(OT) Gågata

(OT) Gågata
Oskar sa:
ooms sa:
Om du menar Skånegatan på Söder i Sthlm är det väl inte så konstigt? Där bor ju bara vänsterpack och miljöpartister, klart som fan de blir sura om det kommer en Merca.
Moderaterna är största parti i de aktuella valdistrikten.
De är bara ägare till de billiga lägenheterna. De bor i finare kvarter och hyr ut i andra hand med rejält överpris till vänsterpack och miljöpartister...

(OT) Gågata
Sixten Fors sa:
jonte987 sa:
Sixten Fors sa:
NickPick sa:
Skånegatan i Nässjö?
Nässjö ligger väl inte i Skåne? Valfri gata i Skåne är rimligen en skånegata. Eller specifikt Skånegatan i Limhamn, kan det bli mer skånigt än så?
Po (På) Limhamn, inte i.
På? Helt otroligt, tror skåningarna att Limhamn e n ö lr? I Limhamn. På Öland. På Gotland.

En kontrollfråga - bor man ”på” eller ”i” Östermalm, du vet, den där delen av Stockholm?

(OT) Gågata
thomaslundstrom sa:
Sixten Fors sa:
jonte987 sa:
Sixten Fors sa:
NickPick sa:
Skånegatan i Nässjö?
Nässjö ligger väl inte i Skåne? Valfri gata i Skåne är rimligen en skånegata. Eller specifikt Skånegatan i Limhamn, kan det bli mer skånigt än så?
Po (På) Limhamn, inte i.
På? Helt otroligt, tror skåningarna att Limhamn e n ö lr? I Limhamn. På Öland. På Gotland.

En kontrollfråga - bor man ”på” eller ”i” Östermalm, du vet, den där delen av Stockholm?

haha
Stockholm är väl öarnas stad? och/eller ett sydsvenskt fiskeläge beroende på vem man frågar.

http://brzodosajta.com/sv/svar/heter-det-pa-eller-i-nar-man-t

(OT) Gågata
thomaslundstrom sa:
Har faktiskt funderat på den tidigare. Man bor Södermalm, Kungsholmen, Djurgården, Reimers holme, Stora/Lilla Essingen, Värmdö, Ingarö, Resarö, Djurö/Vindö, Lidingö, Ekerö(arna) etc. som mycket riktigt är öar. Man bor i Gamla Stan, Marieberg, Kristineberg, Vaxholm trots att det är öar.

Sedan bor man Östermalm och Gärdet som INTE är öar. Min enda slutsats är att packet som bor där lever i förnekelse, de vill så gärna vara öbor men har inte råd. Lite som Limhamnsborna. Det var en av anledningar till att jag eftet 15 år på Östermalm flyttade till en riktig ö att bo , där jag nu bott i 18 år. Klarade inte av att ljuga längre.

(OT) Gågata
ooms sa:
Om du menar Skånegatan på Söder i Sthlm är det väl inte så konstigt? Där bor ju bara vänsterpack och miljöpartister, klart som fan de blir sura om det kommer en Merca.

Jag bor där, är varken vänsterpack eller miljöpartist. Däremot har jag noterat många som schnitslar sig fram mellan blomkrukor, bänkar och uteserveringarna med sina bilar.

//Jocke

Tillbaka
Topp