OT erfarenhet kring vettig ”kontorscykel”?

Laan84

Aktiv medlem
Efter över ett års kontor hemma så blir jag faktiskt lite nyfiken på att eventuellt skaffa en kontorscykel/deskbike. Tänkte naturligtvis också på trainer som alternativ, men vill sitta mer upprätt och ha enkelt att komma åt dator.
Någon som provat och hittat en lösning som fungerar?

Laan84

Aktiv medlem
Det här gav ju inte så mycket respons, misstänkte iofs att det skulle vara lite som att propagera för trimmad e-mtb i naturreservat 😂😅

nieves

Aktiv medlem
Fick jag välja/hade plats/pengar så en Wahoo Kickr Bike
kickr-bike-1.jpg

n3wton

Aktiv medlem
En sån här! Monark 881E, ben- och armcykel. Kan inget om den men råkade se en bild och tyckte den såg käck ut.

0AA587A9-05A5-4810-9F2D-7F3F3A7551B0.jpeg

Jag har flera gånger tänkt tanken att sätta datorn framför min vanliga Monark så man skulle kunna fakturera och köra ett distanspass i Z1-2 under en hel arbetsdag på samma gång, men det går inte att få till på något vettigt sätt tror jag.. Men tänk vilken cykelvolym man skulle kunna få till!😄

NLC

Aktiv medlem
Jag försökte några få gånger köra Z2-pass på trainer samtidigt som jag lyssnade/tittade på presentationer etc. Det mest påtagliga resultatet var att RPE gick upp ganska mycket eller att man inte hängde med i diskussionen. Läsa - gick nog hyggligt om än långsammare. Skriva - ingen större chans att få ner något vettigt.

Kanske funkar det om man sänker intensiteten men då tror att man får bättre effekt/produktivitet om man istället tar en lunchrunda eller snabb långpromenad innan jobbet börjar.

n3wton

Aktiv medlem
Det är nog så det är dessvärre.. Jag tittar ibland på film på distanspassen, men man blir ju lätt distraherad och tappar tråden. Samma när man sitter på cykeln ute, eller ännu värre löptränar, då jag ofta har svårt att hålla fast i en tanke någon längre stund.

Kanske blir lite tokiga offerter och fakturor för min del då...😛

fyrbåk

Aktiv medlem
Jag kan inte ens kolla film när jag sitter på trainer. Fattar absolut ingenting och tappar tråden efter 10 sekunder. Utföra något som helst intellektuellt arbete är helt lönlöst. Enda som funkar är dunka-dunka-musik på hög volym men aldrig i lurar eftersom jag då känner mig instängd.

Laan84

Aktiv medlem
Intressant, har aldrig testat något annat än ljudbok i lurar vid löpning, och det fungerade bra. Tänkte också mest använda det när man har ett prat-möte med någon där man inte behöver titta på skärm utan diskuterar sig fram till en lösning.
Sådant lyckades jag med på promenad med sovande barn i vagn när jag var föräldraledig, så promenad ute är kanske lösningen 😁

Laan84

Aktiv medlem
En sån här! Monark 881E, ben- och armcykel. Kan inget om den men råkade se en bild och tyckte den såg käck ut.

Visa bilaga 483417

Jag har flera gånger tänkt tanken att sätta datorn framför min vanliga Monark så man skulle kunna fakturera och köra ett distanspass i Z1-2 under en hel arbetsdag på samma gång, men det går inte att få till på något vettigt sätt tror jag.. Men tänk vilken cykelvolym man skulle kunna få till!😄
Ser ut som ett alternativ men över 10k för den där känns också över vad jag vill ge 😢

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer