[OT]: Finns det nån gratisparkering i Alphyddan/Sickla?

bjolund

Ny medlem
Nu byter tjejen andrahandslägenhet på Söder till andrahandslägenhet i Alphyddan, Sickla. Någon som vet om det finns någon gratisparkering att ställa bilen på? Jag bor på annan ort och tar oftast bilen till Sthlm över helgerna, typ fredag kväll till måndag morgon. Det var ju perfekt på Söder med många gator att stå på, men Alphyddan har jag ingen koll på. Någon annan som har det kanske?

Senast ändrad:
Om det är Alphyddevägen får man stå längs gatan, vet dock inte hur länge och det brukar vara svårt att hitta en plats eftersom typ alla som bor där står där.

Annars finns det en infartsparkering nere vid tågstationen, fast då ska man nog inte lämna några värdesaker i bilen över natten.

Det är ju datumparkering på Alphyddevägen. Men det gäller ju vardagar. Infartsparkeringen vid tågstatonen har parkeringsförbud på nätterna mellan kl 01-04.

Parkering längs alphyddevägen är gratis, men det är Väldigt svårt att få en parkeringsplats. Det går att stå på infartsparkeringen natt mot lördag och natt mot söndag. Så länge du inte lämnar något synligt i bilen så ska det inte vara några problem.
Det finns även parkeringsmöjligheter längs med svindersviksvägen, tvärgata till alphyddevägen, men denna rekommenderar jag Inte. Det är mörkt och vändzon så få personer rör sig längs vägen. Har fått bilen förstörd ett par gånger och även blivit slangad ett par gånger.

Går även att parkera i Finntorp och sedan gå/cykla en liten bit till alphyddan.

Usch, verkar jobbigt det här. Får väl kolla runt lite där nån helg, annars får man väl börja ta tåget kanske men jag litar mer på att jag kommer fram om jag tar bilen... :) Tack för svar i alla fall!

Tillbaka
Topp