Pigmachine skrev:
-------------------------------------------------------
> Världens sämsta film med hjälten Vincent Price
> är i alla fall: Dr Goldfoot and the Bikini
> Machine
http://imdb.com/title/tt0059124/
Har jag missat. Älskar verkligen Vincent Price.
Har sett alla filmer (utom den spanska) som bygger på boken "I Am Legend".
"Last Man on Earth" med just Vincent Price saknar den apokalyptiska känslan som dom andra har och den blir aldrig riktigt otäck. Sen så har vi slutet som lite kommer av sig (tycker jag).
"Omega Man" med Charlton Heston har en apokalyptisk känsla men saknar logik och bokens handling kommer bort. Charlton har alltid cool och häftig medan albino sekten inte riktigt skrämmer mig.
"I Am Legend" med Will Smith skulle vara den sämsta med råge enligt alla källor. Men här har vi ordentligt med apokalyptisk miljöer och obehagliga muterade monster. Jag kan redan nu säga att de digitala effekterna är till stor del riktigt dåligt gjorda och att jag personligen väljer att bortse från detta. Antingen så kan jag reta mig på usel stop-motion på en film från 30-talet eller så njuter jag av filmen och låtsas inte om små skönhetsfläckar.
Så jag bryr mig inte om de rent ut sagt usla effekterna och njuter istället av filmen.
Sen har vi slutet som är bättre än "Omega Man" men kanske inte lika tydligt som "Last Man on Earth". Då sprids en filmsnutt ut på nätet och det visar sig att ett annat slut var tänkt från början.
Ett riktigt bra slut dessutom.
Alla är helt klart sevärda. Vincent och Charlton är bättre huvudrollsinnehavare med "I Am Legend" är nog bäst.
The Punisher med Dolph Lundgren är ruggigt bra. Dolph är skitbra i rollen. Den nya är rätt bedrövlig.