[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Herrejösses vad bra Spanien var. Avsluta med att dra in ett supermål designat av en medioker ytterback från premier leagues mest underpresterande klubb och två något bedagade supertalanger. På vägen neutraliserades Messi, den störste. Dessutom med ett rakt igenom positivt spel där laget går före jaget.

Jag höll på Argentina men måste förbehållslöst hylla segrarna.

Paredes är lika bra som vidrig.

[ot] Fjollboll!
Jag hejade inte på nåt specifikt lag men som turneringen utvecklade sig så känns det bra att Spanien fick vinna. Att säga att de spelar tråkig fotboll känns fel när det är motståndarna som inte är tillräckligt bra för att möta de högre upp. Ett insläppt mål på sju matcher efter att ha mött Belgien, Frankrike och Argentina i den VM-turnering som haft näst högst målsnitt per match i historien säger en del.
Det här var en vinst för fotbollen när så mycket annat med detta VM har varit helt åt fanders med avstängningar efter röda kort som dragits tillbaka o.s.v.
Som grädde på moset så hoppas jag nu också få slippa lyssna på Shakira för ett bra tag framöver. Hennes musik är fan värre än all dansbandssmörja och folkmusik från Dalarna.

[ot] Fjollboll!
Herrejösses vad bra Spanien var. Avsluta med att dra in ett supermål designat av en medioker ytterback från premier leagues mest underpresterande klubb och två något bedagade supertalanger. På vägen neutraliserades Messi, den störste. Dessutom med ett rakt igenom positivt spel där laget går före jaget.

Jag höll på Argentina men måste förbehållslöst hylla segrarna.

Paredes är lika bra som vidrig.
Jag höll lite mer på Argentina också (mest av nostalgiska orsaker) men rätt lag vann utan tvekan i denna final, grattis Spanien. (y) Argentina var en negativ överraskning för mig i finalen, mycket tråkigt. De är lite kluriga dock, finns få lag som kan grisa sig/kriga sig till vinster som Argentina när inte spelet fungerar. 🙃 En rent otrolig skillnad mot tex andra halvlek i Englands matchen då de spelade fantastiskt men Spanien är något helt annat.

Tillbaka
Topp