[OT] Fet krock i norge.

• Trådstartare Trådstartare Gtx
  • Start datum Start datum

Gtx

Ny medlem
[OT] Fet krock i norge.
Var på Quart festival i norge i helgen. På vägen hem i fredags så satt jag och sov i bilen. Några timmare senare sommnade föraren till och körde av vägen, rakt in i en bergsvägg på en 80km/h väg. Jag vaknade av ett enormt skrik, självklart skriker jag själv. några minuter senare hadde båda lyckas komma ur bilen. 5 norbaggar hadde stannat och hjälpte genast till, fick första förband på mitt skadade ben direkt tog ungefär 3-4 min.

10 minuter senare så kommer ambulansen (traumalarm). Fort som fan åkte vi iväg till sjukhuset i Arendal (7 mil utanför kristiansand) i 130-140 km/h. Åksjuk som man är så höll man på att spy hela färden. 20 min senare hadde vi nått sjukhuset i Arendal, där står 10 doktorer och väntar på mig, kastar över mig en anna säng och tar hand om mig direkt.

En kvart senare konstaterade dom att jag inte hadde några större skador, flera djupa jack/sår på benen samt några bulor/störe sår i pannan. Hadde en fruktansvärd värk i mitt ben så det kollade dom också men hittade inga frakturer. Sedan bar det av till kön för att sy. Fick då också träffa föraren som klara sig med några jack, inga störe skador. Tog ungefär 3 timmar innan jag fick sytt.

Fick ligga där över natten, kunde åka hem på lördag förmiddag. Blev väl omhändetagen. Dom som jobbade där var enormt trevliga, även flera svenskar.

Vägen som vi körde av kallas "Dödsvägen", där dör 60-70, samt xxx skadas svårt varje år. Från kantlinjen är det 1dm till diket. Vägarna är extremt smala där.

Man kan samanfatta det här ganska kort. Vi hadde enorm tur, änglavakt. Normännen är kunniga och allt gick väldigt snabbt. Hadde vi haft en mindre bil, hadde det nog blivit mos av det mesta.

Här kommer lite bilder

http://www.webbyggarna.com/lars/resa/07.jpg Mitt ben, så såg det ut på sjukhuset efter jag sytt.
http://www.webbyggarna.com/lars/resa/06.jpg En bild på fronten på bilen.
http://www.webbyggarna.com/lars/resa/05.jpg En sidbild på bilen
http://www.webbyggarna.com/lars/resa/04.jpg En sidbild till.

Har cirka 20 bilder till på bilen som inte är uppladade.

Så nu kan man inte cykla på några väckor (ka knappt gå just nu).. Buss till jobbet igen och så måste man leta ny bil som tog 5 månader sist. Kommer bli tråkigt som fan.

[OT] Fet krock i norge.
Ingen vet hur krocken har gått till riktigt, troligtvis har bilen studsat i bersväggen.... 3de krocken i mitt liv, känns ju lagom roligt, kommer nog plåga mig länge.

[OT] Fet krock i norge.
rejser skrev:
-------------------------------------------------------
> tur i oturen, läskigt sådant

Tillåt mig vara lite vuxen och dryg. Otur? Det är fan inte otur att somna och köra av vägen. Däremot är det en fantastisk tur att man inte tar livet av några i en mötande bil.

Hur som helst, hoppas det går bra med förare och passagerare och att cyklingen snart är igång igen.

[OT] Fet krock i norge.
Jag vill personligen tackar den/dem änglavakten/arna du fortfarande är vid liv. Jag vill även tackar Volvo att de tillverkar världens säkraste bilarna.

Krya på dig mannen!

www.Pokersinc.com "For smart poker players!"

[OT] Fet krock i norge.
Dan skrev:
> rejser skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > tur i oturen, läskigt sådant
>
> Tillåt mig vara lite vuxen och dryg. Otur? Det är
> fan inte otur att somna och köra av vägen. Däremot
> är det en fantastisk tur att man inte tar livet av
> några i en mötande bil.
>
> Hur som helst, hoppas det går bra med förare och
> passagerare och att cyklingen snart är igång igen.

Måste faktiskt hålla med lite där. Det är bra klantigt och allmänt uselt att köra om man är så trött att det finns minsta risk att man kommer somna bakom ratten. Hoppas föraren fick sig en rejäl läxa av detta.

Jag såg en gammal gubbvolvo som frontade med en viper i våras... Gick inte så bra för gubben vad jag kunde se, men viperkillen klev ur av egen kraft. Gamla Volvo må vara säkra men har inte mycket att sätta emot en jättestor jänkemuskel som kommer farandes på fel sida av vägen. Viperföraren gjorde nån sorts idiotisk manöver...

[OT] Fet krock i norge.
tkb skrev:
> Dan skrev:
> -----
> > rejser skrev:
> >
>
> > -----
> > > tur i oturen, läskigt sådant
> >
> > Tillåt mig vara lite vuxen och dryg. Otur?
> Det är
> > fan inte otur att somna och köra av vägen.
> Däremot
> > är det en fantastisk tur att man inte tar
> livet av
> > några i en mötande bil.
> >
> > Hur som helst, hoppas det går bra med förare
> och
> > passagerare och att cyklingen snart är igång
> igen.
>
> Måste faktiskt hålla med lite där. Det är bra
> klantigt och allmänt uselt att köra om man är så
> trött att det finns minsta risk att man kommer
> somna bakom ratten. Hoppas föraren fick sig en
> rejäl läxa av detta.
>
> Jag såg en gammal gubbvolvo som frontade med en
> viper i våras... Gick inte så bra för gubben vad
> jag kunde se, men viperkillen klev ur av egen
> kraft. Gamla Volvo må vara säkra men har inte
> mycket att sätta emot en jättestor jänkemuskel som
> kommer farandes på fel sida av vägen. Viperföraren
> gjorde nån sorts idiotisk manöver...

Idoter som kör omkring med bilar de inte kan hantera och försöker styla på alla möjliga och omöjliga ställen.

[OT] Fet krock i norge.
>
> Krya på dig mannen!
>
> www.Pokersinc.com "For smart poker players!"
>
Är detta inte en oxymoron?

Phil
>

[OT] Fet krock i norge.
Shit i helsike!

Tacka gudarna att inte ni blev skadade mer alvarligt. Råkade själv ut för en olycka för X antal år sen där både jag och föraren somna bakom ratten på autobahn, tack och lov gick det bra den gången också.

Krya på dig!

/Piotr

[OT] Fet krock i norge.
Eller "skitgod"...

Har för övrigt kvar minnet av en otäck resa från Varberg till Rimforsa en sommarnatt för 10 år sen. Jag och hustrun körde 5-10 min var innan vi höll på att somna igen och det var dags för förarbyte! Klart läskigt!

Krya på dig Jacob.

/G

[OT] Fet krock i norge.
Bigmollo och skogling är en oxymoron.

Har du inte lyssnat på ToK'n Muerto?

Tur ni klarade er, morsan kvaddade en merca med sin 240, volvon blev lite sne i fronten, mercan blev knäckt på mitten. Dock lider hon nu för att den inte mjukade ut smällen nåt.

[OT] Fet krock i norge.
En dag i slutet av april var jag i stan (Göteborg) å skulle kolla lite på mountainbikes. Hade parkerat å var borta i ca 10 minuter. När jag kom tillbaks såg min bil ut såhär: (stora bilder)
http://www.sak.nu/wreck1.jpg
http://www.sak.nu/wreck2.jpg

All denna förödelse var gjord av en herrelös bil som kommit i rullning. På bild nr2 kan man se hur långt den herrelösa bilen kom innan den stannade (mot en annan körande bil). Det är den blå Volvon som står framför den mörka Toyotan(eller vad det nu är) vid bärgningsbilen.

[OT] Fet krock i norge.
Speedball skrev:
> En dag i slutet av april var jag i stan (Göteborg)
> å skulle kolla lite på mountainbikes. Hade
> parkerat å var borta i ca 10 minuter. När jag kom
> tillbaks såg min bil ut såhär: (stora bilder)
>
>
>
> All denna förödelse var gjord av en herrelös bil
> som kommit i rullning. På bild nr2 kan man se hur
> långt den herrelösa bilen kom innan den stannade
> (mot en annan körande bil). Det är den blå Volvon
> som står framför den mörka Toyotan(eller vad det
> nu är) vid bärgningsbilen.
>
>
>
>
>
> // Andreas ( Kan synas i trakterna kring
> Lövgärdet/Angered åkandes på en Kona Hoss Dee-Lux
> 2005 )

Jo man ser att polisen jobbar hårt med att skriva ut parkerings böter till bilen bakom din. ;-)

Köra toktrött är väl lite som att köra lätt onykter, "jag skulle bara"...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp