[OT] DIY trx, det perfekta hemmagymmet

cola

Aktiv medlem
Minsta dottern tyckte att 06.12 var en bra tid att gå upp, perfekt! Lite tid till kaffe och DIY- projekt! På önskelistan har det länge stått ett TRX men priserna är avskräckande minst sagt. Jag måste verkligen förbättra min bålstryrka och bli mer genomstark och detta passar mig perfekt!

Efter en tur till fintema var jag redo. 30 minuter senare var det klart, bra timpeng och riktigt bra resultat!
Nu ska bara träningen göras också. Ni som inte vet vad trx är, youtuba!

Edit: OT

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    96.1 KB · Besök: 35
  • image.jpg
    image.jpg
    34.2 KB · Besök: 34
Senast redigerad av en moderator:
Min gick på precis under hundringen, har inte kollat blocket iofs.. Handtagen är spons i form av avkörd snöpinne:) Min är typ 220cm lång för att passa under balkongen, kan tom köra dips! Jag jobbar som lärare och min timlön är inte så hög i vanliga fall:D

Snyggt. Ska tipsa en polare om detta. Du sydde ingenting va? Bara knutar?

Har en riktig (kopia tror jag), sjukt bra träningsredskap och imponerad av att företaget kan ta 2000:- för ett par remmar.

Snitsigt. Hade jag haft möjlighet till bra upphängning hade jag gjort samma. Också tänkt tanken att de tar grymt överpris för dessa.

Jag följde instruktionen på youtube, sök DIY trx, klicka på killen i förrådet. Inga stygn, bara knopar, lätt som en plätt! Gemen var jag skeptisk till men de funkar kanon! Grym träning.

ol__ skrev:
-------------------------------------------------------
> Snitsigt. Hade jag haft möjlighet till bra
> upphängning hade jag gjort samma. Också tänkt
> tanken att de tar grymt överpris för dessa.

Går att göra en lite kudde som man lägger en remögla runt och sedan klämma fast genom att stänga dörren med kudden på andra sidan i överkant. Då kan man göra de allra flesta övningarna utom dips egentligen.
Tror att samma killar har en film om det med.

Man kan göra en ännu enklare variant mha två 3m spännband+ ett 2m och en karbinhake, men jag använde 3st karbinhakar eftersom jag vill kunna använda mina handtag till andra idéer oxå. Sedan behövs en snöpinne också. Tutti!

cola skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag följde instruktionen på youtube, sök DIY
> trx, klicka på killen i förrådet. Inga stygn,
> bara knopar, lätt som en plätt! Gemen var jag
> skeptisk till men de funkar kanon! Grym träning.

Vänligen länka direkt till youtube, jag hittade inte rätt video.

Pär

Efter jag såg detta så for jag iväg till Biltema och införskaffade det jag behövde, blev riktigt lyckat, perfekt komplement!

Själv har jag bara dörrar som jag kan fästa den i, men det fungerar bra det med, samma kille har ett klipp som visar hur man använder en strumpa för att kunna använda den över dörrar. Och det fungerade mycket bra!

Tillbaka
Topp