Svarade nej.
Men saknar likt någon ovan alternativet: ibland.
Det är också med övervikt till Sverige.
Svaret skvallrar sannolikt om vilka typer eller klasser av restauranger jag besöker, det är inte många som faktiskt satsar på service och därmed blir det sällan aktuellt med dricks, någon gång om året.
Vid ett tillfälle ett par år sedan var vi på solsemester med en annan familj, på vägen hem från stranden såg vi en trevlig uteplats på en restaurang, stövlade in och frågade om ledigt bord vilket till personalens egen förvåning gick att uppbringa, vi tycker det var ite konstigt att de kollar bokningssystemet eftersom det är helt tomt i restaurangen, till bords konstaterade vi att priserna var högre än normalt, innan maten kom in besökte den andra pappan toaletten, när han kommer tillbaka flinar han lite fånigt och säger att jag borde gå och kolla inne på skylten vid baren inne på restaurangen.
Vi hade stövlat in på en guide Michelin restaurang i strandkläder och med 3 knottingar under 3 år med bordsskick och oväsen därefter.
Under middagen hade vi inte mindre än 11 högst proffesionella servitörer och servitriser som servade oss.
När klockan närmade sig 20 började kvällens bokningar anlända och jag kan säga att vi började känna oss klart underklädda

.
Vi drickande i det fallet 100% av notan och tackade för en fantastisk måltid och top notch service.