[OT] Film & TV-serier, dåliga och bra - samlingstråd

Pigmachine

Ny medlem
Jag kollade på 'KungFu Snake Fist of the Buddhist Dragon' igår, och korade den som sen sämsta film jag sett på överskådlig tid, men just nu kollar jag på 'Ninja death Squad' och den har redan halvvägs in slagit gårdagens rulle i uselhel och framförallt dåligt skådespeleri.

Vilken är den sämsta film NI sett?

Waterworld är en riktig oscarvinnare om du jämför mot blond blonder.

http://imdb.com/title/tt0893509/

Men jag rekomenderar faktistk folk att se den, Självklart fulladdad så ingen får en krona för den. Men jag undrar om det inte är en konst att göra en så jävla dålig rulle.

Jag pallade hur som helst att se ca 5 minuter innan jag tryckte på snabbspolningsknappen och såg klart filmen så.

hur mcyekt klarar du?!

Nyaste Rambo filmen.

Snabbspolade med hjälp av hissen i datorn - raderade den direkt trots att den va gratis.

http://www.imdb.com/title/tt0406799/
Lät det sämsta jag sett.
Den är inte ens underhållande i sin uselhet.
Egentligen så är Sprängaren av Colin Nutley nummer 1, men den mannen står utom tävlan då allt han gör är kasst.

Får ni tag på Golden Ninja Warriror så har ni 85 min underbar underhållning.

Bästa tror jag ändå är att att om man gillar Blonde Blonder II så blir man även rekommdenderad att se Star Wars av IMDB :)

Pigmachine skrev:
> jag på 'Ninja death Squad' och den har redan halvvägs in slagit gårdagens rulle i uselhel

I den fina nischen ligger "Chinese Super Ninjas" riktigt bra till. En dåtidens Dogma-mässig kungfu-rulle.

182962.jpg

skier skrev:
> 2. allt med fiskmåsen (steven seagal)

apapapap, allas vår hjälte !

Mannen som gett hästarslet ett ansikte:
images.jpg ht=150

På tal om svenska uslingar så är det värsta jag sett på bio Härifrån till Kim http://www.imdb.com/title/tt0107174/ bion var tom förutom mig och polarna, vi skulle gått på en annan film men den var utsåld. Efter 15 minuter in i filmen la jag mig över en hög biostolar och sov tills spektaklet var slut!

42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Kupa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > The Ninja Mission
> > http://www.imdb.com/title/tt0087806/ är
> riktigt
> > pinsamt dålig. Svensk dessutom.
>
> Tänk, den har jag betalat biobiljett för! Timmar
> man aldrig får tillbaka...

Har både den och Russian Ninja http://www.imdb.com/title/tt0100531/ på köp DVD.

Rambo (den nya) är bland det bästa jag sett på länge. Blev till och med tårögd på biopremiären.

En helt ny och outhärdligt usel film på alla sätt är "In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale" (2007) som har ett lika l¨ngt namn som den är vedervärderligt dålig.

Jag har ändå sett nästan alla Troma-filmer och tycker att Z-ninja-filmer är det bästa som finns.

MV5BMTQ4ODI0ODA1Ml5BMl5BanBnXkFtZTcwNzMzMjU1MQ@@._V1._SY140_SX100_.jpg

http://www.imdb.com/title/tt0460780/

En gång för länge länge sen, typ sent 80-tal, skulle jag och min kusin hyra en film. I fodralet låg inte "Silver bullit" som vi skulle ha utan kalkonen "City invaders". Den är inte direkt uppmärksammad, jag kan inte ens hitta den på imdb. Jag vill minnas att filmen var någon framtidsvision med motorcykelgäng som åkte runt och härjade. Tänk Mad Max med motorcyklar, motorsågar och basebollträn... En riktigt, riktigt usel rulle.

Legally Blond, var tvungen att stänga av efter 5 minuter - klarade helt enkelt inte av att titta på den. Kanske blir det bättre längre in i filmen, men jag nominerar den iaf.

alltså här föreslås ju en hel del fullt seriösa filmer. jag försökte se på "the attack of the killer tomatoes" för ett tag sen, en extrem lågbudgetfilm från 70-talet eller så. För att det ska se ut som att tomaterna är stora placeras de nära kameran... Det var en reflex starkare än kräkreflexen att spola framåt efter ett tag... Tydligen ska denna film officellt fått något pris som sämsta film genom tiderna och jag håller med!

Äsch, "Mördartomaterna" innehåller ju faktiskt ett skämt. En gubbe har infiltrerat tomaternas läger iklädd tomatkostym och när de sitter och grillar på kvällen frågar han om någon har köpt ketchup.

orienteraren skrev:
> alltså här föreslås ju en hel del fullt
> seriösa filmer. jag försökte se på "the attack
> of the killer tomatoes" för ett tag sen, en
> extrem lågbudgetfilm från 70-talet eller så.
> För att det ska se ut som att tomaterna är stora
> placeras de nära kameran... Det var en reflex
> starkare än kräkreflexen att spola framåt efter
> ett tag... Tydligen ska denna film officellt fått
> något pris som sämsta film genom tiderna och
> jag håller med!

magnus skrev:
> En gång för länge länge sen, typ sent 80-tal,
> skulle jag och min kusin hyra en film. I fodralet
> låg inte "Silver bullit" som vi skulle ha utan
> kalkonen "City invaders". Den är inte direkt
> uppmärksammad, jag kan inte ens hitta den på
> imdb. Jag vill minnas att filmen var någon
> framtidsvision med motorcykelgäng som åkte runt
> och härjade. Tänk Mad Max med motorcyklar,
> motorsågar och basebollträn... En riktigt,
> riktigt usel rulle.

Tror att George Romeros Knightriders släpptes i Sverige. Har inte sett den själv(ingen aning varför).
En tidig Ed Harris film. Ska ha hetat MC-riddarna i Sverige(när den gick på bio).
Kan vara denna du sett. Men vet ärligt talat inte.

Bah... Plan 9 from Outer Space är fortfarande ohotad. Den är ju så dåligt gjord att det gör den sevärd.

Det finns bara en möjlig anledning att se The Brown Bunny, och att genomlida hela filmen för lite porr på slutet är ett plågsamt slöseri med tid. Helt klart den sämsta filmen jag sett!

Sen är väl inte "New York Minute" och "Ett hål i mitt hjärta" några höjdpunkter heller. *ler*

Bog är dålig. Om man inte gillar papier mache och lite romans mellan två pensionärer...

Edit: inget "the"

Senast redigerad av en moderator:
Jag uppskattar ju iofs B-film som Ninja Mission och sunkiga Mad Max-rip offs, men den sämsta film som gjorts är "inte bara mördare". Svensk B-film helt utan talang.

skier skrev:
> 1. waterworld

Har på en företagsjulfest där man skulle ta med sig en present för 30 spänn tagit med en hyrd Waterworld (kostade 29 kr för ett dygn). Det var den enda presenten som ingen ville ta emot :-)

En annan usel film (men på ett roligt sätt) är Hercules i New York (även Hercules goes bananas i vissa utgåvor) från 1970. http://www.imdb.com/title/tt0065832/

Se Arnold i en av sina första roller, om inte den allra första? Han hade så tjock accent att i vissa utgåvor har man dubbat honom. Den finns på köp-dvd med både dubbat och originalröst.

plocka valfri film med steven segal, så har ni en av världens sämsta filmer :D VanDame ligger väll rätt bra till med på den listan :D

the_TnT skrev:
> Jag håller fast vid "nya" Miami Vice-filmen.

Oh hu!!! Den hade jag glömt bort, jag såg ca: 10 minuter av utvalda bitar, och det räckte.

Ang. Plan 9 from outer space är ju dålig på ett sånt sätt att man garvar i alla fall. Nu letar vi efter tidernas värsta ögonblödande tidsförstörare här :)

Jensen skrev:
> plocka valfri film med steven segal, så har ni en
> av världens sämsta filmer :D VanDame ligger
> väll rätt bra till med på den listan :D

Double impact. Inte nog med att det är en usel Van Damme i filmen utan två...! Ruskig film...

Jensen skrev:
> VanDame ligger väll rätt bra till med på den listan :D

Jag tycker (helt ärligt) att Universal Soldier är halvbra, fast både Jean-Claude och Dolph är med.

Last Hour slår tamejfan ALLA!!!!! Fyfan alltså, Vill man se riktigt dåliga skådespelare skådespela riktigt dåligt ska man kolla på den!!! Sjukt dålig o inte för att ens nämna redigeringen,.

I mitten på 80-talet såg jag massor med film på bio...och Mats-Helge Ohlsson...ja, vad ska man säga. Det har gjorts bättre film. De filmer ni nämner ovan är väl inte så bra, men det är väl tycke och smak som avgör vad som är dåligt. Bud Spencer och Terence Hill...vilka lirare. Kul, men inte bra.

Tillbaka
Topp