[OT] Den riktigt äkta happy-F1 tråden.

MotoGP bör man väl alltid se. :-)
Så gott som alltid bra mycket bättre/roligare racing än F1 om man ska vara ärlig, sen e ju F1 F1, typ...

/CJ

cjmax skrev:
-------------------------------------------------------
> MotoGP bör man väl alltid se. :-)
> Så gott som alltid bra mycket bättre/roligare
> racing än F1 om man ska vara ärlig, sen e ju F1
> F1, typ...
>
>
> /CJ

Detdär var nog väldigt objektivt sagt, har sett både motogp samt F1 live och motogp är rena rama sömnpillret i jämförelse med F1.

Tja, det har du full rätt att tycka, jag personligen tycker om att se lite omkörningar bland annat.
Nu har ju i alla fall F1 lyft sig en del, för ett par år sedan så var det ju lika roligt som att se ett tåg åka förbi, allt hängde på starten och depåstoppen däremellan hände i stort sett ingenting...
Sen en sak till, vad har det med saken att göra om man har sett det live eller inte, jag anser att jag har full förmåga att bedöma om det är skoj å se eller inte genom det jag ser på TVn.
För information så har jag sett MotoGP, Endurance VM (MC), Indycar, STCC å en massa andra saker live. Däremot så har det aldrig känts aktuellt med F1 bland annat pga ovan nämnda skäl och kostnad, men fortsätter senaste trenden så kanske det blir "live" F1 också.

/CJ

0range skrev:
> Jag gissar att F1 är dött efter årets säsong.

På vilket sätt menar du då?

Ted_B skrev:
> 0range skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag gissar att F1 är dött efter årets
> säsong.
>
>
> På vilket sätt menar du då?

Du har inte läst om FOTA vs Mosley eller???

http://en.f1-live.com/f1/en/index.shtml

Nej, det hade jag inte men nu har jag:)

De där hoten om att starta en annan serie har väl hörts ett antal gånger tidigare utan att det blivit något av det, blir väl inget den här gången heller.
Jag förstår Hamilton som inte tycker det är roligt att köra F1 längre, alldeles för mycket politik och tjafs runtom istället för bara racing.

Hamilton är nog mest frustrerad för att han aldrig har suttit i en dålig bil förut.. Awww kunde pappa inte fixa bra styre den här gången, synd om dig...

Att stallen protesterar nu är fullt förståligt. De har satsat enormt med pengar o tid på fabriker, material, personal och sånt.
En del stall spenderar någonstans i området av £200M per år och helt plötsligt vill man ha ett tak på £40M.
De som inte vill ha något tak får stora restriktioner på hur de får designa bilen och de som håller sig under £40M får mycket friare händer.
DVS, FIA kommer och säger ja men vill låtsasstallen vara med så skall de få bygga billiga bilar som är lika bra som de stora etablerade stallen fastän de inte har resurser att konkurrera egentligen.

De etablerade stallen förlorar enorma summor på att skära ner till £40M om året.
Vem vill egentligen köpa begagnade F1 fabriker och vindtunnlar, speciellt när det kommer att bli 7-8 uppsättningar av dem till salu samtidigt?

Jo jag förstår att det finns ett gäng här på Happy som gladeligen skulle slänga ut en slant för att få leka lite med kolfiber och testa vilken sittposition och vilket vätskesystem som är mest aerodynamisk och energieffektiv men i övrigt är det nog skralt med köpare, speciellt i dessa kristider.

Nej man kan inte ha 2 olika reglementen i samma serie för då blir det inte rättvist för någon.
Blir lågkostnadsstallen snabbare så kommer de ju knappast vara rättvisa segrare då de stora som har resurser inte har en chans att konkurera trots mer pengar och kunskap och blir det tvärtom så har de ju misslyckats i vilket fall då lågkostnadsstallen likfan bara är där och gör bort sig.

Jag hade hellre sett att de skulle dragit ner spenderingstaket kanske över 4-5 år och börjat nånstans i £100M området och minskat med kanske £20M per år tills man nått £40M strecket. Då hade man kanske kunnat fått med de stora stallen och alla hade haft samma förutsättningar.

Nej fan för FIA. Sluta peta på F1 för faan! Jag hoppas att de bryter sig ut denna gång så man slipper Mosely & Ecclestone för gott.

Senast redigerad av en moderator:
hehe, det bästa är ju att han är så jäkla självsäker på att alla kommer krypa till korset, hur fan kan man vara det när dessa 8 som inte tänker skriva på, står för nästan 50% av f1´s budget :D

ska bli mycket intressant o spännande, för på nått sätt vill ja ändå tro att det sitter i huvudet o sinnet, o om det ä något schumi har så äre vinnarskalle, o skulle vara märkligt om inte nått av all den rejsing han kört skulle sitta kvar.

Jag kan väl instämma i att det kommer vara intressant. Men jag känner att det vore mer intressant om Ferrari vågade släppa in nya talanger i det allra heligaste av heliga rum.

Det är bra för sporten när stora publikfavoriter är med, så det här blir bra!

Synd av samma anledning att Alonso inte får köra i sitt hemmaland Spanien. Tror det kommer drabba publiksiffran rätt hårt. Osmart och inkonsekvent av FIA.

Kortsiktigt ja.

Westman skrev:
> Det är bra för sporten när stora
> publikfavoriter är med, så det här blir bra!

Blir kul att se om alla skeptiker hade rätt angående Shumi. Att han var snabbast enbart tack vare alla hjälpmedel i bilen. Nu när det mesta är strippat så kanske man kan få se hur bra han är egentligen.

chksix skrev:
> Blir kul att se om alla skeptiker hade rätt
> angående Shumi. Att han var snabbast enbart tack
> vare alla hjälpmedel i bilen. Nu när det mesta
> är strippat så kanske man kan få se hur bra han
> är egentligen.

Fast han har ju tillgång till KERS i alla fall. :)

Inte så många team som kör med det och de som använder den fortfarande ser väl ut att sluta med det till nästa år men det kan ju ändra sig, det var väl ett sätt att försöka blidka miljömupparna. ;)

chksix skrev:
> är egentligen.

fast om alla har samma hjälpmedel och han ändå vinner vm 7 gånger får man väl säga att han är bäst? Om inte annat bäst på att utnyttja bilens kapacitet, och det är väl det det egentligen handlar om. Snabbast vinner liksom.

Lite som att säga att t ex Hill inte är bäst på DH för han skulle inte vinna om dom körde med HT (helt ogrundat, det kanske han skulle, vad vet jag? Säger inte att Hill är snabbast i världen heller, det är den som vinner, men för poängens skull fick jag välja ett populärt namn)

edit: Eller som om det inte skulle räknas att någon vinner TdF bara för att han är dopad (på tal om hjälpmedel alla använder...)

Senast redigerad av en moderator:
Helt sant. Jag hoppas verkligen han kan ge alla skeptiker på nöten och börja dominera igen :)

Kommer bli mycket gråt och tandagnisslan från Alonso etc...

Jag hoppas oxå han gör succe. Fast jag tror faktiskt inte han kommer göra det även om jag tror det kommer gå bra. Massa höll faktiskt ganska jämna steg med schumi på slutet med samma material så jag tror inte han kan kan komma in och dominera i dagsläget.

chksix skrev:
> är egentligen.

hade han verkligen dessa "hjälpmedel" vid alla 7 titlarna?

Sam: kortsiktigt ja, men i detta fall är ju allt kortsiktigt, schumi täcke rju bara upp för massa, han ska inte ersätta honom för alltid direkt

båtbensbudet skrev:
> Jag hoppas oxå han gör succe. Fast jag tror
> faktiskt inte han kommer göra det även om jag
> tror det kommer gå bra. Massa höll faktiskt
> ganska jämna steg med schumi på slutet med samma
> material så jag tror inte han kan kan komma in
> och dominera i dagsläget.

tyvärr tror jag du har rätt...

jahaja, Det varade ju inte så länge. nackproblem gör att han ställer in.

Så då slipper jag se några fler F1 race:)

Jag skall erkänna att jag faktiskt är djupt besviken, trots att jag inte hade några direkta förhoppningar om resultat från honom. Det hade varit roligt om han fått köra några lopp till..

Jensen skrev:
>
> hade han verkligen dessa "hjälpmedel" vid alla 7
> titlarna?
>
> Sam: kortsiktigt ja, men i detta fall är ju allt
> kortsiktigt, schumi täcke rju bara upp för
> massa, han ska inte ersätta honom för alltid
> direkt

De två första för Benetton (Renault) samt de två första (ev. bara det första) för Ferrari får man säga var välförkänta. Då hade han ju iallafall team som kunde konkurrera, det kan man inte riktigt säga om 2002, 2003 o 2004. Visst McLaren o Williams var snabba, men de höll ju inte!

Men det hade varit jävligt kul att se honom igen, för oavsett så är han en jävligt bra förare!

Nu får vi nöja oss med Luca Badoer istället, 48 race starter genom tiderna, aldrig scoreat ett poäng! :-) Inte riktigt samma publikmagnet!

tråkigt att schumi inte kan köra tävlingarna, inte för att jag tror han hade vunnit, men det hade varit mycket intressant, för man vet aldrig me honom, han kunde ha överraskat. han som nu kommer kröa istället för massa, låter ju inte som ett allt för bra alternativ, 49 tävlingar o inte en ända poäng.

dimoose skrev:
> Nu får vi nöja oss med Luca Badoer istället, 48
> race starter genom tiderna, aldrig scoreat ett
> poäng! :-) Inte riktigt samma publikmagnet!

!!! Vad gör han, CYKLAR runt banorna eller?!

Finns nog säkert ganska många som inte tagit så många poäng under karriären, det brukar ju vara ganska många startande och jag kan nog bara namnge en handfull, de som brukar vara överst..

Jag skulle tro att det är Piquet som är bitter, men han kommer fan inte att tjäna något på detta. Otroligt tråkigt om det visar sig vara sant!

Grattis Kimi och Fisichella förresten, mycket kul att de får lyckas i år!

Hehe, konspirationer och F1 går hand i hand. Skulle inte förvåna mig en sekund om det var sant, Braviatore är en hal figur.

Tillbaka
Topp