar mig omkring och alla bara står och tittar. Då inser jag att det var motståndarlaget som hade straffen.

För några år sedan så träffade jag en person igenom jobbet som var uppväxt på samma ort. Han var några år yngre än mig så vi kände inte varandra under skoltiden. När vi satt och pratade utbrister han plötsligt- nu vet jag vem du är, det var du som gjorde självmål i basket på en straff.

I min första lägenhet blev det stopp i vasken. Jag lossade försiktigt på vattenlåset, utan att spilla, eftersom jag inte hade någon hink under. Sedan tömde jag vattenlåset i vasken.

I torsdags glömde jag bort syrrans födelsedag, idag glömde jag bort hennes födelsedagsfika. Men men, hon fyller år nästa år också.

Det här hände för ett par år sedan när jetstationen hade bytt till nya kortläsare. In med kortet och knappa in koden och sedan välj pump. Gjorde jag och inget hände. Välj pump visade det igen och jag tryckte på numret som jag ville tanka ifrån. Inget hände och återigen visades samma meddelande. Lätt desperat om man uttrycker sig så närmast slår jag in det förbannande numret på knappsatsen. Då ser en gammal tant som står brevid och tankar mina förehavanden och säger lite försynt till mig att om du trycker på numret på skärmen så ska det nog gå bra ska du se. Fan, knappsats här och skärm där. Japp, där blev man brädad av PRO:-)

En kollega hittade inte sin bil hemma när han skulle använda den. Efter en massa funderande kom han på att han åkt bil till jobbet för nån vecka sen, men glömt bilen där.. och där stod den kvar!

Freddie L skrev:
> I min första lägenhet blev det stopp i vasken.
> Jag lossade försiktigt på vattenlåset, utan att
> spilla, eftersom jag inte hade någon hink under.
> Sedan tömde jag vattenlåset i vasken.

PHAHAHAHAAAHHA

Bästa hittills!

Skönt. Nu känner jag mig rätt normal ändå

Fniss

Igår började jag tvätten, skulle sen ut o cykla o min sambo skulle fortsätta tvättandet nör hon kom hem.

För att hon skulle slippa gå 4 trappor upp o hämta tvättstugenycklarna fick jag idén att gömma dom nere vid tvättstugan. Så, sagt o gjort, gömmer dom i elskåpet precis utanför tvättstugedörren, innanför källardörren man måste igenom för att komma till tvättstugan.

Enda problemet var att nycklarna till tvättstugan behövs för att komma in genom källardörren som leder till tvättstugan. Kom på mitt genidrag samtidigt som jag skickade sms till sambon, blev till att steppa runt i cykeldress i huset o leta granne som kunde släppa in mig i källaren för att hämta mina inlåsta nycklar.

Freddie L skrev:

Så där gör jag varje gång...

/T

Jag har ringt både mor o far på deras födelsedagar.
Och pratat om helt andra saker, o inte fattat vad de drygar om när de undrat om jag glömt något.

Men något som gnager är en måndag för ca en månad sen. Jag brukar vara ledig måndagar men den här dagen var det möte jag skulle på. Hade fått för mig att det var kl 13, men 9.15 ringde en kollega o undrade var jag var. Mötet var alltså kl 9. Kastade mig iväg o det löste sig.
Men. Jag kan för mitt liv inte minnas om jag kontaktade hunddagis. Eller om Toremann glömdes ensam dagen lång. Nog borde han ha kissat på golvet om han inte kom ut på nästan ett dygn?
Hunddagis hämtar hos mig o lämnar innan jag är hemma o jag betalar heltid fast jag jobbar lite mindre än det, o han minns inte, så det finns inga ledtrådar.

xyklisten skrev:
> Ladda kaffebryggaren och slå igång den utan att
> ställa kannan på plats har jag gjort både en
> och två gånger...

Kannan brukar jag få dit men det har hänt mer än en gång att jag glömt antingen vatten eller kaffe.

Jag har vid ett flertal tillfällen "vaknat" vid ratten och ibland glömt bort senaste kilometern. Detta är förmodligen livsfarligt. Yolo som kidsen säger.

tmalm skrev:
> Freddie L skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > I min första lägenhet blev det stopp i
> vasken.
> > Jag lossade försiktigt på vattenlåset, utan
> att
> > spilla, eftersom jag inte hade någon hink
> under.
> > Sedan tömde jag vattenlåset i vasken.
>
>
> Så där gör jag varje gång...
>
> /T

Jag med.

ratatosk skrev:
> tmalm skrev:
> -----
> > Freddie L skrev:
> >
>
> > -----
> > > I min första lägenhet blev det stopp i
> > vasken.
> > > Jag lossade försiktigt på vattenlåset,
> utan
> > att
> > > spilla, eftersom jag inte hade någon hink
> > under.
> > > Sedan tömde jag vattenlåset i vasken.
> >
> >
> > Så där gör jag varje gång...
> >
> > /T
>
> Jag med.

Det händer, måste erkännas. I övrigt har jag märkt att jag förbrukar väldigt mycket post-it lappar på jobbet. Vet inte om det beror på mycket att göra eller sviktande minne. Än så länge har ingen klagat på utebliven hjälp så det kanske är motiverat i alla fall. Tar nån minut ibland och kastar lapparna som är avklarade.

Freddie L skrev:

Been there, done that :)

Jag bor i Gävle och pendlar på daglig basis till Uppsala. I måndags behövde jag inte åka egentligen, men tänkte att jag skulle handla lite julklappar, kurslitteratur och hämta ut ett brädspel som jag hade bokat. Tänkte mig en snabb räd mellan två tåg. Det började med att bussen till stationen i Gävle uteblev, vilket resulterade i att jag missade det tåg till Uppsala som jag hade tänkt ta. Nemas problemas, jag inmundigade sushi medan jag väntade på nästa tåg. Att jag missade första tåget kan inte beskyllas på min tankspriddhet, men det hör till historien. I Uppsala flöt allt på, jag hann springa kors och tvärs över stan för att uträtta mina ärenden på smått fantastiska 45 min. Jag satte mig på tåget tillbaka till Gävle och började läsa i min nya kursbok. Tåget åkte, jag visade mitt tågkort etc, frid och fröjd. Efter c:a 40 minuter såg jag på displayen i vagnen att det stod "Morgongåva". Detta förbryllade mig något. Det finns väl inget Morgongåva mellan Uppsala och Gävle? Tänkte jag. Så slog det mig, jag satt på tåget till Sala, god damnit. Frågade konduktören när vi skulle vara tillbaka i Uppsala, vilket var 4 minuter efter att nästa tåg mot Gävle gått. Så det skulle bli ytterligare en timmas väntan i Uppsala, när jag väl var tillbaka där. Summan blev 8 timmar hemifrån, inkl. en tripp tur och retur till Sala för 45 min på stan i Uppsala. Lätt värt det, för nu har jag ju mitt brädspel.

Patrikjan skrev:
> Jag bor i Gävle och pendlar på daglig basis till
> Uppsala. I måndags behövde jag inte åka
> egentligen, men tänkte att jag skulle handla lite
> julklappar, kurslitteratur och hämta ut ett
> brädspel som jag hade bokat. Tänkte mig en snabb
> räd mellan två tåg. Det började med att bussen
> till stationen i Gävle uteblev, vilket
> resulterade i att jag missade det tåg till
> Uppsala som jag hade tänkt ta. Nemas problemas,
> jag inmundigade sushi medan jag väntade på
> nästa tåg. Att jag missade första tåget kan
> inte beskyllas på min tankspriddhet, men det hör
> till historien. I Uppsala flöt allt på, jag hann
> springa kors och tvärs över stan för att
> uträtta mina ärenden på smått fantastiska 45
> min. Jag satte mig på tåget tillbaka till Gävle
> och började läsa i min nya kursbok. Tåget
> åkte, jag visade mitt tågkort etc, frid och
> fröjd. Efter c:a 40 minuter såg jag på
> displayen i vagnen att det stod "Morgongåva".
> Detta förbryllade mig något. Det finns väl
> inget Morgongåva mellan Uppsala och Gävle?
> Tänkte jag. Så slog det mig, jag satt på tåget
> till Sala, god damnit. Frågade konduktören när
> vi skulle vara tillbaka i Uppsala, vilket var 4
> minuter efter att nästa tåg mot Gävle gått.
> Så det skulle bli ytterligare en timmas väntan i
> Uppsala, när jag väl var tillbaka där. Summan
> blev 8 timmar hemifrån, inkl. en tripp tur och
> retur till Sala för 45 min på stan i Uppsala.
> Lätt värt det, för nu har jag ju mitt
> brädspel.

Haha :)

Patrikjan skrev:
> Jag bor i Gävle och pendlar på daglig basis till
> Uppsala. I måndags behövde jag inte åka
> egentligen, men tänkte att jag skulle handla lite
> julklappar, kurslitteratur och hämta ut ett
> brädspel som jag hade bokat. Tänkte mig en snabb
> räd mellan två tåg. Det började med att bussen
> till stationen i Gävle uteblev, vilket
> resulterade i att jag missade det tåg till
> Uppsala som jag hade tänkt ta. Nemas problemas,
> jag inmundigade sushi medan jag väntade på
> nästa tåg. Att jag missade första tåget kan
> inte beskyllas på min tankspriddhet, men det hör
> till historien. I Uppsala flöt allt på, jag hann
> springa kors och tvärs över stan för att
> uträtta mina ärenden på smått fantastiska 45
> min. Jag satte mig på tåget tillbaka till Gävle
> och började läsa i min nya kursbok. Tåget
> åkte, jag visade mitt tågkort etc, frid och
> fröjd. Efter c:a 40 minuter såg jag på
> displayen i vagnen att det stod "Morgongåva".
> Detta förbryllade mig något. Det finns väl
> inget Morgongåva mellan Uppsala och Gävle?
> Tänkte jag. Så slog det mig, jag satt på tåget
> till Sala, god damnit. Frågade konduktören när
> vi skulle vara tillbaka i Uppsala, vilket var 4
> minuter efter att nästa tåg mot Gävle gått.
> Så det skulle bli ytterligare en timmas väntan i
> Uppsala, när jag väl var tillbaka där. Summan
> blev 8 timmar hemifrån, inkl. en tripp tur och
> retur till Sala för 45 min på stan i Uppsala.
> Lätt värt det, för nu har jag ju mitt
> brädspel.

Det är lätt att hamna i Sala om man inte ser Upp!

Senast ändrad:
En fd kollega till mig har nog någon form av rekord i denna ligan.

På väg hem från jobbet parkerar han utanför en butik i närheten av hans hem. Handlar lite, och traskar sedan hem. Att han tagit bilen dit var redan förträngt. Morgonen efter när han ska till jobbet står inte bilen i garaget, varpå han ringer polisen och anmäler den stulen.

Nästa gång han (med cykel) stannar för att handla så får han syn på 'en likadan bil' som hans egen.......och inser efter en stund att det ÄR hans bil, och hur den hamnat där.

Bara att ringa polisen igen och ta tillbaka anmälan!

Min morbror och moster var inne till staden för många, många år sedna. De skulle lösa lite ärenden var för sig och skulle sedan träffas en viss tid (före mobilen).
Min morbror, något tankspridd, går till bilen efter avklarade ärenden och kör iväg hemåt.
Då ser han min moster stå och vinka glatt till honom, han vinkar glatt tillbaka och kör vidare hem. Väl hemma Drygt en timme senare (bussarna gick inte så tätt) kliver min moster in genom dörren något irriterad och fråga "vad fan han håller på med. Jag skulle ju med hem"
Mmmmmm, där ser man vad lite tankspriddhet kan ställa till det. Glad Påsk på er alla.

Senast ändrad:
El Stupido skrev:
> Patrikjan skrev:
> [Historia om fel tåg]
>
> Det är lätt att hamna i Sala om man inte ser Upp!

Oh, mycket elegant!

Jag har kommit på att jag vid ett tillfälle lämnade hustrun i bilen för att göra ett ärende. När jag gick låste jag och larmade så varje gång hon rörde sig startade larmet. Kom tillbaka till en statyliknande varelse som var måttligt nöjd med min sinnesnärvaro. IQ kaktus eller nåt i den stilen.

Hasse#7 skrev:
> Jag har kommit på att jag vid ett tillfälle
> lämnade hustrun i bilen för att göra ett
> ärende. När jag gick låste jag och larmade så
> varje gång hon rörde sig startade larmet. Kom
> tillbaka till en statyliknande varelse som var
> måttligt nöjd med min sinnesnärvaro. IQ kaktus
> eller nåt i den stilen.

I min bil finns det en lite knapp som löser detta problem när barnen vill sitta kvar i bilen. Det funka jättebra när man kommer ihåg att trycka in den innan man låser och går in i affären.

En polare hade alltid sin gudasnälla schäfer med sig på jobb. Var & varannan dag när hans sambo kom hem undrade hon var hunden var som alltid bruka komma för att hälsa. Ooops... Kvar på något bygge någonstans. Han får inte ha hunden med sig längre. :o)

Igår köpte jag mig oxfile och tänkte göra mig till för att få en lyxig middag, juldag och allt. När det var dags att laga mat vart det till att fräsa på fryst pyttipanna med stekt ägg och rödbetor. När jag tog första tuggan kom jag ihåg vad jag handlat tidigare under dagen. :(

Senast ändrad:
Johan T skrev:
> Packar upp cykeln i Marrakech och upptäcker att
> sadel och sadelstolpe ligger på soffbordet hemma
> i Stockholm.

Nääe :(

Själv, lindrigare: åker till willys, kör upp som vanligt på cykelbanan mot IP, inser i sista sekund att jag sitter i bilen och lyckas krångla mig ner mellan stolparna ut på magelungsvägen ...

Tillbaka
Topp