OT driv med bedragare

hanek082

Aktiv medlem
OT driv med bedragare
Jag har haft nöjet att driva en diskussion så långt som möjligt med en som försöker få mej att köpa Apple presentkort så jag kan få min vinst på 400,000 kr. Allt med fejkade adresser osv.

Men då han börjar tröttna på mej nu så tänkte jag se om fler är sugna på att ta så mycket tid som möjligt från dem?

Jag har anmält båda profilerna för bedrägeri men Facebook avslog båda ansökningarna….

Det började med att jag fick detta från en fejkprofil där de skapade en ny profil i en grannes namn

Detta är programmet Medical Financing Service. De hjälper människor ekonomiskt, särskilt med räkningsbetalningar. De hjälper unga, äldre, ensamstående, änkor, gifta, arbetare, pensionärer och personer med funktionsnedsättning. Jag fick 450 000 av det, skattefritt och utan att behöva betala tillbaka det. Det finns ingen diskriminering baserat på ålder eller månadsinkomst. Vet du hur man ansöker?

Sedan ska man ansöka på denna profil genom att skicka ett meddelande om att man vill ansöka:

1. Klicka bara på den. 2. Tryck på meddelandeknappen. 3. Skicka sedan ett meddelande där du säger att en förmånstagare har berättat om det här programmet och att du vill göra anspråk på ditt.

Vänligen gör dem mer förbannade =D

Skicka gärna tips på fler som jag kan ta tid från

OT driv med bedragare
Jag måste säga att de känns riktigt långsökt att någon ska gå på detta.. de gör det inte speciellt bra
IMG_6270.webp

Senast ändrad:
OT driv med bedragare
grejen är nog att de vill installera malware?
Brukar mynna ut i att de ber dig köpa presentkort som de sedan ber dig skrapa och skicka koderna till dem, som en betalning för någon diffus tjänst eller för att lösa något påhittat problem, sedan översätts detta i pengar när de säljer koderna vidare.

Och det är verkligen inte långsökt att folk går på detta, dessa bedrägerier drar in massvis med pengar. Har för mig jag läste att indiska scam-centers drar in ca 10 miljarder dollar om året.

OT driv med bedragare
Brukar mynna ut i att de ber dig köpa presentkort som de sedan ber dig skrapa och skicka koderna till dem, som en betalning för någon diffus tjänst eller för att lösa något påhittat problem, sedan översätts detta i pengar när de säljer koderna vidare.

Och det är verkligen inte långsökt att folk går på detta, dessa bedrägerier drar in massvis med pengar. Har för mig jag läste att indiska scam-centers drar in ca 10 miljarder dollar om året.
Undra på att dom då har råd att betala en liten ”skyddspeng” till ordningsmakter och myndigheter. Trots alla försök från Jim Brown m.fl. att sabotera verksamheterna.

OT driv med bedragare
En liten rolig uppdatering, jag har fortsatt driva med denna gubbe och nu har jag efter en del tjat lyckats få fram både swish-nummer till en man i Västernorrland och bankkonto nummer på både SEB och Klarna bank till två andra personer.

Med detta polisanmälde jag det hela idag då det går att spåra fram till faktiska personer i sverige. Återkommer om det kommer något mer av detta också.. Men det känns väl kanske inte supertroligt.

Det är även anmält ett flertal gånger till Facebook/meta som varken tar bort profilen eller gör något annat.

Screenshot 2025-10-07 at 12.59.19.webp

OT driv med bedragare
Det finns hela kanaler på youtube som gör detta, riktigt underhållande. Roligast är Atomic Shrimp och Pleasant Green (som dock har en solskenshistoria gällande detta).

OT driv med bedragare
En sak är säker. Dessa bedragare lär finnas kvar och knappast bli färre!

Dessbättre tycker jag att vi har god pejl här på "Happy", vad gäller "Köp o Sälj". Hjälps vi åt att hålla koll lär det fortsätta så!

OT driv med bedragare
snabba puckar hos polisen, utredningen nedlagd så nu kör vi mer, om någon är sugen kan jag dela med mej av infon jag har så fler kan slösa deras tid..

OT driv med bedragare
När polisen lagt ner, vad kan man göra med det telefonnummer man fått för att vara så dryg som möjligt? Signa upp dem för reklamsms osv? Men var gör man det?

Tillbaka
Topp