[OT] Formulera ångerbrev

Kupa

Aktiv medlem
[OT] Formulera ångerbrev
Jaha, så har morsan blivit lurad att byta teleoperatör (från Telia som hon, och farsan dessförinnan, haft i alla år) - till en operatör som verkar sätta i system att ringa äldre med NIX och lura in dem i avtal.

Hon har ringt skojarna idag och ångrat sig och fått höra att "det räcker att ångra sig muntligt". Det tror jag icke en sekund på. Det påstås på nätet att man får (rent felaktiga) fakturor ändå, efter de två veckornas ångerfrist har löpt ut förstås.

Hur ska man formulera sig brevledes om man ska ångra sig? Ska man skriva under eller är det rentav dumt att ge dem en namnteckning?

[OT] Formulera ångerbrev
Det krävs ingen juridisk text för detta, det räcker med att skriva ett tydligt brev som tex

Hej!

Jag XXX ångrar härmed det avtal som vi den xx/xx-xxxx klockan xx:xx tecknade muntligen i telefon gällande xxx.

underskrift

[OT] Formulera ångerbrev
Jag tycker det är viktigt att företag som beter sig illa får märka av den kraft som finns på internet. Man ska inte få bete sig hur som helst och tro att det inte kommer märkas. Det var därför jag undrade. Happy är ett stort forum och rankas högt av google. På gott och ont... :)

Har tyvärr inga givande förslag till dig, men hoppas att det löser sig. Telefonförsäljare är något jag avskyr mer än det mesta. Utom möjligen SL och folk som tar till personangrepp i diskussioner, men det hör ju inte riktigt hit.

[OT] Formulera ångerbrev
H. skrev:
-------------------------------------------------------
Utom
> möjligen SL och folk som tar till personangrepp i
> diskussioner, men det hör ju inte riktigt hit.

Slampa.

Tar och skriver Svea Telecom här med, så kan den som googlar få vera att det är skojare. Men deras målgrupp är ju såklart de som inte kollar först.

[OT] Formulera ångerbrev
Scubamike skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur gick de till väga för att luras?

Luras och luras, det är väl kanske fel ord, men det är fult att ringa NIX:ade telefonnummer, och extra fult om det är som det antyds att de särskilt väljer ut äldre. Morsan har aldrig varit insatt i sånt här tidigare men sen farsan dog i oktober så finns det ingen annan som svarar i telefon...

[OT] Formulera ångerbrev
Det ska gå att åberopa ångerrätten genom samma kanal som man tecknade avtalet. Det ska mao bara vara att ringa till dem och ångra sig.

Tillbaka
Topp