OT: Eldslukning

Hmm allvarligt talat skulle jag rekomendera att du glömmer det och gör något vettigt istället, men om du är fast besluten så har du ju världens största uppslagsbok och frågelåda här på nätet, Google brukar sällan falera att hitta det jag söker info om. Prova med eldslukning +kurs tex.

Bosse

Jo Google är ju givet. Cirkus Cirkör verkar ialla fall ha haft kurs.

Eldsjäl gav i alla fall insikten att det är eldsprutning som jag vill åt. Kommer ju att bli ett gjutet partytrick.....

Jag rekommenderar inte nånting som har med eld eller olja oralt, eller för den delen eld i små utrymmen.
Jag känner folk som har haft kemisk lunginfmalation, och jag vill inte ha det, defenitivt inte.

Är det bara eldslukning och inte eldblåsning saken gäller?

Jag håller på en del med eld, kom just in från att ha svingat bort en liter lampolja med poi, är med i en nycirkusgrupp, och så vidare.

www.eldsjal.org är nog det enda jag kan rekommendera, försök söka upp någon i din närhet (det är lite svårt att bli medlem, pga att det krävs ett engagemang bakom) där, eller sök någon annan stanns.

Börja inte med nånting sånt här före någon kunnig har tänkt igenom det åt dig. Lär av denne, lär inte dig själv.

Och framför allt, skynda inte, det kan gå väldigt illa.

Edit: Och om du ser det som ett partytrick..
Du ska vara mer nykter för att blåsa/sluka eld än för att köra bil.

Senast redigerad av en moderator:
lleberg Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Jag håller på en del med eld, kom just in från att
> ha svingat bort en liter lampolja med poi, är med
> i en nycirkusgrupp, och så vidare.
>

poi???

Poi.
fire_poi_poi_kea_large.gif

Brinnande.
original_664.jpg

In action:
original_417.jpg

Ingen av bilderna är på mig, har inga liggande.

För dom som är fundersamma så är veken gjord i kevlar, därför är den gul. man doppar den i parrafinbränsle, svingar bort det överflödiga (vi vill inte ha droppar av eld mot åskådare) och tänder på.

Och ja, man tränar utan eld, det finns 2 modeller, dom för eld, och dom i tyg med långa svansar.

jag har sysslat en hel del med att spruta eld, lärde mig den hårda vägen genom att prova, detta är inget jag rekomendrar överhuvudtaget, har haft kemisk lunginflammation och det är inte roligt nånstans..
men nu har jag hållt på i fyra år och känner mig helt säker på vad jag sysslar med..
så fort det blir lite varmare ute skulle jag väl kunna lära dig, kan hålla kurs några kvällar i en skön park..

vi hade förövrigt en bigjumpshow i vasaparken i somras fär jag sprutade eld under kicken upp mot dom som hoppade med hojarna.. kan ju berätta att lampolja+skivbromsar=inte bra.. :D

Tillbaka
Topp