Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vän av ordning undrar varför du tror att diskmaskinsexperter skall vara bäst lämpade att svara på en tvättmaskinsfråga?abarth sa:Finns det några diskmaskinsexperter här!? Jag har en Cylinda Sverigetvätten -10
Vet inte, men får ibland på senare tid samma fel på vår Cylinda som är 10+ år.abarth sa:som jag får felet F4 på (får ej vatten vad jag förstått) men den fyller upp vatten ändå till en viss mängd. Får inte det felet om jag först kör tömning och sedan stänger av vatten och sätter igång maskinen igen... Vad kan vara fel?
Anton_95 sa:Varför ligger jag och läser en diskmaskins tråd kl 8:30?!?!?!
Kan det vara så att jag kanske längtar tills jag flyttar hemmifrån så jag får min alldeles egna diskmaskin?
jonja sa:Jag har en Siemens electronic aquastop ca 8 år gammal, som inte längre fixar att släppa in kallvatten när det behövs. Om jag manuellt häller vatten i diskutrymmet så diskar den på utan knot. Har sett på nätet att aquastop-ventilen brukar kunna krångla en del. Är det här något som är rimligt lätt att åtgärda själv?
HåkanC sa:Det kan skilja en hel del mellan olika tabletterKupa sa:Kör nåt slags halvlyxigt tablettdiskmedel, inte enklaste, men inte dyraste heller.
Jag tycker att glasen blir väldigt "sträva". Ser inte någon synlig beläggning men de känns annorlunda mot förut med den gamla maskinen som var av enklare snitt. Är det spolglans som fattas här?
Råd & Rön har i nr 2-2017 testat 20 olika maskindiskmedeltabletter, här finns hela testet: http://www.radron.se/tester/boende-tradgard--husdjur/maskindiskmedel/
Bäst resultat (inkl glans och torkfläckar) fick
Finish Quantum Max Super Charged
http://www.finishinfo.se/products/maskindiskmedel/quantum-max/finish-quantum-max-super-charged/
Bild ur testet
Som kuriosa kan jag nämna att dyra Yes Platinum fick sämre resultat än den vanliga Yes Ultra Power.
/Håkan
Rattnalle sa:Usch såna där bestickslådor är vidriga ju :-)
Stumpy sa:Vän av ordning undrar varför du tror att diskmaskinsexperter skall vara bäst lämpade att svara på en tvättmaskinsfråga?abarth sa:Finns det några diskmaskinsexperter här!? Jag har en Cylinda Sverigetvätten -10
Vet inte, men får ibland på senare tid samma fel på vår Cylinda som är 10+ år.abarth sa:som jag får felet F4 på (får ej vatten vad jag förstått) men den fyller upp vatten ändå till en viss mängd. Får inte det felet om jag först kör tömning och sedan stänger av vatten och sätter igång maskinen igen... Vad kan vara fel?
Hasse#7 sa:F4 på Cylinda sverigetvätten beror på skit i inloppssilen som sitter upptill på baksidan där slagen fäster. Eventuellt kan man behöva byta ventilpaketet för inkommande vatten, dvs det som silen sitter i.
abarth sa:Hasse#7 sa:F4 på Cylinda sverigetvätten beror på skit i inloppssilen som sitter upptill på baksidan där slagen fäster. Eventuellt kan man behöva byta ventilpaketet för inkommande vatten, dvs det som silen sitter i.
FÖRLÅT, det var Sverigedisken jag menade...
Tack! Kollar på det i helgen.Hasse#7 sa:F4 på Cylinda sverigetvätten beror på skit i inloppssilen som sitter upptill på baksidan där slagen fäster. Eventuellt kan man behöva byta ventilpaketet för inkommande vatten, dvs det som silen sitter i.
daikai1 sa:Bestickskåda är ju det bästa som finns
mamme1 sa:daikai1 sa:Bestickskåda är ju det bästa som finns
Är det besticks-kåda eller bestick-skåda som avses?
Det förstnämnda låter kladdigt & uppstår endast på bestick med träskaft, eller hur?
mamme1 sa:daikai1 sa:Bestickskåda är ju det bästa som finns
Är det besticks-kåda eller bestick-skåda som avses?
Det förstnämnda låter kladdigt & uppstår endast på bestick med träskaft, eller hur?
Kupa sa:Tråd-merge, nu när vi har sån fin diskmaskinstråd!!
mikipedia_ sa:Bosch! Tyst praktiska korgar och fästen, torkar bra.
Alldrig en cylinda igen lr whirpool iaf.
Belse sa:Nä, ingen garanti på min maskin, för gammal för det. Finns inte så mycket omdömen på Prisjakt tyckte jag, Byggahus har jag inte hunnit kolla på än,tänkte att det finns mer experter(??? :O) här som kan det mesta om allt... :P
Belse sa:mikipedia_ sa:Bosch! Tyst praktiska korgar och fästen, torkar bra.
Alldrig en cylinda igen lr whirpool iaf.
Köpte Electrolux rakt igenom när jag byggde om köket typ 2005 då jag var nöjd med kvalitèn på vitvarorna som satt i gamla köket som hade hållt i bra många år, men dom nya har inte hållt måttet tycker jag, spishällen gick inte i många år innan den började lägga av om man körde för många plattor samtidigt så den byttes ut mot en Bosch induktionshäll. Och diskmaskinen har alltid varit rapplig i korgar o hjul så är inte sugen på en Electrolux där igen heller...
Har en bekant som kränger kök och enligt henne har de inte fått in en enda reklamation på Mieles produkter så det gäller nog fortfarande. Men som du nämner; dyrt.johan44 sa:Miele var finmaskiner förr, vet inte om det gäller fortfarande. Vi har en som funkar och som har klart bättre finish, känsla och diskresultat än Boschen den ersatte. Men kostar 3 ggr mer... På tvättmaskiner tror jag de är bäst :)
Radiokakan sa:Har en bekant som kränger kök och enligt henne har de inte fått in en enda reklamation på Mieles produkter så det gäller nog fortfarande. Men som du nämner; dyrt.johan44 sa:Miele var finmaskiner förr, vet inte om det gäller fortfarande. Vi har en som funkar och som har klart bättre finish, känsla och diskresultat än Boschen den ersatte. Men kostar 3 ggr mer... På tvättmaskiner tror jag de är bäst :)
Belse sa:Har en Electrolux diskmaskin som har börjat lösa ut jordfelsbrytaren hemma, hittade på att vattenröret som går upp till den övre diskkorgen har spruckit så det läcker vatten när pumpen går. Har aldrig varit riktigt nöjd med denna maskin då den varit allmänt rasslig med korgar som spårar ur, och hjul som spricker i fästet, och även bestickkorgen har börjat spricka (vilket verkar vara väldigt vanligt på Electrolux när man läser betyg på nätet).
Så om jag inte vill ha en Electrolux igen, vad ska man köpa för märke då? Kollade på Prisjakt lite snabbt och finns en hel del märken som jag aldrig har hört talas om... Kravet är 60 cm bred, och helintegrerad så att jag kan flytta över köksluckan som sitter på nu till den nya maskinen. Gärna med bra energieffektivitet och låg ljudvolym, men tänker inte lägga en förmögenhet på den så typ mellan 4-6.000:- kan den få kosta...