(OT) Face Book

AxelSthlm

Aktiv medlem
(OT) Face Book
Kära Happy,

Jag är en sån där face book vägrare, hängde inte med när tåget gick och har inte hakat på sen heller. Behöver inte Face book.

Nu har jag anmält mig till att köra det där varvet runt sjön jag inte kört, med min klubb. Det visar sig att dem kräver att jag är medlem på FB för att få vara med(!) Jag uppmanas att skaffa ett inkognitokonto som inte kan knytas till mig så att jag kan ta del av information som tydligen inte kan skickas på andra vägar......

Min fråga till er är, Går det? Kan man regga konton som är skyddade, jag har alltid trott att kritiken mot FB är just att man "säljer" sig till FB.

Vänligen,
Bakåtsträvaren

(OT) Face Book
Man kan stänga in nästan allt. I princip behöver bara ditt namn synas utåt. Och det du lämnar i övrigt som ingen annan ska ha del av kan du fejka. Inga problem.

(OT) Face Book
Men skaffa facebook. Se fördelarna, acceptera nackdelarna.
Du behöver ju inte dela något, men bra sätt att följa de klubbar/företag som intresserar dig.

(OT) Face Book
AxelSthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> Kära Happy,
...
> Nu har jag anmält mig till att köra det där
> varvet runt sjön jag inte kört, med min klubb.
> Det visar sig att dem kräver att jag är medlem
> på FB för att få vara med(!) ...

> Vänligen,
> Bakåtsträvaren

Jag har haft facebook men tog beslutet för många år att det inte va nåt för mig. Ett beslut som fortfarande känns rätt. :)
Att du måste ha facebook för kontakten är ju bara tröttsamt och andas brist på flexibilitet. Det måste ju kunna lösas på annat vis. T.ex. så har min klubb en SMS service som alla kan nås genom. Det kostar inget vad jag fattat & funkar riktigt bra! :)

Frid!

(OT) Face Book
Äh skapa ett konto, ange ett hittepånamn, säg inget mer till dem förutom mail. När loppet är kört loggar du aldrig mer in där. Om senare aktiviteter kräver fb-konto igen skapar du ett nytt då.
Ger dem, och resten av världen, nästan ingen info och löser dina (dina medtävlares) akuta kommunikationsproblem

(OT) Face Book
Stå på dig. Vägra Facebook och deras nyttiga idioter.
Om vi står upp tillsammans kommer till slut sunt förnuft att vinna, och den episka dumhetens tid att bli ett historiskt lågvattenmärke.

(OT) Face Book
El Stupido skrev:
-------------------------------------------------------
> ...Om vi står upp tillsammans kommer till slut sunt
> förnuft att vinna, och den episka dumhetens tid
> att bli ett historiskt lågvattenmärke.

Citat från 1756.

(OT) Face Book
Det är bara att acceptera att FB verkligen är jättebra för tex en Vätterngrupp, ett korplag, nån större fest eller något liknande och ett lätt sätt att följa cykelsidor som kommer med mycket intressant, men skitjobbigt för övrigt!

(OT) Face Book
TS, har du blivit stollig pöjk, både vr och fb det är två fel på en och samma gång.
Gack hädan från den inslagna vägen unge man innan det är för sent, måtte böfvelen ta dig annars!

(OT) Face Book
Fejkkonto funkar för såna tillfällen!! Skandal att det nästan börjar bli krav på fb, lite lätt bigbrother varning

Förut(2007) tyckte jag fb verkade smart men nu, nah not so much. IQ sänkande aktivitet i 70% av fallen..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    21.9 KB · Besök: 18
(OT) Face Book
Man kan tycka vad man vill om Facebooks användaravtal, men man väljer ju faktiskt själv vad man delar med sig av, oavsett diverse inställningar.
Regnar man sig under falskt namn med en "slask-mail" och aldrig skriver/delar något som kan kopplas till en själv som person så finns ju inget att "sälja" till FB.

Däremot så förstår jag mycket väl varför man väljer FB som informationskanal.
De flesta har FB och tycker det är smidigt att få informationen den vägen.
Den som ska förmedla information slipper en massa extra arbete att hålla mail/telefon/adressregister uppdaterade osv.
Just den grejen är varför FB är så stort, att dom erbjuder användbara tjänster "gratis".
Men som sagt, som användare kan man faktiskt välja "kostnaden" till stor del själv.

(OT) Face Book
Det är väl bara att registrera sig som Karl Anka eller liknande och regga sig från valfri skräpmail eller skapa någon ny mail om man inte hittar sin foliehatt?

(OT) Face Book
...illa, riktigt störande! Har inte heller Facebook och ibland har man råkat ut för sådana facebookfreaks som vägrar kommunicera på annat sätt. Men klarat mig har jag gjort hittils :) går det inte att göra gruppen mer öppen så man kan komma åt även om man inte är inloggad?

(OT) Face Book
Äh, Facebook är ju faktiskt jättebra till att ordna med gemensamma träningar och dylikt. I Örebro där jag bor har mtb-cyklingen exploderat sista åren, troligen mkt tack vare just Facebook. Sen att man gärna är utan 90% av resterande innehåll på Fejjan är en annan historia.

Tillbaka
Topp