silverman834
Ny medlem
[OT] Ensamhet
zyklom skrev:
-------------------------------------------------------
> Att kunna vara ensam är nog en av mina starkare
> personliga egenskaper. Tycker det är gött att
> kunna göra vad man vill när man vill hur man
> vill vart man vill hur länge man vill...för mig
> är det go frihet..även om saknaden av brud finns
> där ibland.
Det där känner jag verkligen igen mig i! Jag har alltid värdesatt att jag "klarar av" ensamhet (även om det alltså sviktat lite den senaste tiden). Det känns så jobbigt för dem som inte kan underhålla sig själva. Att kunna göra precis det man själv vill är väldigt skönt.
På högtider då jag är själv så försöker jag ibland hitta på något kul och minnesvärt. Jag fotograferar ibland och något nyår gav jag mig iväg och tog en riktigt minnesvärd bild just kring tolvslaget. En midsommarsafton cyklade jag långt till en skog och tältade och tog en riktigt fin bild. Då blir de dagarna minnesvärda för något jag åstadkommer.
-------------------------------------------------------
> Att kunna vara ensam är nog en av mina starkare
> personliga egenskaper. Tycker det är gött att
> kunna göra vad man vill när man vill hur man
> vill vart man vill hur länge man vill...för mig
> är det go frihet..även om saknaden av brud finns
> där ibland.
Det där känner jag verkligen igen mig i! Jag har alltid värdesatt att jag "klarar av" ensamhet (även om det alltså sviktat lite den senaste tiden). Det känns så jobbigt för dem som inte kan underhålla sig själva. Att kunna göra precis det man själv vill är väldigt skönt.
På högtider då jag är själv så försöker jag ibland hitta på något kul och minnesvärt. Jag fotograferar ibland och något nyår gav jag mig iväg och tog en riktigt minnesvärd bild just kring tolvslaget. En midsommarsafton cyklade jag långt till en skog och tältade och tog en riktigt fin bild. Då blir de dagarna minnesvärda för något jag åstadkommer.