[OT]Fungerande webmail -Tips?

Costas

Medlem
Ohoj!

Nu har home.se som mailleverantör havererat totalt, 5 dagar utan fungerande mail efter "service".

Någon som har samma erfarenhet?

Behöver därför tips på bättre fungerande mail? Har blivit internet-analfabet iom min passage över trettio...

Har hört talas om Gmail, är det Google som står för den eller har jag fattat fel? Fungerar det bra för er som använder det?

Hotmail är ju inget alternativ...

Tips?

Det är korrekt, Gmail är genom Google och är gratis -kan bara fås genom att man känner någon som har Gmail och som bjuder in en som en vän...
Gmail är fortfarende en Betaprodukt men lär ha absolut mest ytrymme att spara på av alla...
Jag har nu 2879.588856 megabyte utrymme vilket betyder GOTT om plats :-)
Du behöver i princip aldrig kasta något annat än skräpmail som smidigt filtreras ut !
Trevligt system att lagra mail och filer med och får * * * * * får 5-stjärnigt betyg av mig ;-)

Gmail tycks ha släppt kravet på inbjudan - det var så i början, men inte längre så vitt jag kan se. Rekommenderas varmt.

lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Google läser bygger en reklamprofil på dig
> utifrån dina mail

Har läst om det där men inte fått kläm på vad det innebär i praktiken. Jag får ingen reklam i alla fall. Kanske är mina mail inte så intressanta... Gmail har ett i alla fall ett bra spamfilter.

Min helt okvalificerade gissning är att reklamprofilen används för att servera skräddarsydd reklam när jag surfar på sidor där det finns reklam via Google, om de kan identifera att det är jag som surfar där.

Skaffa gmail.

Det är helt riktigt Googles mailtjänst och innehåller (inte helt oväntat) en vass sökmotor. Google lever ju efter visionen att man ska lagra allt på ett ställe och använda effektiv sökning istället för att sortera allt i en massa mappar. Nästan 3 GB lagringsutrymme. www.gmail.com

/laser

Reggade mig på Gmail alldeles nyss, fungerade väldigt smidigt.

Otroligt trist att en inarbetad och stilren mailadress som min egen på home.se inte går att lita på längre!

Har haft den i nästan 8 år...

jag känner lite likadant med home, som jag tänkte jag skulle kunna köra på. Den har dock strulat rätt mycket på sistone tycker jag

Little Stereo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är korrekt, Gmail är genom Google och är
> gratis -kan bara fås genom att man känner någon
> som har Gmail och som bjuder in en som en vän...
> Gmail är fortfarende en Betaprodukt men lär ha
> absolut mest ytrymme att spara på av alla...[/]
> Jag har nu 2879.588856 megabyte utrymme vilket
> betyder GOTT om plats :-)
> Du behöver i princip aldrig kasta något annat
> än skräpmail som smidigt filtreras ut !
> Trevligt system att lagra mail och filer med och
> får * * * * * får 5-stjärnigt betyg av mig ;-)

FEL FEL FEL FEL, som brasse skulle ha sagt (fem myror ä fler än fyra elefanter :D), just for knowing, yahoo mail, som oxå är gratis, tog bort maxgränsen nyligen, de håller just på att konvertera alla konton till obegränsat utrymme. tycker det har funkat riktigt bra alla de år jag haft dem. ända negativa är väll att det inte finns lika mycket plug-ins till det som det gör till g-mail o att man måste batala (tror jag, om de inte tagit bort det med) om man vill ha tillägstjänsten att kunna ladda ner mailen till mail program o inte köra webb baserat, men å andra sidan så äre inte nå beta :D o dessutom, man måste inte bli inbjuden :D utan kan skapa konto utan att behöva få nån annan att bjuda in en :D hur länge har g-mail varit beta nu? 2 år? 3 år? har oxå konto där, men använder det aldrig

jag har just nu oändligt me plats på mitt yahoo konto vilket betyder GOTT om plats :-)

liten artikel om yahoos uppgradering http://computersweden.idg.se/2.2683/1.101292

Senast redigerad av en moderator:
Goggle börjar dessutom bli otäckt stora på Internet överlag. Alla stora drakar har en (dold) agenda. Ingen bjuder någonsin på en gratis lunch, kom ihåg det!

(Jag använder för övrigt gmail och det funkar bra!)

/ Anders

Jag gillade home.se när de hade IMAP och fungerade fint,
sedan de bytte plattform och hamnade ihop med Spray har det blivit
sämre, och nu tycker jag det verkar helt kört. Inte ens bra driftinfo
om den senaste tidens strul.

Vet ej om det finns en gratismail med IMAP-stöd ens numera.
Kanske läge att betala för en vettig mail, men vilken?

gmail kan man ju köra pop3, och mailen ligger ändå kvar där (fast inte i inboxen). Så det kanske är en fungerande kompromiss? Och ja, men behöver nog köra webmailen för att se de mailen

Kör Eudora 7 ihop med bl.a. Gmail via pop3 och jag tycker det funkar problemfritt; kan skicka via gmail-adressen från Eudora, vice versa dyker mail jag skickat via webbgränssnittet upp i Eudora.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp