[ot] Fjollboll!

[ot] Fjollboll!
Paraguay gör den match mot Frankrike som jag hoppades att Sverige skulle ha gjort. Nåja, Mbappe drog in straffen. Får a vad som händer nu. Vamos!

Jag ser hellre att vi spelar fair och förlorar med 3-0 än håller på som Paraguay och skämmer ut oss inför hela världen. Kändes som de kom från en annan era av fotbollen, fultrix, efterslängar, gruffande, provokationer och konstant jiddrande med domaren.

[ot] Fjollboll!
Jag ser hellre att vi spelar fair och förlorar med 3-0 än håller på som Paraguay och skämmer ut oss inför hela världen. Kändes som de kom från en annan era av fotbollen, fultrix, efterslängar, gruffande, provokationer och konstant jiddrande med domaren.
Var en riktig skitmatch med en domare som missade hela matchen! 3 gula till Frankrike och 0 till Paraguay är som ett stort skämt.

[ot] Fjollboll!
Domaren sätter gränsen. Fifa väljer att detta ska vara fotboll efter sydamerikanska traditioner. Tro mig. Detta var en mjukismatch jämfört seriematcher i Argentina, Chile eller Uruguay. Vår uppfattning om fotboll är formulerad av europeisk modell. Väsenskillt mot vad andra tycker är normalt helt enkelt. Jag kan gilla det inom vettiga gränser. Här var det domaren som gjorde fel.

Nåja, idag kan vi hoppas på att gnaget vinner och att amerikaner och Norrbaggar flyger ur VM.

[ot] Fjollboll!
Jag gillar inte att AIK har ett nytt (?) bortaställ. De ser ju ut som Elfsborg och jag blir förvirrad och börjar nästan heja på dem. 🤨

Hade de inte ett vitt bortaställ tidigare?

[ot] Fjollboll!
Domaren sätter gränsen. Fifa väljer att detta ska vara fotboll efter sydamerikanska traditioner. Tro mig. Detta var en mjukismatch jämfört seriematcher i Argentina, Chile eller Uruguay. Vår uppfattning om fotboll är formulerad av europeisk modell. Väsenskillt mot vad andra tycker är normalt helt enkelt. Jag kan gilla det inom vettiga gränser. Här var det domaren som gjorde fel.

Nåja, idag kan vi hoppas på att gnaget vinner och att amerikaner och Norrbaggar flyger ur VM.
Jag gissar att en av dina önskningar går i uppfyllelse.

[ot] Fjollboll!
OK, så USA:s bästa spelare får rött kort i sextondelen och blir därmed avstängd i åttondelen mot Belgien. Då rings det samtal mellan Vita Huset och Infantino (som har gett Trump FIFA:s nyinstiftade "fredspris"), och FIFA kommer plötsligt på att de kan göra ett undantag så att han får spela ändå.

Hmm.....? :cautious:

Det känns nästan lika viktigt att USA åker ut som att Norge gör det...

[ot] Fjollboll!
OK, så USA:s bästa spelare får rött kort i sextondelen och blir därmed avstängd i åttondelen mot Belgien. Då rings det samtal mellan Vita Huset och Infantino (som har gett Trump FIFA:s nyinstiftade "fredspris"), och FIFA kommer plötsligt på att de kan göra ett undantag så att han får spela ändå.

Hmm.....? :cautious:

Det känns nästan lika viktigt att USA åker ut som att Norge gör det...
Infantilo menar du? 😉 Verkligen sämsta sortens "förbundspamp".

[ot] Fjollboll!
Nu får de göra lite mål i andra halvlek. Har ett 2-1-tips till Brasilien som jag vill få in för att "psyka" en betydligt mer fotbollsintresserad kollega.

Tillbaka
Topp