[OT] Drömjobb vs. semester?
Svar inom 24 timmar är fan inget man kan behöva om man bedriver en seriös verksamhet. Låter som en ren skitverksamhet där du kan se fram emot många likadana situationer år efter år. Tyvärr. Sen kan jag hålla med om att det lär vara så att man får anpassa semestern efter säsongen i butiken. Men svar inom 24 timmar låter helt oseriöst. Ta INTE jobbet. Åk på semester. Jag kan förstå känslan om man inte har ett fast jobb men är du beredd att hoppa omkring helt efter chefens snabbt skiftande - måste fixas inom 24 timmar stil i många år? I annat fall kan du sitta i en dålig position om du vill därifrån efter 1-2 år....du kan komma att beskrivas som osolidarisk, att du sätter privatlivet före jobbet etc....min magkänsla skriker nej. Ställ ditt beslut mot den bakgrunden. Fråga dig själv hur många liknande lägen du vill uppleva - för det kommer att bli fler med sån chef det lovar jag. Fråga oxå hur det uppkom ett sånt akut behov - kan det vara någon som fått nog å dragit sin kos, någon som blivit långtidssjukskriven pga utbrändhet / jobbrelaterad stress?