[OT] EU-valet

[OT] EU-valet
Det här är en riktig goding, saxat från http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3041425.svd

"'...Och det går än längre: piratkopiering skadar biografägare, försäljare, tillverkare, pr-byrårer och transportföretagen', skriver Brendan Barber." (min fetstil)

Det är alltså ett problem att vi kan få färre transporter i världen av fysiska saker som inte behöver tillverkas för att uppnå samma nytta! Tjusigt resonemang...

[OT] EU-valet
jomper skrev:
-------------------------------------------------------
> Rädda posten, förbjud Spotify!

Eller: Rädda Posten, köp fler cykelprylar på postorder! :D

[OT] EU-valet
Hädanefter om jag vill ha något från t.ex. CC, så tänker jag inte köpa det av dom utan bara spara ner den på datorn....

Haha

[OT] EU-valet
jomper skrev:
> Rädda posten, förbjud Spotify!

Ja, vi måste ha Posten kvar. Vem skall annars distribuera stöldgods och narkotika utan att nån kommer och ställer krav på att de skall granska innehållet?

[OT] EU-valet
saltgurkan skrev:
> Det finns inget parti som vill utesluta staten och
> återgå till ett system där monarki och kyrkan
> basar? Lite adel, riddare och tornerspel och sen
> en massa mountainbajkers som leker robin hood i
> skogen.

Känner inte till något parti med den agendan, annars hade du nog en själsfrände i Magnus Stenbock - möjligtvis Robin Hood-detaljen undantagen; han hade förvisso ett starkt miljöengagemang men att röja omkring i hans skogar på mtb hade säkerligen inte varit populärt. Han har för övrigt skrivit en tämligen festlig och utifrån synpunkterna rätt märklig bok med titeln Synpunkter och tankar i några av tidens frågor.

[OT] EU-valet
Stewe skrev:
> http://qarlsson.se/blogg/?p=712
>
> Hon har redan förtydligat sig, hon menar (och jag
> håller med) att det är konstigt att unga män
> kan vara så otroligt engagerade i en skitsak när
> det finns värre/viktigare saker att jobba med.

Integritet är alltså en skitsak?

Våldtäkter i all ära men massavlyssning drabbar flera. Det var bland det mest korkade resonemang jag har hört. Från början till slut, inklusive ditt svar Stewe.

[OT] EU-valet
Ok, men det är nog (tycker jag) i alla fall så att upprördheten och engagemanget inte riktigt står i paritet med vad man tror sig eventuellt kan bli utsatt för, det sitter en massa fjunisar framför sina datorer och river upp himmel och jord för att dom är oroliga för att dom inte kan tanka hem (sno) filmer utan att bli avslöjade.
Det skulle (i mina ögon) vara helt ok med detta engagemang om man visade samma iver om andra orättvisor i samhället.

Jag vill inte påstå att integritet är en skitsak (kanske felformulerat) men rellativt sett så tycker i alla fall jag att det finns mycket annat att rikta fokus mot om man t.ex. vill starta ett parti.

[OT] EU-valet
Pinsamt, Man börjar ju fundera över vad det är för folk som kommer in i riksdagen. Borde man inte kräva lite kompetens innan man kommer in i riksdagen, typ akademisk examen eller ngn form annan form av kvalificerad utbildning? Hon verkar ju liksom inte ha alla hästar hemma. Tråkigt att skattepengar går till lön till sådana där, det vore bättre om hon gick tillbaks till charken på ICA.

[OT] EU-valet
Sprockets skrev:
> Åh, det vanliga "om man inte protesterar mot alla
> upptänkliga orättviso så skall man hålla
> käft"-bullshitet.

Ja just det, och där kom "patentsvaret" ;-)

[OT] EU-valet
Det är skillnad på att protestera mot tråkigheter som begås av kriminella och att protestera när de folkvalda, lagstiftande politikerna är helt ute och cyklar när det kommer till personlig integritet.

Hon kan ju försöka ursäkta sig hur mycket hon vill, i mina ögon är hon utspelad som politiker, på samma sätt som vänsterpartisten som tyckte man skulle ha en propeller på biltaket för att driva bilen framåt.

Har man visat sån uppenbar brist på förståelse har man inget där att göra.

[OT] EU-valet
Varför lägga tid på att gnälla på andra människors "felaktiga" engagemang? Verkar det inte bättre att lägga den tiden på det "korrekta" engagemanget istället?

[OT] EU-valet
Tja, det kan ju oxå vara så att staten inför IPRED och FRA och annat skit och att en massa människor (däribland unga män :) därför väljer att opponera sig emot just staten i fria val. Jag är hyggligt övertygad om att majoriteten unga män skulle opponera sig relativt högljutt emot en våldtäktsman om han offentligjorde sig. Vad tror du?

[OT] EU-valet
H. skrev:

>
> Hon kan ju försöka ursäkta sig hur mycket hon
> vill, i mina ögon är hon utspelad som politiker,
> på samma sätt som vänsterpartisten som tyckte
> man skulle ha en propeller på biltaket för att
> driva bilen framåt.
>

Så jävla mycket plus på det så det är inte klokt!

[OT] EU-valet
-"Men vad är det som tjuter och grinar så illa? Har du fått en flock ledsna vargar inpå tomten?" -"Näärå.. men jag tror det är Henrik Pontén som surfade in på DN idag"

[OT] EU-valet
Stewe skrev:
> http://qarlsson.se/blogg/?p=712
>
> Hon har redan förtydligat sig, hon menar (och jag
> håller med) att det är konstigt att unga män
> kan vara så otroligt engagerade i en skitsak när
> det finns värre/viktigare saker att jobba med.

Ah, det är alltså så att någon skum lobby har köpt lagar som ska göra det lagligt att våldta? Ja, då ska man nog börja opponera sig mot vad de "folkvalda" håller på att inför för konstigt.

Tillbaka
Topp