[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Övergången till Forest från United framstår som fullständigt genialisk för Anthony Elanga med agent. 🙂

Undrar egentligen vad pappa Joseph sa till sonen i samband med övergången till Nottingham och vad han gav för råd? :unsure:

Anthony:
"Men pappa, Nottingham är typ sämst och ligger ju nästan sist i Premier League, de kommer åka ur, jag vill inte spela för dem! (storgråtande)".

Joseph:
"Min son, året när jag föddes var Nottingham Forest det bästa klubblaget i hela världen, lita på mig nu och skärp dig."

Anthony:
"Du menar bättre än Liverpool."

Joseph:
"Ja min son (*stort skratt*) bättre än Liverpool och alla andra lag i Europa, Forest var dubbla Europa mästare! Med dig i laget får Forest en viktig grund för att nå fornstora höjder och du kommer bli legendarisk om du är lojal under denna resa till toppen."

(Anthony slutar gråta och ett stor leende spricker upp)

Anthony:
"Pappa, jag vill spela för Forest!"

(High five)

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Efter morgondagens omgång ligger förhoppningsvis Nottingham Forest tvåa. :cool:
1735492653736.png

1735492860175.png

[ot] Fjollboll...
[ot] Fjollboll...
Det är inte helt enkelt att gå från den ena tvillingklubben till den finaste tydligen!

[ot] Fjollboll...
Först vill jag förtydliga att jag egentligen alltid gillat Liverpool också, så länge som jag minns har de spelat en positiv anfallsinriktad fotboll även på den tiden då engelsk fotboll inte alltid var så kul att se på (läs "skittråkig").

Men nu när mitt gamla favoritlag nr 1 (Forest) något oväntat de senaste åren återuppstått från de döda med hjälp av en hyvens grekisk skeppsredare vid rodret så hoppas jag inte att Liverpool tar poäng ett tag. 🙂 Angående Forest så går de upp på samma poäng som Arsenal om de slår Wolverhampton imorgon på bortaplan. Marschen mot toppen fortsätter (y)

[ot] Fjollboll...
Först vill jag förtydliga att jag egentligen alltid gillat Liverpool också, så länge som jag minns har de spelat en positiv anfallsinriktad fotboll även på den tiden då engelsk fotboll inte alltid var så kul att se på (läs "skittråkig").

Men nu när mitt gamla favoritlag nr 1 (Forest) något oväntat de senaste åren återuppstått från de döda med hjälp av en hyvens grekisk skeppsredare vid rodret så hoppas jag inte att Liverpool tar poäng ett tag. 🙂 Angående Forest så går de upp på samma poäng som Arsenal om de slår Wolverhampton imorgon på bortaplan. Marschen mot toppen fortsätter (y)
Aha! Du håller på Man U som alla vettiga då??

[ot] Fjollboll...
Aha! Du håller på Man U som alla vettiga då??
Inget voodoo nu Dan, tack. 🙂 Men visst följde jag United när Zzzzlatan spelade där men det har aldrig varit något favoritlag för mig. Jag är född 1970 och då när jag växte upp var Forest överlägset bäst i världen, men till skillnad från bandwagoners så har jag hållit fast vid mitt lag. 😇

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Så här är det:

Liverpool, alla medelålders favoritlag av nån outgrundlig anledning...
Man (Sh)City alla nya uppkomlingars favoritlag.
Chelsea, ingens favoritlag??
Arsenal, kan gå med på att det är någons favoritlag.

Men det som som egentilgen alla förstår är ju att Manchester United är det stora laget!

[ot] Fjollboll...
Så här är det:

Liverpool, alla medelålders favoritlag av nån outgrundlig anledning...
Man (Sh)City alla nya uppkomlingars favoritlag.
Chelsea, ingens favoritlag??
Arsenal, kan gå med på att det är någons favoritlag.

Men det som som egentilgen alla förstår är ju att Manchester United är det stora laget!
Jag kan hålla med om att de är hmmm "stora" men det hjälper inte alltid. Som Toronto i NHL, de må också vara "stora" men de vinner ju ingenting. Men visst, om man "gör en Brynäs" och läser mikrofilm på landsarkivet för att muntra upp sig själv om fornstora dar kan det nog vara så att United vunnit en del förr, det ska jag ge dig. (y)

Andra likheter med Toronto är att de är alldeles för nervösa, odugliga sportchefer med brist på långsiktigt tänkande som låter pressen och fansen styra lagen.

[ot] Fjollboll...
Snöstorm och dåliga förutsättningar brukar som sagt gynna sämre lag. Det bättre spelande laget förlorar så gott som alltid på dåliga förutsättningar.
Förr i tiden var väl dåliga förutsättningar rätt synonymt med brittisk fotboll vintertid. Som jag minns det från Tipsextratiden (80-talet för min del) var det ibland svårt att skilja planerna från taskigt plöjda åkrar.

Tillbaka
Topp