[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

Aktiv medlem
Jaaaaaa, Det är klart vi behöver en sådan. F1 är som bäst där skummilovers och skummihaters ramar samman on the internet. Så det är väll lika bra att vi börjar:\

Min första fråga är fall någon med viasat sport kan klämmar ner träningarna på en dator och lägga upp dem här=). Kanske tom i direktsändning så att man har en anledning att gå till jobbet imorgon?..=)

För det andra så kommer det bli vrålspännande i år även om alla innerst inne vet att skummi kommer göra karvsylta av motståndet innan Interlagos.

För det tredje vill jag bara be om ursäkt till Jomper med fler för att jag drar in denna dockhusåpa till happy=)

Kram på er alla!

Edit av the_TnT: Åså var det den där lilla detaljen om [OT]. *kram på sig*

Senast redigerad av en moderator:

Aktiv medlem
Hehe. att komma 3:a med de hårdplastsulorna visar bara hur farlig han är.

Killen är dangerous!!

Ja, jag vill gärna att vi slänger in lite häftiga engelska ord i denna tråd för att öka stämmningen. Åtminstone racinghelgerna,. OK?!

=)

crallan

Medlem
Åhh, är det okej om jag hänger på och droppar lite namn och åsikter när Moto-GP drar igång??
Kommer Rossi dominera som förr? Är detta säsongen Biaggi ska visa att han faktist inte är på topp längre? Kommer Melandri snuva the doctor på pokalen osv..
Mvh Kristofer

crallan

Medlem
johnny_brattom skrev:
-------------------------------------------------------
> Moto-GP är inte okej. Det brukar krocka med
> Paris-Roubaix.

Åhh, va f*n aldrig får man va glad:(
Kristofer

Oskar_

Ny medlem
johnny_brattom skrev:
> Moto-GP är inte okej. Det brukar krocka med
> Paris-Roubaix.

haha vem kollar på cukäl då... lykra dopning

Viktor

Ny medlem
F1 suger sedan Indianapolis förra året!
Och ännu mer i år då det inte visas på nationell TV!
Fördelen är ju dock att man kan vara ute och cykla på Söndageftermiddagarna i stället för att sitta framför soffan.

crallan

Medlem
Ville skrev:
> Vad tror vi om Rossi då. Kommer han börja köra
> fyra hjul?

Ja rally körde han ju med viss framgång för ett par år sen, men i F1 tror jag inte vi får se honom än på några år!
Kristofer

Ma Vic

Ny medlem
Oskar_ skrev:
> haha vem kollar på cukäl då... lykra dopning

Så du föredrar pojkar i tajt helkroppsläder?

NH

Medlem
Jag orkar inte kolla på F1 för det är helt otroligt tråkigt.
Annat var det på Ronnie Petersons tid, "Mr oversteer"!
<http://www.benchapman.com/project/ronnie1.html>

Hur som helst, dom gånger jag faktiskt tittar så SPYR jag på Eje Elgh.

Hur kan man vara så "kunnig" och ändå vara en sådan totalt inkompetent kommentator.
Man undrar ibland om han kollar på samma tävling som vi andra?

Eje är en KATASTROF! En liten tröst är att det finns fler nollor...

<http://forums.atlasf1.com/showthread.php?s=106f29bb952191e4cd6cfd0a76425257&threadid=81523>

Tv3 behöver en "F1-Vacchi", då kan det bli riktigt bra.

NH

Medlem
...and the Swedish commentators are no exception. The last 'huge' error I can remember was in Brazil last year, when they thought Alonso was in an 'un-synced' lead. It was very annoying, because I was jumping up-and-down with joy seeing Montoya in the lead. It took almost a half an hour for them to realise their mistake, and 'change their minds'.

:-)

Aktiv medlem
Hehe, här har det redan börjat se ut som en F1 tråd.

Crallan, Om rossi skall in så är det ju till 2007, Senare än det tror jag inte att det blir något alls.

Själv har jag precis bett tjejjen gått och investerat i ett tv-in kort så att jag slipper välja mellan cykel eller F1 =)

MacBear

Medlem
Ville skrev:
> Hehe. att komma 3:a med de hårdplastsulorna visar
> bara hur farlig han är.
>
> Killen är dangerous!!

Ja, det stämmer att killen är dangerous. Han kan ju inte ens se skillnaden på en curb och en motståndare, flyttar inte motståndarna på sig så kör han in i dem. Hur som helst så tror och hoppas jag att Skummis tid är förbi.

Titelfajten kommer troligen stå mellan Alonso, Räikönnen och Montoya. Hoppas på Montoya, men tror på Räikönnen.

MacBear

Medlem
Driven är nog den största smörja som någonsinn gjorts. Stallon kan uppenbarligen inte ett jota om motorsport, för de omkörningar man får se är närmast komiska. Begreppet slipstream verkar för honom vara ett främmande begrepp, vilket är ganska sorgligt om man ska göra en film om Indy car där slipstreaming är en förutsettning för att köra om.

Nikke1

Ny medlem
Det viktiga är inte vem som vinner, utan att det är en röd bil med en liten häst på.

Problemet i Ferrari är nog att alla slutar efter denna säsong. Jean Todt, Ross Brawn, Shumi med flera har ju kontrakt som löper ut efter denna säsong och flera av dem är ju gamla nog att gå i pension. Tragiskt :o(

Nikke1

Ny medlem
Driven är det sämsta som gjorts på länge.
Dessutom har jag inte sett vem som startar bilarna när de har "race" på allmänna gator. Vad jag vet så finns det ingen startmotor i en formelbil.

Fjant film.

Tacka vet jag "superspeedway" med Michael Andretti, en mycket bra film om man gillar motorsport.
Inget fjantigt trams där inte.

42Hz

Aktiv medlem
Behövs ju en bild:

schumi_crash.jpg

Balkanboy

Ny medlem
crallan skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad tror vi om Rossi då. Kommer han börja köra
> > fyra hjul?
>
>
> Ja rally körde han ju med viss framgång för ett
> par år sen, men i F1 tror jag inte vi får se honom
> än på några år!
> Kristofer

det att Rossi körde Rally- de satte han i en WRC bil o skickade iväg honom .Han åkte av.
Tony rickarsson kör rally också- det har visat sig att grabbar med fart är rätt snabba oavsett man sätter de i . Men nån nye Seabstian Loeb blir han inte eller i närheten av Flodin (Mega snabb o säker förare)

Nikke1

Ny medlem
Frågan är väl snarare vad Ekström ska göra efter DTM, där finns en kille med potential.

Han är ju riktigt snabb även i en WRC-bil, så länge grejorna håller och han håller sig på vägen.

Visste inte att det fanns så mycket intresse för motorsport bland "cykelnördar"

Själv bevittnade jag mitt 18:de svenska rally i år. Finns det fler här som åker dit?

steel

Ny medlem
Förstår inte hur TV-bolagen kan plöja ner så stora pengar för att visa något så ointressant som F1. Det blev visserligen lite bättre förra året men är fortfarande för dåligt. För att inte prata om de kassa kommentatorer man måste dras med på svensk tv - Eje & Co är ju för bedrövliga. Bättre var det på den tiden Eurospot sände - Ben Edwards & Tom Watson var kanon!

Nuförtiden regerar MotoGP som krossar F1 när det gäller bra och intressant racing. Det är mer omkörningar på ett varv i MotoGP än vad det är på en hel säsong i F1 - för att inte tala om när det ligger 10st 125:or inom en sekund på sista varvet! Det vore något för Svt att lägga pengar på!

Mathias

Aktiv medlem
Formel-1 är helt enkelt den motortävling som har längst och finast historia och med mest prestige. Man måste förmodligen sätta sig in i det för att uppskatta det antar jag.

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Töntig tråd utan bilder.

1. Jag framför huvudläktaren.

2. Min kompis med två råsöta kinesiskor.

3. Shummi har kört på en kille.

4. Kolfiber från Schummi.

5. Brrrrrum!

Allt fotat på plats vid Shanghai Circuit 2005.

F1 ska upplevas på plats!

Bilagor

• DSC01194 (Medium).JPG
    DSC01194 (Medium).JPG
    80.8 KB · Besök: 124
  • DSC01211 (Medium).JPG
    DSC01211 (Medium).JPG
    64.3 KB · Besök: 109
  • DSC01215 (Small).JPG
    DSC01215 (Small).JPG
    55.5 KB · Besök: 133
  • DSC01219 (Small).JPG
    DSC01219 (Small).JPG
    55.5 KB · Besök: 79
  • DSC01239 (Small).JPG
    DSC01239 (Small).JPG
    66.4 KB · Besök: 132

42Hz

Aktiv medlem
Fyyy faan! Jag är INTE bitter för att inte ha sett F1 live!

Inga fler såna här bilder!! ;)

Oskar_

Ny medlem
All motorsport är kasst nuförtiden, STCC, sen dom gick från super touring är det bajs, kollar inte äns på det mer, rally, va som bäst 2000. sen försvann Burns och sen va det inte kul, när han dig blev de ännu tristare :(

F1, har alltid vatt trisst, släng ut idoterna på nurburgring helt utan mes elektronik som TCS och LC och allt sånt, då blir de nog kul =)

ush. för nåra år sen va bilsport de ända i mitt huvve, men inte nu, trisst som fan :(

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
42Hz skrev:
> Fyyy faan! Jag är INTE bitter för att inte ha sett
> F1 live!
>
> Inga fler såna här bilder!! ;)

Nämnde jag att jag hade trekant med de två råsöta kinesiskorna efter att jag vart på efterfest med förarna? ;-)

Det absolut coolaste är ljudet, det är verkligen jetplan på hjul de kör runt med, öronproppar är ett krav om man inte ska bli döv... Lukten av brända däck o bensin är inte helt fel det heller... =)

Nikke1

Ny medlem
Det är ju det som är hela grejen med att vara på plats.
Stämningen, doften, ljudet och inte en huligan så långt ögat når!!!

Kan nämnas att Svenska rallyt lockar ca.300.000 åskådare per år (3 dagar).
Hur mågna har allsvenskan och elitserien?
Samt hur många poliser måste övervaka dessa evenemang?

Nej mer motorsport åt folket, det är ju betydligt fredligare ;o)

steel

Ny medlem
Första gången jag såg en F1:a live var det M. Schumacher som dundrade genom Eau Rouge med endast minimalt gaslyft - och det var ju givetvis häftigt. Men i det stora hela är en F1-tävling precis som de flesta racingtävlingarna - väldigt dålig konkurrens och ointressanta, händelselösa tävlingar. På bana är det roadracing som regerar!

Kid1000

Aktiv medlem
Nä ingen mer F1 för min del, för hårt reglerat och mycket elektronik.
WRC lär bli roligare utan aktiva diffar o sånt trams.

Nä tacka vet jag grupp B och Lemans.

Som Oskar_ sa: släng ut F1 puckona på Nordschleife och då kan man se vem som har hår på pungen eller inte.
1974-2.jpg

Fittipaldi på Flugplatz 1974.

Crossmax

Aktiv medlem
Kid1000 skrev:
släng ut F1 puckona på Nordschleife

Inte mig emot :D

42Hz

Aktiv medlem
Jösses, missade kvalet igår och såg att Kimi hade haft otur som vanligt igen men det fixade ju han med bravur! Inte så illa pinkat av Nico heller i premiärturen trots otur i början av loppet.
Hoppas resten av säsongen blir lika intressant. Skulle gett en hel del att få höra Shumi svära när Alonso kom ut från depån. :)

Oskar_

Ny medlem
F1 studion va kanon, en silicon slyna och en datanörd och en gubbe från insider som kallade F1 folket vrickade, över förväntan!!!

Köp & Sälj

Topp