[OT] Elgitarr köp

[OT] Elgitarr köp
the_TnT skrev:
-------------------------------------------------------
> TigerMale skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > det var ju oxå ett sätt o såga artisteri:/
>
> Gitarronani är inte och kommer aldrig att bli
> artisteri i mina ögon, förutom Dick Dale. ;)

TM:sedär, du var formbar i frågan;)

> MatsS: Jag kan spela introt till "Tom Dooley" med
> enfingersackord just nu, YouTubeande dröjer
> några år. :D Fast även om inte jag kan spela
> lika fort och showigt som herrn i Tigers länk
> får jag ha åsikter om att det är kasst. Tycker
> jag. :)

TM:klart du får. klart han kunde valt ett bättre onaniobjekt, men värre saker har gjorts av både denna och andra låtar. Du skulle bara veta hur många thailändska bands versioner av knocking on heaven's door,sultans of swing och andra låtar jag ömsom spytt, ömsom skrattat mig krokig åt:)

[OT] Elgitarr köp
Hej, har bara kollat zoom på nätet men tekniken har gått framåt och priserna neråt uppenbarligen.

Digitala förstärkare (simulerade) brukar år 2007 vara bra (för oss amatörer) och med den inbyggda pedalen kan man kanske exempelvis få en Waw wah, och ändra ljudbilden intime.
jag gav alltså 700 spänn plus frakt för min crybaby. Jämför det med Zoomen.

Däremot har jag själv aldrig lyckats med gratis eller snodd Cubase, men jag bara kanske inte har tålamod.

[OT] Elgitarr köp
Men en gråtbäbis är väl bara wah wah,inte multieffekt som zoom? Zoom g2 finns för 995 hos en av de lokala musikbodarna, dock har jag ju bara akustiska i stallet, så nåt slags el-gura måste ju oxå till. tror dock ja kör på nåt apbilligt, typ deras paket med squier frontman och 15W Peavy stärkare, för så mycket förstärkt ämnar jag inte spela i vilket fall. tyvärr tyx alla dessa startgitarrer(nästan) ha svajstall:(

[OT] Elgitarr köp
Nej, wah wah är en wah wah, bara en enfunktioens pedal, det jag menade är att zoomen ger i jämförelse, otroligt mycket för pengarna.

Ett billigt stratasvajstall, som på en squier, är bra mycket bättre än ett billigt låsbart Floyd rose (alltså det där man stämmer med skruvar på stallet).

peavy är bra greijor och med de rätta 15 watten kan man välta ett hus.

Då har du alltså en elgura, en datorhårdvara där du kan testa ut olika typer av förstärkare, (det sklijer mer än man tror)och med lite händighet spela in, och en riktig förstärkare så du kan kräma ut live, eller spela på en hemmafest. Allt tillsammans till priset av en fultemacykel.

En liten messersmittpekpinne är att Jimi Hendrixs, Hey Joe är en cover den också. Någonstans in källaren har jag på LP den gamla orginal Hey Joe som Jimi själv covrade. Jag köpte en dubbel för en (1) låt på den med Ted Nugent and the Amboy Dukes.. Som tonårig finnig långhårig viste jag inte att han skulle bli USA:s största vapenfetichist. Jimi höll upp fingret, men Ted håller ger tummen upp, jag tror att han menar det han säger.

messersm.. 2 Paul G är nu inget amatör utan en mycket skicklig amerikansk supergittarist. Se hur han solar och kompar sig själv på det mästerliga sätt som JH och SRV gjorde. Filmen måste vara från någon masterclass.

[OT] Elgitarr köp
jag testade idag en av dom där gurorna som går för 1995.- med stärkare, och visst, det är skillnad mellan en sån och en dyring(duuuuuuuuuuh:P), men för husbehov kändes den rätt ok. killen i butiken sa att man kan "stel-operera" svajstall genom att sätta en träkloss där fjädrarna till svajhistorian sitter. fattade inte riktigt, men han vet nog vad som går o inte går. möjligt att man klipper till på en sån för att ha som variation till akustiskt när andan faller på.-

MS#1 och 2
jag har oxå(sent omsider)snappat att hey joe är en cover. gör ju inte jimi H's version sämre direkt;)

Hittade en Paul G liveversion av hey joe oxå. rätt ok. inte alltför stor chans att man kommer att slå honom på fingrarna i gitarrspel i alla fall;)

[OT] Elgitarr köp
kanske en sån här, wangcaster:D

Bilagor

• wang.7.jpg
    wang.7.jpg
    62.7 KB · Besök: 31
Tillbaka
Topp